Restrukturyzacja Daewoo

(in)
Koncern Daewoo-FSO rozpoczął restrukturyzację długu w wysokości 700 mln USD.

Koncern Daewoo-FSO rozpoczął restrukturyzację długu w wysokości 700 mln USD, jaki ma wobec koreańskich banków.Zezwala na to podpisana w ubiegłym tygodniu umowa z polskimi bankami. Spółka jest im winna 160 mln USD. Do końca 2001 r., firma rozwiąże umowy z 15. dealerami w Polsce.

W fabryce na Żeraniu nie będzie już żadnych zwolnień, zapewniła Krystyna Danilczyk z Daewoo-FSO. Obecnie pracuje tam 3,2 tys. osób. Wiadomo już, że koncern General Motors nie kupi warszawskiej fabryki. Umowa z nim zapewnia jednak dostawę części zamiennych (ich ceny pozostaną na tym samym poziomie) i zezwala na dalszą produkcję samochodów na Żeraniu.
Na razie nie wiadomo, kto kupi fabrykę, mającą zdolności produkcyjne około 300 tys. samochodów rocznie. Nieoficjalnie wiadomo, że zainteresowany jest nią inny koreański koncern - Hyundai. Zainteresowane polską fabryką są również inne firmy z Europy. Negocjacje w tej sprawie prowadzi polski rząd.

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie