Jeszcze nigdy Renault nie wyprodukował samochodu o tak wysokim poziomie jakości.

Harmonia kolorów i przyjemnych w dotyku materiałów, jasne wnętrze, mocny i płynnie pracujący silnik. Vel Satis to luksus we francuskim stylu, przeniesiony do świata motoryzacji.
Spośród setki objętych badaniem nabywców samochodów klasy S, nawet ci najbardziej przywiązani do tradycyjnych limuzyn określili Vel Satisa jako autentyczny samochód najwyższej klasy. Posiada on właściwe dla tego segmentu walory, jak: solidność, bezpieczeństwo, wysokie osiągi, komfort oraz mocny design, łączący klasykę z nowoczesnością, a także elementy dotychczas niespotykane w tym segmencie. Auto, którego światowa prapremiera miała miejsce na międzynarodowym salonie genewskim, produkowane jest w fabryce Renault w Saindouville.
Do Vel Satisa raczej wkracza się na pokład niż wsiada. Siedzi się w nim również znacznie wygodniej niż w tradycyjnych autach wyższej klasy. Aby uruchomić samochód wystarczy nacisnąć przycisk i od razu pojawia się poczucie mocy. Auto posiada doskonałą izolację akustyczną. Zupełną nowością jest jednostka V6 diesel common-rail, w którą wyposażono samochód. Ma on (oprócz tych wszystkich elementów, które wcześniej wprowadzono do Laguny II) także własne niepowtarzalne technologiczne rozwiązania. Jednym z nich jest automatyczny hamulec postojowy. Odblokowuje się on sam po uruchomieniu pojazdu i włącza również bez udziału kierowcy po wyłączeniu stacyjki.
Vel Satis ma znakomitą przyczepność na drogach. Nawet w podstawowej wersji silnikowej auto zaskakuje mocnym przyspieszeniem i elastycznością reakcji. Wynika to z faktu, że silniki posiadają wysoki moment obrotowy już w niskich zakresach obrotów.
Gabaryty nowego samochodu odpowiadają typowym wymiarom auta klasy wyższej. I mimo że nie jest tradycyjnym, trójbryłowym pojazdem, zasługuje w pełni na miano prestiżowego. Prezes Renault Luis Schweitzer podkreślił na konferencji prasowej, że auto to zapoczątkuje trend odchodzenia przy limuzynach wysokiej klasy od tradycyjnego kształtu trójbryłowego sedana.
Vel Satis ma 4860 mm długości, 1860 mm szerokości i 1577 mm wysokości. Wyposażony może być w jeden z dwu silników: 3,5- litrowy, benzynowy V6 (wyprodukowany wspólnie z Nissanem), o mocy 235 KM przy 6000 obrotów na minutę i maksymalnym momencie obrotowym Nm = 330 przy 3600 obrotach; 3-litrowy V6 Diesla z wtryskiem bezpośrednim common-rail, o mocy 180 KM przy 4400obrotach i momencie 350 Nm przy 1800 obrotach.
Vel Satis to bezsprzecznie samochód najwyższej klasy.
Renault wraca na rynek samochodów klasy wyższej czterema samochodami. Najpierw Laguną II, należącą do wyższej klasy średniej, potem Avantimem, teraz Vel Satisem i na koniec następcą Espace'a. Pojawienie się w zakładach w Saindouville nowych modeli klasy D i S (następców Laguny, Safrane'a i Espace'a) pozwoliło firmie na prawdziwy skok jakościowy w opracowywaniu nowych standardów. Inwestując 4 mld franków (co stanowi 50 proc. wartości majątku trwałego, związanego z produkcją), unowocześniono niektóre stanowiska. Zainwestowano również w innowacje technologiczne, m.in. w laserowe łączenie blach, czy zastosowanie na szeroką skalę aluminium. Specyfiką zakładu jest konieczność produkcji trzech bardzo odmiennych modeli - Laguny, Vel Satisa i nowego Espace'a na tych samych taśmach monatażowych, bez dalszego komplikowania instalacji produkcyjnych. Ten program realizowany jest w ciągu trzech lat.
Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- W jakiej kondycji jest polskie kino? Co będziemy oglądać? Podsumowanie 48. FPFF
- Kolejna katastrofa samolotu z wagnerowcami? Dokładnie miesiąc od śmierci Prigożyna
- Groźne oblicze AI. Nagie zdjęcia nieletnich dziewczynek trafiły do sieci
- Czy znasz instrukcję obsługi lasu? Za te rzeczy możesz dostać mandat! QUIZ