Renault Vel Satis - opis

Zdzisław Podbielski
Udostępnij:
"Vel Satis to odzwierciedlenie ambicji Renaulta w segmencie samochodów wyższej klasy"- stwierdził prezes firmy Renault Louis Schweitzer.
Renault Vel Satis - opis

Jeśli trzeba wskazać rozwiązanie techniczne, które najbardziej zaskakuje, jednym z nich są przednie fotele. Łączą w sobie wygodę siedzenia "pierwszej klasy" z wysokim stopniem bezpieczeństwa biernego. Przypominają komfortowe fotele klubowe z poszerzonym siedziskiem i oparciem podzielonym na dwie części. Górna i dolna część oparcia mają oddzielną regulację kąta nachylenia, co pozwala na niespotykane gdzie indziej dopasowanie oparcia do każdej budowy ciała. Do tego jest jeszcze regulacja wysokości przedniej części siedziska, aby uzyskać dogodne podparcie ud.
Karta i hamulec
Znana z samochodu Laguna II "karta Renault" znalazła miejsce również w Vel Satisie. Przypomnijmy, że jest to elektroniczna karta podobna do kredytowej, którą wsuwamy do czytnika i wciskamy przycisk "start", w ten sposób uruchamiając silnik.

Renault Vel Satis - opis

Zastępuje ona tradycyjną stacyjkę, a także służy do automatycznego (elektronicznego) otwierania i zamykania drzwi.
Innowacyjnym rozwiązaniem jest hamulec postojowy, który włącza się w chwili wyłączenia silnika.
Silniki i jazda
Podczas ruchowej prezentacji udostępniono samochody napędzane silnikami o największej pojemności skokowej: dieslowski 3,0-litrowy i benzynowy 3,5 litra. Podczas rozpędzania jednostka 3,5-litrowa wykazuje większą głośność. Samochód napędzany zarówno jednym, jak i drugim silnikiem dysponuje dobrą dynamiką (mimo automatycznej skrzyni). Wykazuje się statecznością w ruchu i dopiero powyżej prędkości 140 km/h słyszymy szumy opływu powietrza.
Wyposażenie i ceny
Już w podstawowej wersji wyposażenia "Expression" Vel Satis jest niekwestionowanym pojazdem wysokiej klasy, np. ma 6 poduszek bezpieczeństwa i systemy - ABS, kontroli toru jazdy ESP i antypoślizgowy ASR. Wyposażenia bogatsze określane są Privilege i Initiale. Vel Satis pojawi się w sprzedaży najpierw w marcu we Francji, u nas w maju. Oto przybliżone ceny: 135 tys. zł za pojazd z silnikiem 2.0-litrowym, 150 tys. za 2,2 dCi, 180 tys. zł. z silnikami 3.0- i 3.5-litra, a najwięcej ok. 200 tys. zł. zapłacimy za 3,5-litrowego Initiale.
Dane techniczne

Silnik3,0D3.5
Moc maks. (KM-obr./min)180-4400245-6000
Moment obr. (Nm-obr./min)350-1800330-3600
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)10,58,3
Prędkość maks. (km/h)210235
Średnie zużycie paliwa (l/100km)8,711,5
Skrzynia biegówautomatycznaautomatyczna
Przybliżone ceny (tys. zł)180180

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie