Twin Run jest bliźniaczą konstrukcją innego prototypu Renault - Twin Z, który został zaprezentowany kilka tygodni wcześniej. Pierwszy z pojazdów miał prezentować praktyczne zalety nowego Twingo. Teraz, Twin Run eksponuje także jego walory sportowe. Auto jednoznacznie nawiązuje do najbardziej radykalnych modeli sportowych francuskiej marki, jak R5 Turbo czy Clio V6.
Czym zatem wyróżnia się Renault Twin Run? Do jego napędu zastosowano umieszczony centralnie silnik V6 o pojemności 3.5-litra, który generuje 320 KM i 379 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wartości te są przekazywane na tylną oś za pośrednictwem sześciostopniowej, sekwencyjnej skrzyni biegów. W celu poprawienia właściwości jezdnych, producent zdecydował się wyposażyć Twin Run'a także w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
Dzięki masie własnej, wynoszącej zaledwie 950 kg, auto osiąga 100 km/h w czasie 4,5 sekundy. Prędkość maksymalna
została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Niska masa to efekt zastosowania paneli karoserii wykonanych z włókna węglowego i laminatu.
Kabina pasażerska, podobnie jak nadwozie Twin Run'a, zostały utrzymane w sportowym stylu. Odnajdziemy w niej wyczynową kierownicę Sparco, kubełkowe fotele, zaś tapicerkę wykonano z alcantary. Nie zabrakło jednak nowoczesnych rozwiązań, jak np. 5,5 calowy wyświetlacz LCD, który zastąpił tradycyjne zegary ze wskazówkami.
Auto odbyło kilka przejazdów pokazowych w trakcie weekendu Grand Prix. Za jego kierownicą zasiedli m.in. Carlos Tavares, szef operacyjny Renault, a także Jean Ragnotti, legendarny kierowca rajdowy, który był zaangażowany w prace nad tym modelem.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?