Renault Thalia

(rp)
Fot. Renault: Thalia jest najchętniej kupowanym modelem Renault w Polsce. O jej sukcesie zadecydowała konkurencyjna cena.
Fot. Renault: Thalia jest najchętniej kupowanym modelem Renault w Polsce. O jej sukcesie zadecydowała konkurencyjna cena.
Renault, chcąc zdyskontować odniesiony przez Thalię sukces, w 2002 r. przedstawił nieco zmodernizowaną wersję auta.

Thalię wprowadzono na rynki świata w 1999 r. Model ten, występujący pod różnymi nazwami, jest produkowany w Turcji, skąd trafia do Polski, wytwarzany jest także w Brazylii, Kolumbii i Argentynie. Thalia to najlepiej sprzedający się model Renault w naszym kraju.

Fot. Renault: Thalia jest najchętniej kupowanym modelem Renault w Polsce. O jej sukcesie zadecydowała konkurencyjna cena.
Fot. Renault: Thalia jest najchętniej kupowanym modelem Renault w Polsce. O jej sukcesie zadecydowała konkurencyjna cena.

 

Renault, chcąc zdyskontować odniesiony przez Thalię sukces, w 2002 r. przedstawił nieco zmodernizowaną wersję, wykorzystującą zmiany poczynione w nowym Clio.

 

Funkcjonalność

 

Podobnie jak w Clio, wskaźniki są czytelne, a układ przełączników jest typowy dla modeli koncernu Renault. Przednie fotele są nieco za wąskie, a siedziska zbyt krótkie. Wysokim pasażerom na tylnej kanapie brakuje nieco miejsca na nogi. Wynika to z konstrukcji pojazdu, który przejął płytę podłogową z modelu Clio. Zaletą Thalii jest obszerny bagażnik o objętości 510 l. Thalią można przewozić długie (do 1,5 m), ale płaskie przedmioty, gdyż tylne siedzenie i oparcie dają się składać. W podłodze bagażnika znajduje się wgłębienie na drobne przedmioty. Zawiasy pokrywy wnikają jednak do przestrzeni

Fot. Renault: Thalia wykorzystuje płytę podłogową z Clio, dlatego na tylnej kanapie jest dość ciasno.
Fot. Renault: Thalia wykorzystuje płytę podłogową z Clio, dlatego na tylnej kanapie jest dość ciasno.

bagażowej, co jest rozwiązaniem tanim, ale ograniczającym wykorzystanie wnętrza. W zakresie bezpieczeństwa nie poczyniono jednak żadnych oszczędności. W wyposażeniu standardowym samochód ma 2 poduszki powietrzne, w tym odłączalną poduszkę pasażera oraz napinacze pasów bezpieczeństwa z ogranicznikami napięcia.

 

Zawieszenie

 

Płyta podłogowa Thalii pochodzi z modelu Clio. Zawieszenie przednie stanowią kolumny McPhersona, których poprzeczne wahacze mocowane są do ramy pomocniczej. Z tyłu zastosowano belkę skrętną z wahaczami wzdłużnymi. Z przodu i z tyłu znajdują się stabilizatory. Samochód prowadzi się poprawnie,

Fot. Renault: Zaletą pojazdu jest duży bagażnik o pojemności 510 l.
Fot. Renault: Zaletą pojazdu jest duży bagażnik o pojemności 510 l.

jednak jego stabilność jest lepsza przy pełnym obciążeniu. Komfort jazdy podnoszą 14-calowe koła.

 

Silniki

 

Nabywca Thalii ma do wyboru dość szeroką gamę silników. Podstawowym silnikiem jest 4-cylindrowa, 8-zaworowa jednostka napędowa o pojemności 1,4 l i mocy 75 KM. Mimo że lata świetności ma już za sobą, rozpędza pojazd do prędkości 100 km/h w ciągu 12,5 s, a zużycie paliwa w mieście wynosi 9,7 l/100 km. Zastanawiające, że maksymalny moment obrotowy 114 Nm silnik ten uzyskuje dopiero przy 4250 obr/min. To

Fot. Renault: Tablica przyrządów pochodzi z Clio.
Fot. Renault: Tablica przyrządów pochodzi z Clio.

rzadkość wśród silników z dwoma zaworami w cylindrze. Efekt jest taki, że chcąc uzyskać deklarowaną przez producenta dynamikę pojazdu, trzeba utrzymywać jednostkę napędową na wysokich obrotach, co powoduje wzrost hałasu i ...zużycia paliwa. Pod względem elastyczności korzystniej prezentuje się 16-zaworowy silnik o tej samej pojemności 1,4 l osiągający moc 98 KM i maksymalny moment obrotowy 127 Nm przy 3750 obr/min. To udana konstrukcja ale również mało oszczędna. Bardzo interesujący jest silnik wysokoprężny z turbosprężarką o pojemności 1,5 l, oferowany w dwóch mocach: 65 KM lub 80 KM. Zasilany jest nowoczesnym układem common rail (z kulistym zasobnikiem paliwa) firmy Delphi. Pojazd napędzany tą jednostką napędową zużywa niewiele paliwa, w mieście - 6 l/100 km.

 

Sukces Thalii na naszym rynku wynika z ceny adekwatnej do wyposażenia i wartości pojazdu.

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

benzynowy

benzynowy

diesel

diesel

Ilość cylindrów/zaworów

4/8

4/16

4/8

4/8

Pojemność skokowa (cm3)

1390

1390

1461

1461

Moc (KM)

75

98

65

80

Czas rozpędzania 0-100 km/h (s)

12,5

11,2

15,0

12,7

Prędkość maksymalna (km/h)

170

186

162

175

Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km)

5,7/9,7

5,4/9,9

4,0/6,0

4,6/5,7

Długość x szerokość x wysokość (cm)

417 x 164 x 144

Pojemność bagażnika (l)

510

Cena (zł)

34 700

42 300

44 000

47 800

 

Wyposażenie standardowe: 2 poduszki powietrzne.

Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie