Thalię wprowadzono na rynki świata w 1999 r. Model ten, występujący pod różnymi nazwami, jest produkowany w Turcji, skąd trafia do Polski, wytwarzany jest także w Brazylii, Kolumbii i Argentynie. Thalia to najlepiej sprzedający się model Renault w naszym kraju.

Renault, chcąc zdyskontować odniesiony przez Thalię sukces, w 2002 r. przedstawił nieco zmodernizowaną wersję, wykorzystującą zmiany poczynione w nowym Clio.
Funkcjonalność
Podobnie jak w Clio, wskaźniki są czytelne, a układ przełączników jest typowy dla modeli koncernu Renault. Przednie fotele są nieco za wąskie, a siedziska zbyt krótkie. Wysokim pasażerom na tylnej kanapie brakuje nieco miejsca na nogi. Wynika to z konstrukcji pojazdu, który przejął płytę podłogową z modelu Clio. Zaletą Thalii jest obszerny bagażnik o objętości 510 l. Thalią można przewozić długie (do 1,5 m), ale płaskie przedmioty, gdyż tylne siedzenie i oparcie dają się składać. W podłodze bagażnika znajduje się wgłębienie na drobne przedmioty. Zawiasy pokrywy wnikają jednak do przestrzeni

bagażowej, co jest rozwiązaniem tanim, ale ograniczającym wykorzystanie wnętrza. W zakresie bezpieczeństwa nie poczyniono jednak żadnych oszczędności. W wyposażeniu standardowym samochód ma 2 poduszki powietrzne, w tym odłączalną poduszkę pasażera oraz napinacze pasów bezpieczeństwa z ogranicznikami napięcia.
Zawieszenie
Płyta podłogowa Thalii pochodzi z modelu Clio. Zawieszenie przednie stanowią kolumny McPhersona, których poprzeczne wahacze mocowane są do ramy pomocniczej. Z tyłu zastosowano belkę skrętną z wahaczami wzdłużnymi. Z przodu i z tyłu znajdują się stabilizatory. Samochód prowadzi się poprawnie,

jednak jego stabilność jest lepsza przy pełnym obciążeniu. Komfort jazdy podnoszą 14-calowe koła.
Silniki
Nabywca Thalii ma do wyboru dość szeroką gamę silników. Podstawowym silnikiem jest 4-cylindrowa, 8-zaworowa jednostka napędowa o pojemności 1,4 l i mocy 75 KM. Mimo że lata świetności ma już za sobą, rozpędza pojazd do prędkości 100 km/h w ciągu 12,5 s, a zużycie paliwa w mieście wynosi 9,7 l/100 km. Zastanawiające, że maksymalny moment obrotowy 114 Nm silnik ten uzyskuje dopiero przy 4250 obr/min. To

rzadkość wśród silników z dwoma zaworami w cylindrze. Efekt jest taki, że chcąc uzyskać deklarowaną przez producenta dynamikę pojazdu, trzeba utrzymywać jednostkę napędową na wysokich obrotach, co powoduje wzrost hałasu i ...zużycia paliwa. Pod względem elastyczności korzystniej prezentuje się 16-zaworowy silnik o tej samej pojemności 1,4 l osiągający moc 98 KM i maksymalny moment obrotowy 127 Nm przy 3750 obr/min. To udana konstrukcja ale również mało oszczędna. Bardzo interesujący jest silnik wysokoprężny z turbosprężarką o pojemności 1,5 l, oferowany w dwóch mocach: 65 KM lub 80 KM. Zasilany jest nowoczesnym układem common rail (z kulistym zasobnikiem paliwa) firmy Delphi. Pojazd napędzany tą jednostką napędową zużywa niewiele paliwa, w mieście - 6 l/100 km.
Sukces Thalii na naszym rynku wynika z ceny adekwatnej do wyposażenia i wartości pojazdu.
Wybrane dane techniczne:
Typ silnika | benzynowy | benzynowy | diesel | diesel |
Ilość cylindrów/zaworów | 4/8 | 4/16 | 4/8 | 4/8 |
Pojemność skokowa (cm3) | 1390 | 1390 | 1461 | 1461 |
Moc (KM) | 75 | 98 | 65 | 80 |
Czas rozpędzania 0-100 km/h (s) | 12,5 | 11,2 | 15,0 | 12,7 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 170 | 186 | 162 | 175 |
Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km) | 5,7/9,7 | 5,4/9,9 | 4,0/6,0 | 4,6/5,7 |
Długość x szerokość x wysokość (cm) | 417 x 164 x 144 | |||
Pojemność bagażnika (l) | 510 | |||
Cena (zł) | 34 700 | 42 300 | 44 000 | 47 800 |
Wyposażenie standardowe: 2 poduszki powietrzne.
Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?