Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Renault Thalia

Motoexpress
Renault Clio występował dotychczas z nadwoziem dwubryłowym typu hatchback. Teraz pojawiła się nowa odmiana samochodu - Thalia.

W ostatnich latach Polacy zaczęli bardziej się interesować trzybryłowymi samochodami segmentu C. W 1999 r. udział tych aut w rynku wyniósł prawie 45 proc. Dominowały 3 modele: Daewoo Lanos, Opel Astra Classic i Fiat Siena. Do tej czołowej trójki chce się dopisać Renault, oferując samochód dobrze wyposażony za cenę 35-40 tys. zł. Propozycja jest więc kusząca.**Clio z bagażnikiem**

Renault Thalia

Renault Clio występował dotychczas z nadwoziem dwubryłowym typu hatchback i cieszył się dużym powodzeniem. Ostatnia jego modernizacja dodała mu świeżości stylistyczno-konstrukcyjnej. Teraz pojawiła się nowa odmiana samochodu - Thalia. Do Clio dodano bagażnik i powstał trzybryłowiec. Ten dodatek wymagał jednak wydłużenia płyty podłogowej, zmiany konstrukcyjnej tylnej części nadwozia oraz wzmocnienia zawieszenia tylnego. W rezultacie otrzymano samochód o wielkiej pojemności bagażnika, wynoszącej aż 500 l.
Bogate wyposażenie
Thalia jest oferowana w 2. wersjach wyposażenia: RN i RT. W pakiecie bogatszym (RT) otrzymamy m.in.: wspomaganie układu kierowniczego, szyby przednie elektrycznie opuszczane, regulację kolumny kierownicy, centralny zamek drzwi sterowany falami radiowymi, lusterka zewnętrzne regulowane i podgrzewane elektrycznie, przednie lampy przeciwmgłowe, reflektory o podwójnej optyce oraz obrotomierz. Uboższa wersja RN nie ma wspomagania kierownicy, ale tylne siedzenie jest dzielone i składane w celu powiększenia przestrzeni bagażowej.

Renault Thalia

Dwa silniki
W wersji wyposażenia RN dostępny jest silnik o mocy 75 KM, natomiast w wersji RT do wyboru: 75 lub 98 KM. Obie jednostki mają jednakową pojemność skokową 1390 cm3. Wersja o mniejszej mocy jest 8-zaworowa, natomiast 98-konna ma rozrząd z 2 wałkami sterującymi 16 zaworami. Drugi z wymienionych silników (98 KM) jest nową konstrukcją, w której o połowę zmniejszono tarcie elementów rozrządu i zastosowano kolektor dolotowy, przyczyniający się do lepszego napełniania cylindrów niezależnie od obrotów wału korbowego silnika. Znacznie zmniejszono zużycie paliwa i poziom emisji dwutlenku węgla.
Bezpieczeństwo
Renault konsekwentnie dba o bezpieczeństwo użytkowników. Kierowane na rynek polski Thalie są seryjnie wyposażone w System Renault Protection (SRP) obejmujący: poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikami napięcia, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla 3. osób siedzących z tyłu, wzmocnienia ścian bocznych i strefy kontrolowanego zgniotu nadwozia.
Gwarancja
Dla polskich użytkowników, ze względu na nasz klimat, istotne jest dobre zabezpieczenie pojazdu przed korozją. Nadwozie jest całkowicie pokrywane powłokami galwanicznymi, a wszystkie elementy nadwozia i podwozia - wykonane z profili zamkniętych - wypełniono masami woskowymi. Pozwala to na udzielenie 12-letniej gwarancji antykorozyjnej i 3-letniej gwarancji na zewnętrzną powłokę lakierniczą.
Wybrane dane techniczne

Liczba cyl./poj. skokowa (cm3)4/1390
Moc maks. (KM-obr./min)98-6000 (75-5500)
Moment obr. (Nm-obr./min)127-3750 (114-3750)
Zużycie paliwa: miasto (l/100 km)9,4 (5,6)
Zużycie paliwa: poza miastem (l/100 km)9,2 (5,6)
Dł. x szer. x wys. (cm)415 x 164 x 142
Rozstaw osi (cm)247,2
Masa własna (kg)940

W nawiasach podano parametry silnika 75 KM
» Czytaj też:

Renault Clio - porównanie z konkurencją!
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty