Renault Scenic II

Piotr Robakowski
W ciągu kilku lat auta tego segmentu stworzyli także inni producenci. Stąd już przed rokiem firma podjęła decyzję o modernizacji modelu Scenic w oparciu o podzespoły nowej generacji Megane, z którym miejski minivan jest spokrewniony.

Renault Scenic, będący prekursorem europejskich, określanych mianem kompaktowych minivanów, pojawił się na rynku w 1996 roku. Jego mało znaną konkurencją były produkowane w Japonii auta - Mitsubishi Spece Star, Honda Shuttle, czy Nissan Prairie.
Z zewnątrz
Pojazd dostępny jest w pięciodrzwiowej wersji nadwozia, choć w porównaniu z Megane wyróżnia się znacznie podwyższoną linią dachu. Patrząc z boku widzimy pewne podobieństwa w konstrukcji tych dwóch pojazdów - ostre linie nadwozia w przedniej części auta z charakterystycznymi reflektorami i załamującą się linią klapy bagażnika w tylnej części auta - nawiązują do nowej linii Renault. Podobnie jak w poprzedniej wersji tego auta, także nowy Scenic ma szyby w przednich drzwiach podzielone słupkiem, na szczęście nie rzuca się on specjalnie w oczy.
Auto powinno trafić do salonów w naszym kraju w drugiej połowie roku. Początkowo w wersji pięcioosobowej, później ofertę uzupełni odmiana siedmioosobowa. W tej ostatniej wersji Scenic II stanie się rywalem Opla Zafiry, jedynego do tej pory kompaktowego minivana mieszczącego 7 osób. Podobnie jak w Oplu, także w siedmioosobowym Sceniku fotele ostatniego rzędu mogą być chowane w podłodze. Auto będzie dłuższe od pięcioosobowego brata o 23 cm. W najbliższym czasie pojawi się także w ofercie jeszcze jeden siedmioosobowy konkurent - Volkswagen Touran.
Silniki Renault
Do napędu nowego Renault Scenic II możemy wybrać jeden z pięciu silników, w tym trzy benzynowe i dwa diesle typu dCi. Najsłabsza jednostka benzynowa ma 1,4 l pojemności i 98 KM - silnik doskonale znany z Megane i Clio. Dla bardziej wymagających przeznaczona jest odmiana z silnikiem 1,6 l o mocy 115 KM, zaś rolę flagowego modelu pełni auto napędzane 136-konną jednostką 2.0. Także te silniki są znane z Megane II. Nie dziwi także zastosowanie w minivanie dwóch silników diesla dCi, stosowanych również w Megane II - 1,5-litrowego o mocy 80 KM i 1,9-litrowego o mocy 120 KM. Ten ostatni łączy dobre osiągi z umiarkowanym zużyciem paliwa. Sprint od 0 do 100 km/h trwa 12,1 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 188 km/h. Scenic 1.9 dCi spala średnio 5,8 l oleju napędowego na 100 km.
Mnogość schowków
W Sceniku II zaprojektowano mnóstwo schowków na drobiazgi - ich łączna pojemność to 91 litrowów, a więc niemal tyle, co bagażnik Fiata 126. Rozmieszczono je tak, by nie było dysproporcji między przednimi a tylnymi siedzeniami. Pasażerowie z przodu mają do dyspozycji schowki o pojemności 44 l, z tyłu zaś 32 l. Na uwagę zasługuje spory, chłodzony w wersjach z klimatyzacją schowek przed pasażerem. Ma on pojemność 17 litrów - to najlepszy wynik w segmencie. Bagażnik Scenika mieści 430 l, dostęp do niego jest ułatwiony dzięki klapie otwieranej "na raty" - można podnieść całą klapę lub samą szybę.

Za 50,4 mln zł będzie remontowana droga Polańczyk - Wołkowyja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie