Renault Rafale. Można już zamawiać najmocniejszą wersję E-Tech 4x4 300 KM. Znamy ceny

Paweł Piątek
Po wprowadzeniu modelu Rafale E-Tech full hybrid 200 marka Renault rozpoczyna przyjmowanie zamówień na wersję Rafale E-Tech 4x4 300 KM z hybrydowym napędem plug-in. Akumulator trakcyjny o pojemności 22 kWh zapewnia zasięg do 100 km w trybie w 100% elektrycznym. Zużycie paliwa w trybie mieszanym w cyklu WLTP wynosi od 0,5 litra na 100 km, a emisja CO2 od 12 g/km.
Po wprowadzeniu modelu Rafale E-Tech full hybrid 200 marka Renault rozpoczyna przyjmowanie zamówień na wersję Rafale E-Tech 4x4 300 KM z hybrydowym napędem plug-in. Akumulator trakcyjny o pojemności 22 kWh zapewnia zasięg do 100 km w trybie w 100% elektrycznym. Zużycie paliwa w trybie mieszanym w cyklu WLTP wynosi od 0,5 litra na 100 km, a emisja CO2 od 12 g/km. Renault
Po wprowadzeniu modelu Rafale E-Tech full hybrid 200 marka Renault rozpoczyna przyjmowanie zamówień na wersję Rafale E-Tech 4x4 300 KM z hybrydowym napędem plug-in. Akumulator trakcyjny o pojemności 22 kWh zapewnia zasięg do 100 km w trybie w 100% elektrycznym. Zużycie paliwa w trybie mieszanym w cyklu WLTP wynosi od 0,5 litra na 100 km, a emisja CO2 od 12 g/km.

Rafale E-Tech 4x4 300 KM, zaprezentowany w maju 2024 r., jest pierwszym modelem wyposażonym w nowy, hybrydowy zespół napędowy typu plug-in o wyjątkowej mocy 300 koni mechanicznych. Dodatkową moc uzyskano w szczególności poprzez dodanie silnika elektrycznego napędzającego tylną oś. Oprócz systemu 4 kół skrętnych 4Control advanced model Rafale jest także wyposażony w stale aktywny system napędu na 4 koła, zapewniający lepszą przyczepność i optymalne trzymanie się drogi w każdych warunkach. Wersja atelier Alpine przesuwa jeszcze dalej granicę przyjemności z jazdy dzięki bardziej sportowym parametrom układu jezdnego i inteligentnemu adaptacyjnemu zawieszeniu, stale dostosowującemu pracę amortyzatorów do napotykanych na drodze przeszkód dzięki wykorzystaniu kamery wielofunkcyjnej obserwującej drogę.

Pod względem technicznym napęd Rafale E-Tech 4x4 300 KM jest konstrukcją na bazie zespołu napędowego E-Tech full hybrid 200 KM. Pod maską zobaczymy 3-cylindrowy silnik o pojemności 1,2 l z nową turbosprężarką, która zwiększa jego moc do 110 kW, czyli 150 KM, a moment obrotowy do 230 Nm. Wielotrybowa skrzynia biegów ze sprzęgłem kłowym została odpowiednio zoptymalizowana, aby dostosować ją do powyższych zmian.

Silnik spalinowy współpracujący z trzema silnikami elektrycznymi (dwoma głównymi i jednym dodatkowym) tworzy zespół o łącznej mocy 300 KM. Dodanie drugiego głównego silnika elektrycznego zapewniającego stały napęd na tylną oś umożliwiło uzyskanie dodatkowych 100 kW (136 KM) mocy i 195 Nm momentu obrotowego. Układ jest zasilany akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 22 kWh i napięciu 400 V, zapewniającym nawet ponad 100 km zasięgu w trybie elektrycznym i do 1000 km na pełnym baku benzyny dzięki 55-litrowemu zbiornikowi paliwa.

Oprócz wysokowydajnego zespołu napędowego model Rafale E-Tech 4x4 300 wyróżnia się też unikalną wersją „atelier Alpine”. Obejmuje ona specyficzne wyróżniki stylistyczne: nadwozie w kolorze niebieskim sommet satin, „pływający” spojler w kolorze czarnym etoile, 21-calowe obręcze kół „chicane” z oponami Continental i kultową niebieską wykładzinę podłogową,
a także – jak sama nazwa wskazuje – zawiera w sobie całe bogate know-how konstruktorów z Alpine Cars, aby za kierownicą Renault Rafale zapewnić użytkownikom „doznania Alpine”. Mówiąc konkretnie, układ jezdny zyskał specyficzne parametry (obejmujące amortyzatory, sprężyny, ograniczniki skoku zawieszenia i stabilizatory poprzeczne), a właściwości jezdne można ustawić w trzech trybach (Comfort/Dynamic/Sport), aby ułatwić konfigurację samochodu zgodnie z życzeniami kierowcy. Ponadto Rafale E-Tech 4x4 300 KM atelier Alpine został wyposażony w inteligentne, automatycznie sterowane zawieszenie predykcyjne, zapewniające jeszcze większy komfort podróżowania.

Renault Rafale E-Tech 4x4 300 KM jest dostępne w cenie od 226 900 zł w wersji esprit Alpine i od 248 900 zł w wersji atelier Alpine. Pierwsze samochody powinny trafić do klientów na początku 2025 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty