Wersja studyjna tego pojazdu debiutowała w genewskim salonie samochodowym w marcu br.
W Europie Zachodniej Modus będzie sprzedawany od września, a w Polsce - od października.
Światowa premiera Modusa, technologicznie przygotowanego do produkcji seryjnej, nieprzypadkowo odbywa się w Hiszpanii. Tu bowiem, w hiszpańskiej miejscowości Valladoid, oddalonej o około 180 km na zachód od Madrytu, zlokalizowano zakłady, z których zacznie wyjeżdżać ten samochód.
Nowy model Renault ma wypełnić lukę pomiędzy Clio a Megane. Modus został zbudowany z wykorzystaniem skróconej płyty podłogowej Megane II, ma długość całkowitą 3,8 m i wysokość 1,6 m. Długością nadwozia nawiązuje do Clio, ale ma znacznie większe wnętrze i bardziej uniwersalne od Twingo. Tylne siedzenie jest przesuwane wzdłużnie i konfigurowane w kilku położeniach.
Do napędu Modusa przewidziano silniki znane z innych modeli Renault. Są to jednostki benzynowe o pojemności skokowej 1,2 l, 1,4 l i 1,6 l oraz wysokoprężna 1,5 l występująca w trzech wersjach, zależnie od uzyskiwanej mocy - 65, 80 i 100 KM. Najbardziej dynamiczna wersja samochodu napędzana jest silnikiem benzynowym 16-zaworowym, 4-cylindrowym o pojemności skokowej 1598 cm3
i mocy 115 KM.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?