Renault Megane - najpopularniejszy używany samochód osobowy za 10-20 tys. zł w Polsce

Moto.Gratka.pl
Fot. Renault Megane II / źródło: Renault
Fot. Renault Megane II / źródło: Renault
To niewielkich rozmiarów auto należące do klasy C. Model ten jest produkowany przez koncern Renault od 1995 roku.

Renault Megane jest jednym z najpopularniejszych francuskich aut w historii. Do dzisiaj powstały cztery generacje:

Renault Megane – zobacz ogłoszenia

W interesującym nas przedziale cenowym 10-20 tys. zł na rynku wtórnym znajdziemy przede wszystkim modele drugiej generacji. Renault Megane II był produkowany w wersjach nadwozia: hatchback, sedan, kombi i coupé-cabrio. Wersję hatchback cechuje kontrowersyjny design, który jednym może się podobać, a innym nie. Potocznie mówi się o Megane - „żelazko”, ze względu na ostro ścięty tył auta. Poszczególne pojemności bagażnika kształtują się następująco hatchback - 330-1190 l, sedan - 520 l, kombi - 520-1600 l, coupé-cabrio - 190-490 l.

Renault Megane II – rekomendacje.

Pierwsze dwa roczniki tego modelu charakteryzowały się dość dużą awaryjnością, właściciele często pojawiali się w serwisie, również z powodu licznych akcji naprawczych w ASO. Dobra wiadomość jest taka, że części do Megane nie są drogie. Zarówno oryginalne, jak i zamienniki. Co więcej na rynku znajdziemy również bardzo duży wybór części używanych.

W kwestiach bezpieczeństwa Renault Megane II wypada bardzo dobrze. Jako pierwsze auto kompaktowe otrzymało 5/5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Właściciele Renault Megane II chwalą samochód za dobre właściwości jezdne, wygodne fotele przednie zapewniające dobre podparcie oraz praktyczny podłokietnik od strony kierowcy. Renault Megane II ma bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne, jeśli na rynku wtórnym znajdziemy mocno przerdzewiałe modele, powodem mogą być powypadkowe uszkodzenia karoserii.

Renault Megane II – wady i awarie.

Z minusów Renault Megane II można wymienić niską jakość materiałów zastosowanych wewnątrz pojazdu. Szczególnie szybko zużyciu ulegają rączki przy drzwiach, lewarek zmiany biegów oraz kierownica. Użytkownicy modelu narzekają także na łatwo przecierającą się tapicerkę. Z najczęstszych usterek w Renault Megane II wymienia się awarie filtra cząstek stałych, kół dwumasowych (w silnikach Diesla), problemy z zawieszeniem, a w benzyniakach zdarzają się awarie cewek zapłonowych (w silnikach benzynowych). Właściciele Renault Megane II narzekają na często wariującą elektronikę, która jest najsłabszy punktem tego pojazdu. Często zapalają się kontrolki "sprawdź silnik" czy "ciśnienie opon". Uciążliwe mogą być także zawodzące elektroniczne sterowniki szyb w drzwiach i silniki wycieraczek.

Renault Megane – zobacz ogłoszenia[/b]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty