Renault Megane w nowej edycji przyciąga wzrok zdecydowanie bardziej elegancką i wyrafinowaną stylistyką z nowym reflektorami LED Pure Vision, które zapewniają lepszą widoczność i komfort w trasie.
Auto zostało wyposażone w system multimedialny EASY LINK z ekranem o przekątnej 9,3” oraz cyfrowy ekran wskaźników o przekątnej 10,2”. System EASY LINK, inspirowany rozwiązaniami stosowanymi w smartfonach, jest bardzo ergonomiczny i funkcjonalny.
Dostępne są również nowe systemy wspomagania prowadzenia podnoszące bezpieczeństwo i komfort wszystkich użytkowników, m.in. to EASY PILOT, czyli asystent jazdy na autostradach i w korkach - system jazdy autonomicznej poziomu 2, który zapewnia pełen komfort psychiczny za kierownicą.
Nowy napęd hybrydowy plug-in

Renault Megane w nowej edycji przyciąga wzrok zdecydowanie bardziej elegancką i wyrafinowaną stylistyką z nowym reflektorami LED Pure Vision, które zapewniają lepszą widoczność i komfort w trasie.
Fot. Renault
Wersja Megane Grandtour otrzyma nowy napęd hybrydowy E-TECH Plug-in o mocy 160 KM. Wykorzystano w nim oryginalną technologię odzyskiwania energii, bezpośrednio zainspirowaną doświadczeniem zdobytym w Formule 1.
Technologia E-TECH Plug-in została opracowana przez konstruktorów Renault i jest przedmiotem ponad 150 patentów. Wykorzystuje 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,6 l nowej generacji, dwa silniki elektryczne i innowacyjna oraz wielostopniową skrzynię biegów bez synchronizacji załączania biegów. Zastosowanie sprzęgła kłowego zamiast klasycznego zapewnia doskonałą sprawność i niemal niezauważalną zmianę biegów.
Akumulator trakcyjny o pojemności 9,8 kWh (400 V) umożliwia nowemu Megane E-TECH Plug-in jazdę w 100-procentowym trybie elektrycznym z prędkością do 135 km/h. System zarządzania energią zapewnia zasięg 50 km w cyklu mieszanym (WLTP) i do 65 km w cyklu miejskim (WLTP City), bez korzystania z silnika spalinowego.
W celu zwiększenia szybkości reakcji i zmniejszenia zużycia paliwa każdy rozruch odbywa się z silnika elektrycznego.
Napęd E-TECH Plug-in będzie dostępny w Megane Grandtour już w chwili debiutu rynkowego nowego modelu. W wersji hatchback pojawi się w późniejszym terminie.
Renault Megane R.S. Line
W gamie Megane pojawi się nowa designerska wersja R.S. Line, która zastąpi wersję GT Line znaną z poprzednich generacji. Producent zapowiada, że wersja R.S. Line będzie miała zdecydowanie bogatsze i ciekawsze wyposażenie. Zyska bardziej sportową stylistykę nadwozia i wnętrza.
Renault Megane R.S.
Sportowe wersje Megane, sygnowane znakiem R.S., zdobyły pozycję kultowych modeli w tym segmencie, jak np. wersja R.S. Trophy-R, która pobiła w 2019 roku kolejny rekord na słynnym torze w Nürburgring.
Nowa generacja Megane R.S. będzie napędzana silnikiem 1,8 turbo z wtryskiem bezpośrednim o mocy 300 KM, podobnie jak wersja Trophy. Jest to silnik opracowany przez Alians. Znajdziemy go również pod maską Alpine A110. Jego moment obrotowy zwiększono do 420 Nm (+30 Nm) w wersji ze skrzynią EDC i 400 Nm w przypadku skrzyni manualnej. Wyższa moc oznacza lepsze przyspieszenie, również na wysokich obrotach. Moment obrotowy, jeden z najwyższych w tej kategorii samochodów.
Układ czterech kół skrętnych 4CONTROL i sportowe zawieszenie pozwalają niezwykle dynamicznie pokonywać ciasne zakręty i poprawiają przy tym stabilność. Nowy system R.S. Monitor podaje różne parametry samochodu w czasie rzeczywistym.
Renault Megane R.S. Trophy
Nowy Megane R.S. Trophy to wyczynowy samochód do jazdy po torze. Wyróżnia się wyczynowym zawieszeniem Cup, dostępnym tylko w tej wersji, i jest napędzany silnikiem 1,8 turbo o mocy 300 KM. Zawieszenie Cup posiada mechanizm różnicowy Torsen® o ograniczonym poślizgu, który ułatwia wchodzenie w zakręty i zapewnia większą skuteczność napędu przy wychodzeniu na prostą. Zakup R.S. Trophy, to wydatek minimum 168 900 zł.
Renault Megane 2020 - cennik
Renault Megane | Life | Zen | Intens | R.S. Line |
1.3 Tce 115 FAP | 79 900 | 85 900 | – | – |
1.3 Tce 140 FAP | – | 88 900 | 95 900 | 101 400 |
1.3 Tce 140 EDC FAP | – | – | 103 900 | – |
1.3 Tce 160 EDC FAP | – | – | – | 112 400 |
1.5 Blue dCi 115 | – | 92 900 | 99 900 | 105 400 |
1.5 Blue dCi 115 EDC | – | 100 900 | 107 900 | 113 400 |
1.6 E-Tech 160 Plug-in | – | 131 900 | 138 900 | 144 400 |
Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?