Renault Megane II 1.4

Zdzisław Podbielski
Megane II zadebiutował jesienią 2002 r. na paryskim salonie samochodowym. Z racji kształtu nadwozia Francuzi nazwali go berline/coupé, my pozostaniemy przy nazwie hatchback, tym bardziej, że są już odmiany sedan i coupe-kabriolet.

 

Po paryskiej premierze samochód trafił na nasz rynek i do końca 2002 r. sprzedano go w liczbie 261 sztuk. Ubiegły rok zamknął się sprzedażą 6641 sztuk. Spośród modeli oferowanych przez Renault Polska tylko Thalia osiągnęła lepszy wynik handlowy.

 

Cechy szczególne

 

fot. Renault
fot. Renault

W naszych prezentacjach staramy się wskazać szczególne cechy samochodów, które wyróżniają dany pojazd rozwiązaniami konstrukcyjnymi lub walorami eksploatacyjnymi. Cechą szczególną wyróżniającą Megane II spośród konkurentów z segmentu C, a nawet pojazdów ze wszystkich segmentów jest kształt nadwozia. Jednych może szokować, a wielu podoba się śmiałość projektantów.

Do wyróżniających się rozwiązań zaliczylibyśmy też "kartę Renault" z funkcją zdalnego sterowania zamkami drzwi oraz spełniającą rolę kluczyka zapłonu.

Na wyróżnienie zasługuje też bogate wyposażenie seryjne, zwłaszcza z zakresu bezpieczeństwa.

 


fot. Renault
fot. Renault


Silnik

 

W Megane II możemy wybierać spośród 6 oferowanych jednostek napędowych. Zajmiemy się tą o najmniejszej pojemności skokowej i najmniejszej mocy, kompletowaną w poziomie wyposażenia samochodu określanym Pack i wystrojem wnętrza połączonym z elementami zewnętrznymi określanym Authentique. Zestawienie takie jest najtańsze.

 

Silnik ma nowoczesną konstrukcję z dwoma wałkami rozrządu umieszczonymi w głowicy, sterującymi 16-zaworami przy 4-cylindrach. Początkowo występował w wersji o mocy 98 KM, teraz również z obniżoną mocą do 80 KM. Głowicę cylindrów wykonano ze stopów lekkich, wałki rozrządu otrzymują napęd od wału korbowego, za pośrednictwem paska zębatego. Wał korbowy osadzono w pięciu łożyskach żeliwnego kadłuba.

 

Wrażenia z jazdy

 

fot. Renault
fot. Renault

Kierowca może obrać dogodną pozycję, ma bowiem dwa zakresy regulacji kolumny kierownicy - pochylenia i teleskopową, a fotel ma regulację wysokości. Urządzenia sterowania działają płynnie, zwłaszcza elektryczne wspomaganie kierownicy zasługuje na pochwałę. Samochód jest stabilny na łukach dróg, jego dynamika wystarczy do bezpiecznego poruszania się w ruchu. Skutecznie działa układ hamulcowy wyposażony w mechanizmy tarczowe przy 4 kołach i system ABS ze wspomaganiem nagłego hamowania.

 

Nieco niższą niż kierowca ocenę samochodowi wystawiają pasażerowie siedzący z tyłu. Nie mają oni wiele miejsca na nogi, a w wersji 3-drzwiowej nadwozia dostanie się na tylne siedzenie, a zwłaszcza wyjście stamtąd jest kłopotliwe. Bagażnik o pojemności 330 l do dużych nie należy, ale łatwo go powiększyć składając tylne siedzenie.

Podsumowanie
Nadwozie o bardzo oryginalnej stylizacji ma niewiele miejsca dla osób siedzących z tyłu. Podstawowy bagażnik jest mało wygodny ze względu na wysoki próg ściany tylnej i niewielką szerokość otworu drzwiowego. Za to dobrze zaprojektowano miejsce kierowcy i bardzo bogate jest wyposażenie seryjne samochodu.

 

 

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie