Od zewnątrz samochód wyróżnia zmieniony przedni zderzak oraz specjalny górny i dolny grill z wypełnieniem o strukturze plastra miodu. Uwagę zwraca także 18-calowe koła z diamentowym połyskiem oraz chromowana, usytuowana po lewej stronie auta końcówka wydechu.
Megane Grandtour pod względem technicznym niczym nie różni się od hatchbacka. Posiada jednak większe wymiary nadwozia i inny rozstaw osi. Długość samochodu to 4626 mm przy rozstawie osi wynoszącym 2712 mm. Oznacza to, że pojazd jest dłuższy o 11 mm od poprzednika i aż o 43 mm od wariantu hatchback. Standardowa pojemność bagażnika to 521 litrów - 3 litry mniej niż w trzeciej generacji.
We wnętrzu znajdziemy m.in. sportowe, obszerne przednie fotele z wbudowanymi zagłówkami, niebieskimi przeszyciami i logo z motywem szachownicy. Dostępne są trzy rodzaje tapicerki, a kierownica została obszyta licową, perforowaną skórą.
W ofercie znajdziemy zarówno silniki benzynowe jak i wysokoprężne. Na wyposażeniu znalazł się m.in. aktywny regulator prędkości (ACC), aktywny układ wspomagania nagłego hamowania (AEBS), system kontroli pasa ruchu (LDW), system kontroli bezpiecznej odległości (DW), system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych (OSP z TSR) oraz system kontroli martwego pola (BSW). Opcjonalnie samochód oferowany jest z systemem R-LINK 2 z pionowym ekranem o przekątnej 8,7 cala (22 cm).
Nowy Renault Megane Grandtour GT jest pierwszym autem z segmentu C, wyposażonym w technologię 4CONTROL. Opracowany przez Renault układ jezdny 4CONTROL steruje skrętem tylnych kół samochodu. System ten zwiększa dynamikę jazdy i precyzję prowadzenia na krętych drogach. Ponadto, system ten znacząco zwiększa stabilność przy dużej prędkości, jak również zwrotność przy małych prędkościach, np. podczas manewrowania. Auto dysponuje czterema trybami jazdy: Sport, Neutralny, Komfort i Spersonalizowany. Przy prędkościach poniżej 80 km/h w trybie Sport i poniżej 60 km/h w pozostałych trybach tylne koła skręcają w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich.
Renault Megane Grandtour - cennik
wersja / silnik | LIFE | ZEN | INTENS | BOSE | GT | |
BENZYNA | SCe 115 | 63 900 | 67 900 | 72 600 | | |
Energy TCe 100 | 66 900 | 70 900 | 75 600 | | | |
Energy TCe 130 | | 73 900 | 78 600 | 86 600 | | |
Energy TCe 130 EDC | | | 86 600 | 94 600 | | |
205 EDC | | | | | 107 100 | |
DIESEL | dCi 90 | 71 900 | 75 900 | | | |
dCi 110 | | 79 900 | 84 600 | 92 600 | | |
dCi 110 EDC | | | 91 600 | 99 600 | | |
INTENS dCi 130 | | | 91 100 | 99 100 | |
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Zamach terrorystyczny w Ankarze. W odwecie Turcja bombarduje kurdyjskich rebeliantów
- Zaprezentowano odzyskane XVIII-wieczne akwarele utracone podczas II wojny światowej
- Meghan Markle będzie kandydować do Senatu USA? W amerykańskiej prasie aż huczy
- Marsz Miliona Serc: przedwyborcza zadyszka ogólnopolska