Renault Megane Coupe 2.0 IDE

Piotr Robakowski
Cena podstawowej wersji nowego Renault Megane Coupe wynosi 70 tys. złotych. Auto wyróżnia się łagodną linią nadwozia, które ponad rok temu przeszło drobną kosmetykę.

|

Renault Megane Coupe 2.0 IDE

Od 2 lat w ofercie Renault obecne jest zmodernizowane Megane Coupe. Pod koniec 1999 roku zadebiutował również benzynowy, dwulitrowy silnik IDE o mocy 140 KM. Cena podstawowej wersji to 70 tys. złotych. Auto wyróżnia się łagodną linią nadwozia, które ponad rok temu przeszło drobną kosmetykę.
Dwa plus dwa
Renault Megane Coupe przeznaczone jest dla dwóch osób dorosłych i dwójki dzieci. Dla siedzących z tyłu przygotowano nawet pełnowartościową kanapę z wyprofilowanymi oparciami. Między nimi znajduje się plastikowy podłokietnik, pełniący również funkcje schowka. Ta część jednoznacznie wskazuje, że z tyłu podróżwać mogą dwie osoby. Dojście do tylnej części ułatwiają szerokie drzwi i składane przednie fotele, które zachowują w pamięci ostatnie ustawienie.
Problemy wysokich
Konstrukcja wymusza niejako obniżenie dachu nad głowami pasażerów tylnej kanapy. Również niewiele miejsca zostaje na nogi, gdy przedni fotel zajmuje osoba o wzroście np. 194 centymetry. W przedniej części Megane Coupe oferuje znacznie więcej miejsca, choć wysoko zamocowane fotele wymuszają przyjęcie nie zawsze najwygodniejszej pozycji. Ci, którzy lubią bardziej pionowo ustawione oparcie będą musieli przyzwyczaić się do leżącej pozycji. Przy wzroście w granicach 190 centymetrów niewiele miejsca pozostanie nad naszymi głowami. Plus należy się dobrze wyprofilowanym fotelom, które gwarantują wygodę i bezpieczeństwo.
Pierwszy w serii
W ofercie jest benzynowy silnik o pojemności 2.0 litra z bezposrednim wtryskiem paliwa IDE. Jest to pierwszy zastosowany w seryjnie produkowanym modelu silnik nowej generacji. Konstruktorzy uzyskali moc 140 KM, ale co ważniejsze moment obrotowy w wysokości 200 Nm dostępny jest już od 4250 obr./minutę. Efekt - nie musimy podciągać silnika wyżej niż 5500 obr./minutę, by uzyskać pożądany efekt - wgniatające w fotel przyspieszanie. Przy tym auto lubi wysokie obroty. Do "setki" Megane Coupe przyspiesza w czasie niespełna 9 sekund, a maksymalna prędkość przekracza 200 km/h. Przy tym zapotrzebowanie na paliwo waha się w rozsądnych granicach 8 litrów na 100 kilometrów. W mieście niewiele przekracza 10 litrów.
»

Renault Megane Coupe 2.0 IDE

Cena i wyposażenie:

  • wersja podstawowa - 70 tys. złotych.
  • wersja testowa ze skórzaną tapicerką, lakierem metalik i zmieniaczem płyt kompaktowych - około 82 tys. złotych.
  • seryjne wyposażenie:

    • cztery poduszki powietrzne
    • klimatyzacja
    • centralny zamek
    • elektryczne szyby
    • wspomaganie układu kierowniczego
    • aktywne zagłowki

Dane techniczne:

  • Pojemność skokowa silnika    1998
  • Moc (kW(KM)/obr./min)    103(140)/5500
  • Moment obrotowy (Nm/obr./min)    200/4250
  • Przyspieszanie od 0 do 100 km/h (s)    8,6
  • Prędkość maksymalna (km/h)    210
  • Zużycie paliwa wg normy EU    93/116
  • W cyklu mieszanym    7,6
  • W cyklu miejskim (l)    10,2
  • Poza miastem (l)    6,1
  • Długość (mm)    3930
  • Wysokość (mm)    1370
  • Szerokość (mm)    1700
  • Rozstaw osi (mm)    2470
  • Pojemność zbiornika paliwa (l)    60
  • Pojemność bagażnika (l)    280/560
od 12 lat
Wideo

Bezpieczeństwo na drogach podczas weekendu i w Boże Ciało

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty