Renault Megane Classic 1,6 16V

Zdzisław Podbielski
Udostępnij:
Megane wśród trzybryłowców zajmuje znaczące miejsce. Jest to auto wygodne, bezpieczne, więc dobrze sprzedawane.

Samochody z trzybryłowymi nadwoziami cieszą się u nas dużym zainteresowaniem. Są to przecież limuzyny, w których tak dobrze jest się pokazać.

Renault Megane Classic 1,6 16V

Rodzina megane została zmodernizowana wiosną 1999 r. Otrzymała nową stylizację nadwozia, zwłaszcza jego przedniej części. Nowa jest też oferta silnikowa; wzbogacono wyposażenie i, co najważniejsze, poprawiono bezpieczeństwo.
Bardzo bezpieczny
W wyniku przeprowadzenia tzw. crash-testów, a więc prób zderzeniowych i to przez ośrodki niezależne od Renaulta, potwierdzono duży stopień bezpieczeństwa megane zarówno biernego, jak i czynnego. Pojazd opracowano z uwzględnieniem kontrolowanych stref zgniotu, absorbujących energię powstałą w wyniku zderzenia czołowego i od tyłu, a także wzmocniono boczne ściany nadwozia. Samochód standardowo wyposażono w 2 przednie i 2 boczne poduszki powietrzne oraz w system przeciwblokujący hamulce (ABS). Dobrze pracuje układ kierowniczy i dopracowane niezależne zawieszenie wszystkich kół - przednich za pomocą kolumn McPhersona, tylne z udziałem drążków skrętnych.
Wygodne wnętrze
Trzybryłowy classic zadowala użytkowników dużą przestrzenią użyteczną nadwozia, zarówno osobową jak i przeznaczoną do przewozu bagażu. Pasażerowie siedzący z tyłu mają sporo miejsca na nogi, ale ci roślejsi glowami prawie dotykają dachu. Trzy osoby siedzące z tyłu raczej dużo miejsca nie mają. Mają natomiast zagłówki i biodrowo-ramieniowe pasy bezpieczeństwa, co podkreślamy z uznaniem dla firmy, doceniając jej dbałość o bezpieczeństwo jadących.
Nie bez znaczenia są miejsca na podręczne przedmioty. W desce rozdzielczej jest wieczkiem zamykany schowek, któremu objętości nie zdołała odebrać umieszczona nad nim poduszka powietrzna. Kieszenie są w drzwiach i w oparciach przednich foteli; w półce pod tylnym oknem - praktyczne wgłębienie.
Wielką zaletą classica jest jego pojemny bagażnik, liczy 510 dm3
. Jego objętość można zwiększyć po złożeniu, w miarę potrzeby, jednej lub dwóch części asymetrycznie podzielonego tylnego siedzenia.
Nowoczesny silnik
Megane classic na polskim rynku dostępny jest w dwóch wersjach silnikowych o pojemności skokowej 1390 i 1590 cm3
oraz odpowiadającej mocy 95 i 110 KM. Obie jednostki pochodzą z nowoczesnej rodziny wyróżnionej oznaczeniem - literą K. Przy 4. cylindrach mają rozrząd z dwoma wałkami sterującymi 16. zaworami. Osiągają też maksymalny moment obrotowy przy niewysokiej, jednakowej dla obu jednostek prędkości obrotowej 3750/min. Przy tym ważne jest, że około 90 proc. maksymalnego momentu występuje w zakresie od 2500 do 5500 obr./min.
Silniki umieszczono poprzecznie z przodu pojazdów, a chłodnicę pochylono ku przodowi, po to, aby obniżyć wysokość pokrywy komory silnika.
Dostęp do punktów obsługi silnika jest bardzo wygodny, z wyjątkiem miarki poziomu oleju. Umieszczona jest ona tak głęboko, że wyjęcie jej wiąże się z pobrudzeniem ręki (i ubrania) aż do łokcia.
Prowadzenie pojazdu
Wszystkie siedzenia są wygodne, a więc i to dla kierowcy też. Zostało wyposażone w regulacje: wzdłużną, pochylenia oparcia, wypukłości oparcia i wysokości siedziska. W połączeniu z regulacją kąta kolumny kierownicy każdy kierowca może wybrać najwygodniejszą dla siebie pozycję. Ma też dobrą widoczność do przodu, chociaż nie widzi przedniego obrysu nadwozia (ale w którym pojeździe widzi?), a widoczność do tyłu ułatwiają 2 zewnętrzne lusterka o wystarczającej powierzchni luster.
Manewrowanie pojazdem jest łatwe ze względu na dobrze działające wspomaganie kierownicy, ale z miejsca kierowcy trudno zorientować się, gdzie kończy się tylna część nadwozia. Jazda do tyłu, np. na ciasnym parkingu, wymaga wprawy. Na pochwałę zasługuje zawieszenie kół; sprawia, że nawet długa jazda nie jest męcząca.
Samochód napędzany 1,6-litrowym silnikiem jest dynamiczny, można utrzymywać dużą prędkość podróżną, około 120 km/h, ale wtedy musimy liczyć się z hałaśliwą pracą silnika.
Dane techniczne

Liczba cyl./poj. silnika (cm3
)
4/1590
Moc maks. (KM - obr./min)110-5750
Moment obr. (Nm - obr./min)148-3750
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)9,9
Prędkość maksymalna (km/h)198
Zużycie paliwa: miasto/poza miastem (1/100 km)9,4/5,7
Dł. x szer. x wys. (cm)443,6x170x142
Rozstaw osi (cm)258
Masa własna (kg)1100

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie