Renault Megane 1.6 E-TECH 160 KM. Test, wrażenia z jazdy, spalanie, wyposażenie i ceny
Kamil Rogala
Renault nigdy nie stroniło od samochodów z napędami zelektryfikowanymi. Ich model Zoe zyskał sporą popularność, choć w ofercie brakowało rozsądnej alternatywy, pewnego półśrodka dla niezdecydowanych. Dlatego też w zeszłym roku premierę miały aż trzy modele z napędem hybrydowym. Testowaliśmy już hybrydowe Clio, model Captur z hybrydą plug-in, teraz przyszła pora na największe Megane z nadwoziem kombi i hybrydą ładowaną z gniazdka. Jak się spisuje podczas codziennej eksploatacji?Fot. Kamil Rogala
Renault nigdy nie stroniło od samochodów z napędami zelektryfikowanymi. Ich model Zoe zyskał sporą popularność, choć w ofercie brakowało rozsądnej alternatywy, pewnego półśrodka dla niezdecydowanych. Dlatego też w zeszłym roku premierę miały aż trzy modele z napędem hybrydowym. Testowaliśmy już hybrydowe Clio, model Captur z hybrydą plug-in, teraz przyszła pora na największe Megane z nadwoziem kombi i hybrydą ładowaną z gniazdka. Jak się spisuje podczas codziennej eksploatacji?
Renault Megane E-TECH. Stylistyka i wnętrze
Renault nigdy nie stroniło od samochodów z napędami zelektryfikowanymi. Ich model Zoe zyskał sporą popularność, choć w ofercie brakowało rozsądnej alternatywy, pewnego półśrodka dla niezdecydowanych. Dlatego też w zeszłym roku premierę miały aż trzy modele z napędem hybrydowym. Testowaliśmy już hybrydowe Clio, model Captur z hybrydą plug-in, teraz przyszła pora na największe Megane z nadwoziem kombi i hybrydą ładowaną z gniazdka. Jak się spisuje podczas codziennej eksploatacji? Fot. Kamil Rogala
Już poprzednie dwie hybrydy Renault nie rzucały się w oczy i trzeba było wytężyć wzrok, aby zobaczyć cechy szczególne, zdradzające zastosowany napęd. W przypadku hybrydowego Megane w testowanej wersji jest to jeszcze trudniejsze, bowiem była to odmiana R.S. Line z ładnymi felgami, sportowymi dodatkami, niebieskim lakierem i niemal kubełkowymi fotelami w środku. To skutecznie odwracało uwagę od faktu, że pod maską schowano układ hybrydowy plug-in o dość skromnych osiągach. Warto przy okazji wspomnieć, że Megane powstało na bazie płyty podłogowej CMF-CD i jest produkowane w hiszpańskiej Palencii. W testach Euro NCAP w 2015 roku Megane zdobyło 5 gwiazdek.