Renault Master i Renault Trafic. Co oferują nowe francuskie dostawczaki?

Konrad Grobel
Segment samochodów dostawczych stanowi dla wybranych producentów aut ważny rynek zbytu. Marka Renault, aby lepiej zaznaczyć swoją obecność w tym obszarze, wchodzi do gry z nowymi odsłonami swoich modeli - Master oraz Trafic i to również w wersjach modyfikowanych.Fot. Konrad Grobel
Segment samochodów dostawczych stanowi dla wybranych producentów aut ważny rynek zbytu. Marka Renault, aby lepiej zaznaczyć swoją obecność w tym obszarze, wchodzi do gry z nowymi odsłonami swoich modeli - Master oraz Trafic i to również w wersjach modyfikowanych.Fot. Konrad Grobel
Segment samochodów dostawczych stanowi dla wybranych producentów aut ważny rynek zbytu. Marka Renault, aby lepiej zaznaczyć swoją obecność w tym obszarze, wchodzi do gry z nowymi odsłonami swoich modeli - Master oraz Trafic i to również w wersjach modyfikowanych.

Marka Renault od wielu lat jest obecna w segmencie aut dostawczych oraz specjalistycznych. Francuski producent posiada w Polsce 23 punkty dystrybucji pojazdów tego typu w ramach Renault PRO+. W zeszłym roku sprzedano 10 800 różnego rodzaju „dostawczaków”. Co warte odnotowania w tym 6800 należało do grupy pojazdów modyfikowanych. 92% z samochodów z modyfikacjami wykonanych było na modelu Master, a 4% na Traficu, kolejne 4% dotyczyły innych modeli marki (w tym Dacii). Nic więc dziwnego, że Renault wprowadza nowe odsłony wcześniej wspomnianych modeli. A pomyśleć, że swoją karierę zaczęły w 1980 roku.

Nowy Master

Segment samochodów dostawczych stanowi dla wybranych producentów aut ważny rynek zbytu. Marka Renault, aby lepiej zaznaczyć swoją obecność w tym obszarze,
Segment samochodów dostawczych stanowi dla wybranych producentów aut ważny rynek zbytu. Marka Renault, aby lepiej zaznaczyć swoją obecność w tym obszarze, wchodzi do gry z nowymi odsłonami swoich modeli - Master oraz Trafic i to również w wersjach modyfikowanych.

Fot. Konrad Grobel

Ten model doczekał się zmian zarówno stylistycznych, jak i  silnikowych. Użytkownicy, którzy znają pojazdy dostawcze marki Renault już na pierwszy rzut oka zauważą, że zmianie uległa linia maski – „wędruje” ona bardziej pionowo niż w poprzednich wersjach tego modelu. Zmianom również uległ grill – jest w nim więcej chromów, pojawiły się również światła w kształcie litery C (C-Shape, w technologii LED). Wzmocnione zostały również zderzaki i błotniki. Wszystko wpisane w proste, silne linie, które nadają swoistej elegancji temu bardzo funkcjonalnemu autu.

Wnętrze nowego Mastera zostało odświeżone. Nowe zegary, nowa deska rozdzielcza, bardziej jednolita kolorystyka, dodatkowe elementy chromowane czy nawigacja wbudowana w deskę sprawiają, że jest przyjaźniej niż dotychczas. Ergonomiczne rozmieszczenie i wygodna pozycja za kierownicą sprawiają, że podróż nowym Masterem jest komfortowa. Ciekawostką i dużym ułatwieniem jest wysuwany mini-stolik Easy Life znajdujący się nad schowkiem przed pasażerem (schowek ma pojemność 10,5 l). Według zapewnień producenta mini-stolik może utrzymać przedmioty o wadze do 25 kg.

Pojemność załadunkowa Mastera to od 8 do 22 m.sześć., a dopuszczalna masa całkowita wynosi 2,8-4,5 tony. Przy wszystkich dostępnych parach drzwi znajdujących się w tylnej części pojazdu umieszczono światło LED, które oświetla wnętrze oraz uchwyt – wszystko ma służyć ułatwieniu wsiadania do auta.  Renault Master może być skonfigurowany na 350 sposobów – mamy do wyboru między innymi 3 różne wysokości i 4 różne długości auta. W ofercie znajdziemy zarówno: wywrotki, furgony, chłodnie, lawety, jak i kontenery. Dla przykładu - wersja Renault Master dedykowana kurierom posiada jedno miejsce mniej, ale dzięki temu kurierzy mają bezpośredni dostęp do strefy załadunkowej – bez potrzeby wychodzenia z pojazdu.

Segment samochodów dostawczych stanowi dla wybranych producentów aut ważny rynek zbytu. Marka Renault, aby lepiej zaznaczyć swoją obecność w tym obszarze,
Segment samochodów dostawczych stanowi dla wybranych producentów aut ważny rynek zbytu. Marka Renault, aby lepiej zaznaczyć swoją obecność w tym obszarze, wchodzi do gry z nowymi odsłonami swoich modeli - Master oraz Trafic i to również w wersjach modyfikowanych.

Fot. Konrad Grobel

Renault Master otrzymał wiele systemów wspomagających kierowcę. Są to m.in.: Front Park Assist (system wspomagania parkowania przodem), Rear View Assist (ekran połączony z tylną kamerą na dachu zastępujący tradycyjne lusterko wsteczne), Side Wind Assist (wyposażenie standardowe furgonu przeciwdziałające na boczny wiatr) czy Active Emergency Braking System (automatyczne hamowanie awaryjne na autostradzie i zwykłych drogach).

Pod maską znalazła się nowa gama silników 2.3 dCi, które spełniają normy Euro VId oraz Euro 6d-temp. Pierwszy z nich wytwarza 165 KM mocy oraz współgra z manualną skrzynią biegów z 6-cioma przełożeniami, natomiast druga wersja generuje 180 KM i można ją zestawić z manualną, jak i automatyczną skrzynią Quickshift. Na horyzoncie widać również wersję Master Z.E., czyli w pełni elektryczną odmianę.

Cena nowego Mastera zaczyna się od 87.400 zł netto.

Nowy Trafic

Segment samochodów dostawczych stanowi dla wybranych producentów aut ważny rynek zbytu. Marka Renault, aby lepiej zaznaczyć swoją obecność w tym obszarze,
Segment samochodów dostawczych stanowi dla wybranych producentów aut ważny rynek zbytu. Marka Renault, aby lepiej zaznaczyć swoją obecność w tym obszarze, wchodzi do gry z nowymi odsłonami swoich modeli - Master oraz Trafic i to również w wersjach modyfikowanych.

Fot. Konrad Grobel

Podobnie jak jego większy brat, również Trafic nie oparł się zmianom wizerunkowym. Ten model zyskał lekko zmodyfikowany grill, światła w technologii Full LED oraz elementy chromowane. We wnętrzu delikatnie przeprojektowano deskę rozdzielczą, zastosowano chromy jako wykończenie oraz wzmocniono materiały. Przestrzeń załadunkowa jest mniejsza niż w Masterze, ale Renault i tak się postarało – 3,2-8,6 m. sześć.. Autem można przewozić rzeczy o długości do 4,15 m. W przedziale ładunkowym zastosowano również nową wykładzinę z polipropylenu do łatwiejszego utrzymania czystości.

Podobnie jak w przypadku Mastera, tutaj również możemy modyfikować wygląd pojazdu. W sumie możemy stworzyć 275 konfiguracji, w tym do wyboru mamy 2 różne wysokości i 2 długości. Pojazdy z przeszkleniami, kontenery, auta do przewozu osób niepełnosprawnych czy nawet chłodnia. Można również tak skonfigurować auto, aby pomieściło 9 osób i nadal posiadało 1,8 m. sześć. powierzchni załadunkowej.

Jeśli chodzi o systemy wspomagające to warto wymienić trzy:

  • Wide View Mirror, który poszerza ponad dwukrotnie kąt widzenia do tyłu z prawego boku pojazdu;
  • Front and Rear Park Assist, czyli wspomaganie parkowania przodem i tyłem;
  • Trailer Swing Assist – system zapobiegający niekontrolowanemu ruchowi przyczepy na boki.

Pod maską znalazł się silnik 2.0 dCi z normą Euro 6d-temp. Jednostka, w zależności od wersji, może produkować: 170 KM, 145 KM, lub 120 KM. Do obsługi wykorzystano ręczną skrzynię biegów, a także po raz pierwszy można zestawić z automatyczną przekładnią EDC. W wersji ciężarowej auta pojawia się również silnik 1.6 dCi Euro-6c w mocy 95 KM i jest on dostępny tylko z manualną skrzynią biegów.

Segment samochodów dostawczych stanowi dla wybranych producentów aut ważny rynek zbytu. Marka Renault, aby lepiej zaznaczyć swoją obecność w tym obszarze,
Segment samochodów dostawczych stanowi dla wybranych producentów aut ważny rynek zbytu. Marka Renault, aby lepiej zaznaczyć swoją obecność w tym obszarze, wchodzi do gry z nowymi odsłonami swoich modeli - Master oraz Trafic i to również w wersjach modyfikowanych.

Fot. Konrad Grobel

Po pewnym czasie nieobecności powraca wersja SpaceClass skierowana do klientów indywidualnych i do firm oferujących przewóz osób. We wnętrzu znajdziemy skórę, fotele lub kanapy na szynach do łatwego przesuwania, stolik czy dodatkowe dwa wejścia USB. W sumie 50 różnych konfiguracji.

Cena nowego Trafica zaczyna się od 76.600 zł netto

Renault wprowadzając nowe odmiany swoich samochodów dostawczych oferuje nie tylko gotowe auta typu furgon, ale również platformy z kabiną. Mnogość konfiguracji jest tak pokaźna, że każda grupa zawodowa nie dość, że może skorzystać z gotowych rozwiązań, to Renault oferuje specjalne wersje przygotowane pod konkretnego klienta. Obecnie firma współpracuje z 26 punktami w całej Polsce, które posiadają certyfikaty Renault do wprowadzania modyfikacji w ich autach.

Chociaż stare powiedzenie głosi, że: „jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego”, to Master jak i Trafic należą do tej grupy wyjątków, które zaprzeczają wspomnianemu przysłowiu.

Zobacz także: Testujemy Volkswagena Polo

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty