Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Renault Laguna II

Tekst i zdjęcie: Witold Blady
Już w salonach.

Nowa generacja Laguny trafiła do polskich salonów. Za podstawowy model, napędzany 110-konnym silnikiem o pojemności 1,6 l trzeba będzie zapłacić 63 900 zł.

Renault Laguna II

To nieco mniej niż oczekiwano, najgroźniejsi rywale Laguny - Ford Mondeo czy Volkswagen Passat są kilka tysięcy złotych droższe. Cena jest tym większym zaskoczeniem, że auto będzie już w podstawowej odmianie bardzo dobrze wyposażone. W standardzie znajduje się sześć poduszek gazowych, ABS, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie opuszczane szyby w drzwiach, a także system kontroli ciśnienia w oponach. Wszystkie wersje nowej Laguny są wyposażone - zamiast kluczyka - w specjalną kartę. W aucie nie ma więc stacyjki, zamiast niej jest specjalny czytnik. Inaczej niż się do tego przyzwyczailiśmy uruchamia się silnik - przyciskiem na desce rozdzielczej. W droższych odmianach przyciskiem na karcie można otwierać i zamykać drzwi, bagażnik i klapkę wlewu paliwa. Najlepiej wyposażone auta mają kartę niewymagającą użycia rąk. Wystarczy, że właściciel zbliży się do samochodu, otwarcie drzwi następuje po dotknięciu jednej z klamek. Drzwi zamkną się automatycznie, gdy kierowca z kartą oddali się od samochodu.
Do wyboru będą trzy silniki wysokoprężne rodziny dCi, o pojemności 1,9 l i 2,2 l. Najsłabszy osiąga moc 105 KM, kolejny 120 KM, najmocniejsza w gamie jednostka ma moc 143 KM i pojemność 2,2 l. Zwolennicy silników benzynowych będą mogli wybierać spośród czterech jednostek: podstawowa ma pojemność 1,6 l i moc 110 KM, lepsze osiągi zapewni jednostka o pojemności 1,8 l i mocy 120 KM, zaś ostatni silnik czterocylindrowy ma pojemność 2,0 l i moc 140 KM. To znana już z Megane Coupe jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa IDE. Flagowa Laguna będzie napędzana trzylitrowym silnikiem V6 o mocy 207 KM. Napęd przenoszony jest na koła przednie za pośrednictwem pięciostopniowej przekładni automatycznej Proactive. Prędkość maksymalna tego auta to 235 km/h, zaś przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 8,1 sekund.
Jednocześnie w salonach pojawią się dwie wersje nadwoziowe Laguny. Obok pięciodrzwiowego liftbacka będzie można kupić kombi. Zgodnie z ostatnio obowiązującymi trendami ta ostatnia wersja nieco przypomina samochody coupe. Bagażnik liftbacka zmieści 430, kombi 475 dm sześc. bagażu.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty