Renault Laguna II 1.8 Grandtour

Zdzisław Podbielski
W Lagunie II nie ma tradycyjnych kluczyków do stacyjki. Kierowca otrzymuje identyfikator w postaci karty jak do bankomatu.

Estetyczne kombi
Laguna II pojawiła się w sprzedaży w styczniu 2001 r., od razu w dwóch odmianach nadwoziowych: 5-drzwiowej i kombi. Grandtour oznacza wersję kombi.

Renault Laguna II 1.8 Grandtour

Laguna II ma bagażnik o objętości 475 l, który zwiększamy do 1500 l składając siedzenie tylne. Objętość ta jest mniejsza niż w przypadku poprzedniej Laguny I (520/1850 l) i np. ustępuje Peugetowi 406 Break (525/1740 l). We wszystkich drzwiach bocznych są duże kieszenie. Pod siedzeniami przednimi - szuflady. W oparciach foteli przednich również są kieszenie. Schowki są też w desce rozdzielczej, konsoli środkowej, pod kierownicą i nawet w podłokietniku kanapy tylnej - płytki, ale o dużej powierzchni.
Bezpieczeństwo
Nadwozie Laguny zbudowano ze stali o wysokiej i bardzo wysokiej sprężystości - odznaczającą się wysoką zdolnością pochłaniania siły uderzenia. Już w wyposażeniu podstawowym otrzymujemy aż sześć poduszek powietrznych; 2 przednie, 2 boczne i 2 kurtyny umieszczone przy bocznych krawędziach dachu.
Przedstawicielami rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa czynnego są m.in. układy; przeciwblokujący hamulce (ABS), elektroniczny korektor siły hamowania (EBV), przeciwpoślizgowy (ASR) i kontroli kierunku jazdy (ESP).
Wersje i ceny
Jest pięć wersji wyposażenia wyróżnianych nazwami: Authentique, Expression, Dynamique, Privilege i Initiale. Nawet pierwsza z wersji, ta "najuboższa" może zadowolić nabywcę, gdyż w jej skład wchodzi wiele wyżej wymienionych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa oraz uprzyjemniających jazdę.
Do wyboru jest też pięć silników o zróżnicowanej pojemności skokowej i mocy. Są to silniki benzynowe; 1600, 1800, 2000 i 3000 cm3 oraz wysokoprężny 1900 cm3 z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Najtańsza wersja Authentique z silnikiem 1600 cm3 o mocy 110 KM kosztuje 68 300 zł. Najdroższa Initiale 3000 cm3 210 KM - 130 500 zł.
Karta Renault

Renault Laguna II 1.8 Grandtour

Zbliżając się do samochodu identyfikowany jest przez czujnik i następuje odryglowanie zamków drzwi. Karta służy też do uruchamiania silnika - wkłada się ją do czytnika umieszczonego w konsoli środkowej deski rozdzielczej, a następnie naciska, jak w sportowym samochodzie, przycisk rozrusznika. Po wyjęciu karty i ponownym naciśnięciu przycisku następuje unieruchomienie silnika, a oddalenie się od samochodu powoduje zaryglowanie drzwi.
Silnik i osiągi
Silnik 1800 cm3 dobrze sobie radzi z pojazdem o dużej masie, choć wyczuwa się jego wysiłek, zwłaszcza w czasie rozpędzania. Wtedy jest głośny. Podczas jazdy samochód jest stabilny, dobrze utrzymuje kierunek, a zużycie paliwa można określić jako umiarkowane.

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty