Model kangoo po raz pierwszy zaprezentowano w grudniu 1997 roku. Niedługo później auto trafiło do salonów sprzedaży w całej Europie. Samochód szybko zyskał sporą popularność dzięki swojemu uniwersalnemu charakterowi i gamie sprawdzonych, niezawodnych silników.

Kangoo od początku oferowane jest w dwóch wersjach nadwoziowych: przeszklonej, pięcioosobowej oraz jako dwuosobowy furgon. Ta pierwsza zapewnia pasażerom zdumiewająco dużo miejsca - szczególnie nad głowami. Wnętrze jest bardzo wysokie, co daje poczucie ogromnej przestrzeni i zapewnia wygodę w trakcie dłuższych wypraw. Również podwozie i komfort jazdy zasługują na pochwałę. Sprężyste zawieszenie absorbuje na złych nawierzchniach wszystkie nierówności, które mogłyby męczyć pasażerów, a precyzyjny układ kierowniczy uniwersalnego renault także na szybko pokonywanych zakrętach utrzymuje go na kursie.
Do poruszania kangoo wykorzystano całą paletę silników o mocy od 55 do 95 KM. Standardowo napęd przekazywany jest na przednie koła, od 2001 roku dostępna jest jednak także wersja 4x4. Do jej napędu służą jednostki: 1.6 16V (95 KM) lub 1.9 dCi (80 KM).
Okresy pomiędzy przeglądami początkowo określono na 20 tys. kilometrów, później przebieg dzielący obowiązkowe wizyty w serwisie wydłużono do 30 tys. km. Po pokonaniu dystansu 120 tys. kilometrów należy wymienić pasek rozrządu, wyjątek stanowi jednostka wysokoprężna oznaczona jako DTi - w jej przypadku wymiana paska powinna nastąpić już po przejechaniu 75 tys. km.
Zawieszenie samochodu wykazuje się przyzwoitą trwałością nawet na dziurawych, śląskich drogach. Należy jedynie pamiętać, aby nie przeciążać auta, gdyż wówczas uszkodzeniu mogą ulec drążki skrętne tylnego zawieszenia. Ich awaria objawia się stałym przechyłem nadwozia na którąś stronę. Jazda samochodem w takim stanie jest niebezpieczna.
Na rynku pojazdów używanych wybór kangoo jest dość duży. Za egzemplarz z 1998 roku trzeba zapłacić około 22-23 tys. zł.
O kangoo mówi MichaŁ Kokot, z-ca kierownika serwisu w ASO Renault w Katowicach
- Kangoo cieszy się szczególnym powodzeniem wśród właścicieli różnego rodzaju firm. Auto jest uniwersalne i niezawodne. Najbardziej poszukiwane są egzemplarze z silnikami wysokoprężnymi - oszczędnymi i niezwykle żywotnymi. Warto tutaj jednak zwrócić uwagę na pewną kwestię, dotyczącą aut z jednostkami dCi. W ich przypadku bardzo ważna jest jakość paliwa, dlatego też lepiej jest je tankować na dużych, "pewnych" stacjach benzynowych. Okazyjnie zakupiony olej napędowy niewiadomego pochodzenia może doprowadzić do uszkodzenia układu wtryskowego, co wiąże się z kosztowną naprawą.

Zalety
- wygodne wnętrze
- pokaźna przestrzeń ładunkowa
- szeroka gama niezawodnych silników
- sporo aut regularnie serwisowanych z udokumentowanymi przebiegami
Wady
- uszkodzenia układu wtryskowego w silnikach dCi przez paliwo złej jakości
- awarie drążków skrętnych tylnego zawieszenia w przeciążanych samochodach
- ubogie wyposażenie starszych egzemplarzy
Ceny części w ASO:
Klocki hamulcowe - 180 zł
Przednie tarcze hamulcowe (kpl.) - 542 zł
Amortyzator przedni (1 szt.) - 255 zł
Amortyzator tylny (1 szt.) - 316 zł
Drążek skrętny tylnego zawieszenia (1 szt.) - 420-560 zł
Sworzeń przedniego wahacza - 200 zł
Wahacz przedni - 360 zł
Reflektor przedni - 394 zł
Maska silnika - 880 zł
Szyba czołowa - 680 zł
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Te popularne seriale wracają na ekrany tej jesieni. Sprawdź, co o nich wiesz - QUIZ
- Nowa żona Ronaldo: czwarta i młodsza od niego o 14 lat. Takie było ich wesele [WIDEO]
- Nowy "Znachor" to najlepsza ekranizacja w historii? Tym się różni od starego klasyka
- Trzyosobowa rodzina zginęła w wypadku na A1. Wiadomo, z jaką prędkością pędziło auto