Renault Kangoo Express się zmienia

(ip)
Renault Kangoo Express, Fot: Renault
Renault Kangoo Express, Fot: Renault
Wprowadzona w 2008 roku druga generacja Kangoo zajmująca pozycję lidera w Europie, pojawia się obecnie w sprzedaży w nowym wydaniu, które obejmie całą gamę: Kangoo Express, Compact i Maxi oraz Kangoo Z.E. i Kangoo Maxi Z.E.

W nowym Kangoo Express pojawia się nowy przód o charakterystycznej dla marki Renault stylistyce, w tym powiększone i

Renault Kangoo Express, Fot: Renault
Renault Kangoo Express, Fot: Renault

pionowo ustawione logo. Zmieniono również lusterka boczne, które są obecnie lepiej dopasowane do całości, oraz tylne światła. Zmiany stylistyczne są widoczne również w kabinie, w której pojawia się nowa deska rozdzielcza, posiadająca tak jak poprzednio centralnie umieszczony schowek, oraz nowa kierownica o wyraźnie wyższym poziomie jakości.

Gama dostawczych Kangoo obejmowała siedem wersji o trzech długościach nadwozia (Kangoo Express, Compact i Maxi), dwóch rodzajach napędu - termicznym i elektrycznym - oraz dwie wersje: 2- lub 5-miejscowe (Kangoo Maxi). Do tego zestawu dojdzie nowa konfiguracja: wersja z trzema miejscami z przodu . Opcja ta będzie dostępna we wszystkich długościach nadwozia (za wyj. Kangoo Z.E., Kangoo Maxi Z.E. i 5-miejscowego Kangoo Maxi). Zadbano również o komfort użytkowników, wprowadzając w kabinie liczne zmiany  (np. płaty drzwi) przy utrzymaniu możliwości złożenia oparcia siedzeń pasażerów w celu uzyskania maksymalnej długości załadunku.

Renault Kangoo Express, Fot: Renault
Renault Kangoo Express, Fot: Renault

Nowe Kangoo Express jest wyposażone w oszczędne silniki o bardzo dobrych osiągach. Trzy wśród nich są liderami pod względem niskiego zużycia paliwa w swoich segmentach: Energy dCi 75 i Energy dCi 90 KM spalają 4,3 l/100 km (zużycie w cyklu mieszanym NEDC) i emitują 112 g CO2/km, a Energy TCe 115 emituje 140 g CO2/km . Silnik Energy dCi 110 KM może się również poszczycić wyjątkowo niską emisją CO2 wynoszącą 115 g/km.

W celu dalszego ograniczenia zużycia paliwa Kangoo jest w standardzie wyposażone (w wersjach z silnikami najnowszej generacji) we wskaźnik zmiany biegów oraz tryb eko pozwalający na dalsze obniżenie zużycia paliwa nawet o 10%. W tym celu system reguluje moment obrotowy silnika, wskazania wskaźnika zmiany biegów (wyświetlającego z wyprzedzeniem pożądany bieg) oraz parametry pedału gazu.

Obniżenie zużycia paliwa przekłada się również na zmniejszenie kosztów eksploatacji i łącznych kosztów posiadania samochodu (TCO), które są kluczowym kryterium w przypadku klientów flotowych. Przebiegi między przeglądami w przypadku najpopularniejszych silników zostały zwiększone (co 2 lata / 40 tys. km zamiast co 2 lata / 30 tys. km), co stanowi kolejny ważny czynnik w obniżaniu kosztów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty