Renault Kangoo E-Tech electric. Silnik, zasięg, ładowanie

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Zamówienia na rynku polskim zostaną otwarte pod koniec października, pierwsze samochody trafią do salonów dealerskich pod koniec roku.
Zamówienia na rynku polskim zostaną otwarte pod koniec października, pierwsze samochody trafią do salonów dealerskich pod koniec roku. Renault
Renault Kangoo, które pojawiło się 25 lat temu jako model o charakterystycznym designie i dało początek segmentowi kombivanów, przechodzi teraz na napęd elektryczny i proponuje wersję E-Tech.

Projektanci nadwozia zaprojektowali poziomą maskę z przetłoczeniami i pionowy przód ze specjalnym panelem z gniazdem ładowania, umieszczonym pod logo, w miejsce osłony chłodnicy.

Podobnie jak w wersji spalinowej, w kabinie zobaczymy nową deskę rozdzielczą. Inny jest tylko zespół zegarów – pojawiają się na nim dane związane z napędem elektrycznym.

Renault Kangoo E-Tech electric. Jaki akumulator?

Nowy, litowo-jonowy akumulator trakcyjny o pojemności 45 kWh, którą można wykorzystać w 100%, składa się z ośmiu niezależnych ogniw, łatwych do naprawy. Nowe Kangoo E-Tech electric ma dzięki temu zasięg do 285 km w cyklu WLTP. Kangoo E-Tech electric jest wyposażone w silnik o mocy 90 kW, który zapewnia natychmiast dostępny moment obrotowy 245 Nm. Tryb Eco umożliwia ograniczenie mocy i prędkości maksymalnej w celu zwiększenia zasięgu.

Kierowca ma również do wyboru trzy tryby odzyskiwania energii podczas hamowania:

  • Sailing (kontrolka B1): tryb ograniczonego odzyskiwania energii przystosowany do jazdy na autostradach i trasach szybkiego ruchu.
  • Drive (B2): domyślny tryb odzyskiwania energii do wszechstronnego użytkowania. Przy puszczeniu pedału gazu daje podobne odczucie hamowania jak w samochodzie z silnikiem spalinowym.
  • Brake (B3): tryb maksymalnego odzyskiwania energii do stosowania w korkach lub na trasach w terenie górzystym.

Renault Kangoo E-Tech electric. Jak można ładować akumulator?

Ładowanie akumulatora trakcyjnego Nowego Kangoo E-Tech electric jest możliwe za pomocą jednej z trzech ładowarek:

  • W standardzie samochód jest wyposażony w ładowarkę o mocy 11 kW AC prądu trójfazowego, przystosowaną do wszelkich rodzajów ładowania w warunkach domowych.
  • W opcji – ładowarka 22 kW przeznaczona do przyspieszonego ładowania ze stacji publicznych oraz Wallboxów.
  • W opcji dostępna jest również ładowarka umożliwiająca szybkie ładowanie prądem stałym DC o mocy do 80kW

Po podłączeniu do stacji publicznej 11 kW akumulator Nowego Kangoo E-Tech electric naładowany w 15% naładuje się do 80% pojemności w ciągu 2 godzin i 40 minut. W przypadku Wallboxa 7,4 kW będzie potrzebował niespełna 6 godzin (do naładowania od 15% do 100%.

Renault Kangoo E-Tech electric. Kiedy w Polsce?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty