Renault Kangoo 1,5 dCi

Ryszard Polit
Fot. Maciej Pobocha: Renault Kangoo to pojazd wielofunkcyjny, wykorzystywany jako pojazd firmowy i prywatny.
Fot. Maciej Pobocha: Renault Kangoo to pojazd wielofunkcyjny, wykorzystywany jako pojazd firmowy i prywatny.
Kombivany zyskały już rzeszę zwolenników ceniących je za ogromną przestrzeń ładunkową. Dużą popularnością w tym segmencie cieszy się Renault Kangoo.

Pojemne kombivany zyskały już rzeszę zwolenników, którzy cenią przede wszystkim ogromną przestrzeń ładunkową. Dużą popularnością w tym segmencie cieszy się Renault Kangoo.

Fot. Maciej Pobocha: Renault Kangoo to pojazd wielofunkcyjny, wykorzystywany jako pojazd firmowy i prywatny.
Fot. Maciej Pobocha: Renault Kangoo to pojazd wielofunkcyjny, wykorzystywany jako pojazd firmowy i prywatny.

 

Kombivan to w zasadzie pojazd wielofunkcyjny, mogący pełnić rolę auta firmowego i prywatnego. Ponieważ nie da się połączyć wody z ogniem, jako auto prywatne może wydawać się mało komfortowy, ale ma za to inne zalety. Jeździliśmy Kangoo napędzanym silnikiem wysokoprężnym 1,5 dCi o

Fot. Maciej Pobocha: Przesuwane drzwi ułatwiają wsiadanie i wysiadanie.
Fot. Maciej Pobocha: Przesuwane drzwi ułatwiają wsiadanie i wysiadanie.

mocy 82 KM.

 

Cechy szczególne

 

Cechą typową kombivanów jest wręcz ogromna przestrzeń ładunkowa i pasażerska. W kabinie Kangoo miejsca jest pod dostatkiem, a sprytnie ulokowane schowki pozwalają na rozlokowanie wielu małych

Fot. Maciej Pobocha: Kangoo napędzany dieslem 1,5 dCi o mocy 82 KM to auto o wystarczającej dynamice i niskim zużyciu paliwa.
Fot. Maciej Pobocha: Kangoo napędzany dieslem 1,5 dCi o mocy 82 KM to auto o wystarczającej dynamice i niskim zużyciu paliwa.

przedmiotów. Wrażenie przestrzeni wywołane jest wysokim wnętrzem. Nieosłonięte blachy w drzwiach nie pozostawiają wątpliwości, że mamy jednak do czynienia z autem o dostawczym pochodzeniu. Za to tablica przyrządów jest taka, jak w aucie osobowym, a jakość plastików - całkiem przyzwoita. Kangoo oferowane jest z przesuwanymi, tylnymi drzwiami

Fot. Maciej Pobocha: Do bagażnika można dostać się, w zależności od wersji, otwierając uchylającą się do góry klapę lub dwuskrzydłowe drzwi.
Fot. Maciej Pobocha: Do bagażnika można dostać się, w zależności od wersji, otwierając uchylającą się do góry klapę lub dwuskrzydłowe drzwi.

umieszczonymi z prawej strony nadwozia. Wygodniejsza jest wersja z drzwiami umieszczonymi po obu stronach nadwozia.

 

Typowa dla Kangoo jest konstrukcja zawieszenia tylnego wykorzystująca układ drążków skrętnych i wahaczy wzdłużnych. Z przodu wykorzystano kolumny McPhersona. Jazda po złych drogach jest w miarę wygodna, ale taka konstrukcja zawieszenia niedobrze znosi przeciążenie

Fot. Maciej Pobocha: Kangoo ma bardzo obszerne i wysokie wnętrze.
Fot. Maciej Pobocha: Kangoo ma bardzo obszerne i wysokie wnętrze.

pojazdu, np. zbyt dużą ilością bagaży. Z tego punktu widzenia lepsza jest bardziej prymitywna, ale skuteczna sztywna oś z resorami piórowymi (np. Fiat Doblo, VW Caddy). Bagażnik Kangoo ma objętość 650 l, a jego długość wynosi blisko 1 metr. Po złożeniu tylnej kanapy można przewozić przedmioty o długości 160 cm i szerokości 120 cm. Przewiezienie np. "stołu jadalnego na wymiar" jest

Fot. Maciej Pobocha: Tablica przyrządów jest czytelna, a jej stylistyka typowa dla innych pojazdów tego producenta.
Fot. Maciej Pobocha: Tablica przyrządów jest czytelna, a jej stylistyka typowa dla innych pojazdów tego producenta.

więc całkiem realne.

 

Silnik

 

Wysokoprężna jednostka napędowa doładowana turbosprężarką z pojemności 1,5 l osiąga moc 82 KM. Z konstrukcyjnego punktu widzenia niczym szczególnym się nie wyróżnia - ma 2 zawory w każdym cylindrze. Mimo zasilania układem common rail silnik jest dość głośny, a echo jego pracy odbija się od blach kabiny. Drgania przenoszą się na dźwignię zmiany biegów, która nie jest zbyt precyzyjna. Zaletą Kangoo jest umiarkowane zużycie paliwa, które w mieście

Fot. Maciej Pobocha: Tablica przyrządów jest czytelna, a jej stylistyka typowa dla innych pojazdów tego producenta.
Fot. Maciej Pobocha: Tablica przyrządów jest czytelna, a jej stylistyka typowa dla innych pojazdów tego producenta.

wynosi ok. 6,8 l/100 km. 

 

Wrażenia z jazdy

 

W mieście Kangoo spisuje się świetnie, a komfort jazdy jest zupełnie przyzwoity. Widoczność z miejsca kierowcy jest

Fot. Maciej Pobocha: Półka nad przednią szybą biegnąca przez całą szerokość pojazdu.
Fot. Maciej Pobocha: Półka nad przednią szybą biegnąca przez całą szerokość pojazdu.

bardzo dobra. Z powodu znacznej wysokości nadwozia i swojego przeznaczenia Kangoo nie nadaje się do szybkiej jazdy w zakrętach. Dynamika pojazdu jest całkiem niezła, dzięki silnikowi o wystarczająco wysokim momencie obrotowym. W długiej podróży przeszkadza jednak hałas, który gwałtownie wzrasta wraz z prędkością jazdy. Jest on

Fot. Maciej Pobocha: Zamykane schowki nad drzwiami bocznymi.
Fot. Maciej Pobocha: Zamykane schowki nad drzwiami bocznymi.

wywoływany głównie przez powietrze opływające nadwozie o sporej powierzchni czołowej. To typowa cecha kombivanów. Tak więc na wycieczkę lepiej jechać niezbyt prędko.

 

Podsumowanie

 

Renault konsekwentnie unowocześnia model Kangoo, wprowadzając na rynek nowe odmiany, również z napędem na obie osie. Podnosi to jeszcze uniwersalność tego pojazdu. Kangoo wyposażone jest seryjnie m.in. w 2 poduszki powietrzne, układ ABS, centralny zamek i elektrycznie sterowane szyby. Być może samochód ten nie jest wystarczająco elegancki, by konkurować z minivanami. Ale też nie żal go ubrudzić i może w tym właśnie tkwi jego siła.

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

Wysokoprężny

Ilość cylindrów/zaworów

4/8

Pojemność skokowa (cm3):

1461

Moc maksymalna (KM/obr/min):

82/4000

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

185/1750

Czas rozpędzania 0-100 km/h (s):

12,5

Czas rozpędzania (IV. biegu) 60-100 km/h (s):

11,8

Prędkość maksymalna (km/h):

155

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*:

70

Droga hamowania od 100 km/h (m):

40,8

Pojemność bagażnika (dm3):

650

Pojemność zbiornika paliwa (dm3):

50

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3/100 km):

4,6/6,3

Długość x szerokość x wysokość (cm):

404 x 167 x 183

Rozstaw osi (cm):

260

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

2/12

Cena zalecana przez generalnego importera (zł):

57 600

* - pomiar wg ADAC

 

Nasza ocena

Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych

 

Przestronność wnętrza

*****

Duża ilość miejsca we wnętrzu, duży bagażnik.

Silnik

***

 Duża elastyczność, dość wysoki poziom drgań.

Poziom hałasu

***

Poziom hałasu na granicy przyzwoitości.

Hamulce

****

Droga hamowania jest typowa dla aut tej klasy.

Dynamika

****

Dobra dynamika.

Zużycie paliwa

****

Umiarkowane zużycie paliwa,

w mieście na poziomie 6,8 l/100 km.

Nowoczesność konstrukcji

****

Konstrukcja typowa dla firmy Renault.

Wyposażenie podstawowe

***

Wystarczające wyposażenie seryjne.

 

Wyposażenie seryjne:

Renault Kangoo Expression

 

Poduszki powietrzne

2

Układ ABS

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

Centralny zamek

S

Elektrycznie sterowane szyby przednie

S

s - wyposażenie seryjne

Fot. Maciej Pobocha: Kangoo ma duży bagażnik o objętości 650 l.
Fot. Maciej Pobocha: Kangoo ma duży bagażnik o objętości 650 l.
Fot. Maciej Pobocha: Po złożeniu tylnej kanapy można przewozić przedmioty o długości 160 cm i szerokości 120 cm.
Fot. Maciej Pobocha: Po złożeniu tylnej kanapy można przewozić przedmioty o długości 160 cm i szerokości 120 cm.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie