Renault i Alzacja na rzecz rozwoju aut elektrycznych

(ip)
Fot. Renault
Fot. Renault
François Loos, wiceprzewodniczący Rady Regionalnej Alzacji, przewodniczący Komisji ds. rozwoju gospodarczego i zatrudnienia oraz Bernard Cambier, dyrektor handlowy Renault na Francję podpisali umowę o współpracy, której celem jest popularyzacja samochodów elektrycznych.
Fot. Renault
Fot. Renault

Porozumienie dotyczy w szczególności:
- rozwoju sieci punktów ładowania akumulatora dzięki zachętom stwarzanym przez samorząd regionalny,
- promocji samochodów elektrycznych.

**CZYTAJ TAKŻE


Ceny elektrycznego Renault Fluence
Renault Twizy w sprzedaży od 2012 roku

**

Dla Regionu Alzacja umowa ta wpisuje się w strategię wspierania rozwoju samochodów elektrycznych, której realizację rozpoczęto 1 stycznia 2011 r. ważną decyzją o wprowadzeniu premii regionalnej w wysokości do 5000 euro uzupełniającej przyznawany przez Państwo bonus wynoszący również 5000 euro. Z premii skorzystać miało 500 posiadaczy pierwszych zarejestrowanych samochodów elektrycznych. Oferta skierowana jest zarówno do osób prywatnych, jak i firm zatrudniających poniżej 10 pracowników, które nabyły lub wynajęły samochód elektryczny na okres co najmniej 36 miesięcy.

Umowa partnerska obejmuje dwie dziedziny: popularyzację samochodów elektrycznych i rozwój sieci punktów ładowania.
Renault wprowadzi na rynek w Alzacji do 200 samochodów elektrycznych do końca I kwartału 2012 r. W ramach eksperymentu dotyczącego eksploatacji samochodów elektrycznych przekaże alzackim użytkownikom 10 samochodów Renault Kangoo Z.E., w tym 3 sztuki zostaną podarowane służbom regionalnym.

Region Alzacja zobowiązuje się sprzyjać nawiązywaniu partnerstwa między sektorem publicznym i prywatnym w zakresie rozwoju sieci ładowania poprzez organizację przetargów związanych z samochodami elektrycznymi i będzie mógł wspierać finansowo projekty mające na celu tworzenie takiej infrastruktury przy drogach publicznych lub na terenach prywatnych dostępnych dla ogółu użytkowników. Region będzie także uczestniczył finansowo w instalacji punktów ładowania na parkingach przy 105 dworcach kolejowych w Alzacji, między innymi przekazując samorządom środki na ten cel.

W celu promowania samochodów elektrycznych obie strony będą wspólnie uczestniczyć w testowaniu samochodów elektrycznych Renault, w pokazach, jak również w działaniach PR dotyczących systemu wsparcia finansowego dla nabywców samochodów o zerowej emisji. Firma Renault będzie uczestniczyła w działaniach Klubu Użytkowników Samochodów Elektrycznych, zrzeszającego beneficjentów pomocy regionalnej, którego celem jest wymiana doświadczeń. Producent będzie przekazywał Klubowi informacje dotyczące samochodów elektrycznych i odpowiadał na pytania internautów na forach internetowych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty