Renault. Gama Megane po odnowie. Co się zmieniło?

Wojciech Frelichowski
Renault Megane w nowej edycji przyciąga wzrok m.in. nowym reflektorami LED Pure Vision. Auto zostało też wyposażone w system multimedialny EASY LINK z ekranem o przekątnej 9,3”. Fot. Renault
Renault Megane w nowej edycji przyciąga wzrok m.in. nowym reflektorami LED Pure Vision. Auto zostało też wyposażone w system multimedialny EASY LINK z ekranem o przekątnej 9,3”. Fot. Renault
Renault odnawia całą gamę Megane. Pojawiły się m.in. nowe elementy wyposażenia polepszające bezpieczeństwa i komfort jazdy oraz nowy napęd hybrydowy.

Renault Megane w nowej edycji przyciąga wzrok zdecydowanie bardziej elegancką i wyrafinowaną stylistyką z nowym reflektorami LED Pure Vision, które zapewniają lepszą widoczność i komfort w trasie.

Auto zostało wyposażone w system multimedialny EASY LINK z ekranem o przekątnej 9,3” oraz cyfrowy ekran wskaźników o przekątnej 10,2”. System EASY LINK, inspirowany rozwiązaniami stosowanymi w smartfonach, jest bardzo ergonomiczny i funkcjonalny.

Dostępne są również nowe systemy wspomagania prowadzenia podnoszące bezpieczeństwo i komfort wszystkich użytkowników, m.in. to EASY PILOT, czyli asystent jazdy na autostradach i w korkach - system jazdy autonomicznej poziomu 2, który zapewnia pełen komfort psychiczny za kierownicą.

Nowy napęd hybrydowy plug-in

Wersja Megane Grandtour otrzyma nowy napęd hybrydowy E-TECH Plug-in o mocy 160 KM. Wykorzystano w nim oryginalną technologię odzyskiwania energii, bezpośrednio zainspirowaną doświadczeniem zdobytym w Formule 1.

Technologia E-TECH Plug-in została opracowana przez konstruktorów Renault i jest przedmiotem ponad 150 patentów. Wykorzystuje 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,6 l nowej generacji, dwa silniki elektryczne i innowacyjna oraz wielostopniową skrzynię biegów bez synchronizacji załączania biegów. Zastosowanie sprzęgła kłowego zamiast klasycznego zapewnia doskonałą sprawność i niemal niezauważalną zmianę biegów.

Akumulator trakcyjny o pojemności 9,8 kWh (400 V) umożliwia nowemu Megane E-TECH Plug-in jazdę w 100-procentowym trybie elektrycznym z prędkością do 135 km/h. System zarządzania energią zapewnia zasięg 50 km w cyklu mieszanym (WLTP) i do 65 km w cyklu miejskim (WLTP City), bez korzystania z silnika spalinowego.

W celu zwiększenia szybkości reakcji i zmniejszenia zużycia paliwa każdy rozruch odbywa się z silnika elektrycznego.

Napęd E-TECH Plug-in będzie dostępny w Megane Grandtour już w chwili debiutu rynkowego nowego modelu. W wersji hatchback pojawi się w późniejszym terminie.

Renault Megane R.S. Line

W gamie Megane pojawi się nowa designerska wersja R.S. Line, która zastąpi wersję GT Line znaną z poprzednich generacji. Producent zapowiada, że wersja R.S. Line będzie miała zdecydowanie bogatsze i ciekawsze wyposażenie. Zyska bardziej sportową stylistykę nadwozia i wnętrza.

Renault Megane R.S.

Sportowe wersje Megane, sygnowane znakiem R.S., zdobyły pozycję kultowych modeli w tym segmencie, jak np. wersja R.S. Trophy-R, która pobiła w 2019 roku kolejny rekord na słynnym torze w Nürburgring.

Nowa generacja Megane R.S. będzie napędzana silnikiem 1,8 turbo z wtryskiem bezpośrednim o mocy 300 KM, podobnie jak wersja Trophy. Jest to silnik opracowany przez Alians. Znajdziemy go również pod maską Alpine A110. Jego moment obrotowy zwiększono do 420 Nm (+30 Nm) w wersji ze skrzynią EDC i 400 Nm w przypadku skrzyni manualnej. Wyższa moc oznacza lepsze przyspieszenie, również na wysokich obrotach. Moment obrotowy, jeden z najwyższych w tej kategorii samochodów.

Układ czterech kół skrętnych 4CONTROL i sportowe zawieszenie pozwalają niezwykle dynamicznie pokonywać ciasne zakręty i poprawiają przy tym stabilność. Nowy system R.S. Monitor podaje różne parametry samochodu w czasie rzeczywistym.

Renault Megane R.S. Trophy

Nowy Megane R.S. Trophy to wyczynowy samochód do jazdy po torze. Wyróżnia się wyczynowym zawieszeniem Cup, dostępnym tylko w tej wersji, i jest napędzany silnikiem 1,8 turbo o mocy 300 KM. Zawieszenie Cup posiada mechanizm różnicowy Torsen® o ograniczonym poślizgu, który ułatwia wchodzenie w zakręty i zapewnia większą skuteczność napędu przy wychodzeniu na prostą. Amortyzatory i sprężyny zawieszenia są twardsze odpowiednio o 25 i 30%, a stabilizator poprzeczny o 10% sztywniejszy w porównaniu z Megane R.S.

Odnowiona gama Renault Megane pojawi się w sprzedaży latem tego roku.

Zobacz także: To musisz wiedzieć o akumulatorze

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty