Renault Espace

Piotr Robakowski
Udostępnij:
Nietypowy i podziwiany za nowatorskie rozwiązania nadwozia i wnętrza, ale także krytykowany za nierynkowe założenia konstrukcyjne pojazd o nazwie Renault Espace zadebiutował w 1984 roku.

Europejski rynek przyjął go jednak bardzo pozytywnie, uznając niespotykaną nigdzie wcześniej obszerność wnętrza i ergonomię.**Żywa legenda
W ciągu ponad 18 lat sprzedano blisko 900 tys. aut trzech jego generacji. Dla Renault model Espace stał się także pierwowzorem samochodów jednobryłowych - monospace. Kolejnym krokiem tego francuskiego koncernu było stworzenie miejskiego Twingo, a teraz także Avantime, czy nowego modelu Megane. Dla konkurencji Espace stał się niedoścignionym wzorcem, który o kilka lat wyprzedził opokę europejskich minivanów. Dopiero na poczatku lat 90. swoje konstrukcjie zaprezentowały - Volkswagen, Ford, Fiat, Citroen Peugeot i Lancia.
Nowy projekt
Przed rokiem firma zarezentowała projekt nowego, czwartej już generacji modelu Espace, którego światowa premiera odbędzie się w przyszłym tygodniu. Uwagę przyciąga świeża linia nadwozia, obfitująca w tak modne ostatnio ostre cięcia w linii nadwozia. To właśnie stylistyka z połaczeniu z nowatorskimi rozwiązaniami wnętrza mają zaowocować według prognoz analityków sprzedażą blisko 450 tys. sztuk w latach 2003 - 2009. Pojazd osadzono na 16- lub 18-calowych kołach, dodając całej sylwetce dynamizmu. Podkreślają to także wcięcia w bocznej bryle nadwozia i zwążająca się ku tyłowi linia okien.
W dwóch wersjach
W gamie pojawią się dwie odmiany nadwozia - Espace i przedłużona o 20 centymetrów wersja Grand Espace. Bagażnik mieści od 456 litrów przy siedmiu miejscach siedzących do ponad 3000 litrów po wyjęciu pięciu tylnych foteli. Każdy z pasażerów ma indywidualne miejsce z możliwością regulacji oparcia i przesuwania siedziska. Na życzenie klienta firma montuje szklany dach o powierzchni 2,26 metra kwadratowego. Pod maską znajdziemy szeroką gamę benzynowych i wysokoprężnych silników. W Polsce pojazd pojawi się wiosną przyszłego roku.
Szeroka gama silników**
W ofercie silników znajdziemy trzy benzynowe jednostki napędowe o mocach od 140 do 245 KM. Wśród silników wysokoprężnych Renault zdecydowało się zastosować w modelu Espace jednostki z układem common-rail. Najsłabszy z pojemnością 1.9 litra osiąga moc 120 KM. Potem jest znany także z innych modeli tego producenta silnik o pojemności 2.2 litra - 150 M. Nowością w ofercie jest trzylitrowa jednostka napędowa dysponująca mocą 185 KM. Napęd przenoszony będzie na przednie koła przy wykorzystaniu manualnej i automatycznej przekładni.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie