Renault Ellypse

(J.S)
Udostępnij:
Przyjemność jazdy i ochrona środowiska w aucie przyszłości.

Ma to być samochód przyszłości. został zaprojektowany tak, by chronić środowisko. Jego silnik o napędzie Diesla ogranicza do minimum zużycie paliwa i emisję spalin. Zastosowano w nim również system elektryczny na napięcie 42 V.

Renault Ellypse

Ellypse to limuzyna o długości 3,90 m. Proste, pozbawione wszelkiej agresywności linie, zderzak obejmujący przód oraz zaokrąglone kształty tylnej szyby sprawiają, że ellypse staje się samochodem, do którego można się przywiązać. Filtr przeciwsłoneczny rozmieszczony na całej powierzchni przezroczystego dachu poprawia jakość warunków cieplnych we wnętrzu kokpitu.
O ile od strony kierowcy drzwi otwierają się klasycznie, to tylne drzwi mogą otwierać się w obu kierunkach.
Proste i zaskakujące wnętrze
Wnętrze auta, celowo pozbawione zbędnych ozdobników stwarza atmosferę łagodności. Deska rozdzielcza złożona z prostych i czystych w formie przestrzeni jest wyposażona w umieszczone na środku dwa ekrany, które ułatwiają syntetyczne wyświetlanie danych.
Pierwszy jest przeznaczony dla kierowcy i podaje informacje związane z jazdą i prowadzeniem, natomiast drugi, chowany, wyświetla informacje dla pasażerów. Również chowany jest centralny wielofunkcyjny pilot wbudowany w dolną część deski rozdzielczej, umożliwiający łatwe sterowanie większością elementów wyposażenia funkcjonalnego: klimatyzacją, radiem, systemem nawigacji satelitarnej i informacji o sytuacji na drogach. System rozkładanych foteli pozwala na położenie się i odpoczynek, na przykład po odbyciu długiej drogi.
Chroni środowisko
Ellypse został tak zaprojektowany, by ułatwić demontaż oraz sortowanie części przeznaczonych do recyklingu po zakończeniu cyklu życia samochodu. Liczba części została specjalnie ograniczona, np. przednia maska, boczne listwy ochronne oraz pokrywa chłodnicy stanowią jedną całość. Wszelkie elementy łączące łatwo odkręcają sie, by maksymalnie uprościc demontaż poszczególych części. Ellypse składa sie w większości z materiałów pochodzących z odzysku, podlegających recyklingowi lub odnawialnych. Boczne drzwiczki wykonane zostały z aluminium pochodzącego z odzysku, dzięki czemu jest mniejszy ciężar samochodu, co pozwala na mniejsze zużycie paliwa.
Auto jest wyposażone w 16-zaworowy silnik turbo Diesel o pojemności 1200 ccm, mocy 100 KM i momencie obrotowym 200 Nm. Wtrysk paliwa Common Rail posiada specjalne piezoelektryczne wtryskiwacze z 10 dyszami. Silnik ten jest uzupełniony o zintegrowaną jednostkę elektryczną nowej generacji, spełniającą różne funkcje m.in. alternatora produkującego prąd, zapłonu dla silnika termicznego oraz pomocniczego silnika elektrycznego wspomagającego moc silnika termicznego, a nawet zdolnego napędzać cały samochód na krótkich odcinkach.
Parametry techniczne: całkowita długość 3.930 mm, szerokość 1.770 mm. wysokość 1.520 mm, rozstaw osi 2.610 mm, ciężar 980 kg. Średnie zużycie oleju 3,2 l./100 km.
Fot.Renault

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie