Ma to być samochód przyszłości. został zaprojektowany tak, by chronić środowisko. Jego silnik o napędzie Diesla ogranicza do minimum zużycie paliwa i emisję spalin. Zastosowano w nim również system elektryczny na napięcie 42 V.

Ellypse to limuzyna o długości 3,90 m. Proste, pozbawione wszelkiej agresywności linie, zderzak obejmujący przód oraz zaokrąglone kształty tylnej szyby sprawiają, że ellypse staje się samochodem, do którego można się przywiązać. Filtr przeciwsłoneczny rozmieszczony na całej powierzchni przezroczystego dachu poprawia jakość warunków cieplnych we wnętrzu kokpitu.
O ile od strony kierowcy drzwi otwierają się klasycznie, to tylne drzwi mogą otwierać się w obu kierunkach.
Proste i zaskakujące wnętrze
Wnętrze auta, celowo pozbawione zbędnych ozdobników stwarza atmosferę łagodności. Deska rozdzielcza złożona z prostych i czystych w formie przestrzeni jest wyposażona w umieszczone na środku dwa ekrany, które ułatwiają syntetyczne wyświetlanie danych.
Pierwszy jest przeznaczony dla kierowcy i podaje informacje związane z jazdą i prowadzeniem, natomiast drugi, chowany, wyświetla informacje dla pasażerów. Również chowany jest centralny wielofunkcyjny pilot wbudowany w dolną część deski rozdzielczej, umożliwiający łatwe sterowanie większością elementów wyposażenia funkcjonalnego: klimatyzacją, radiem, systemem nawigacji satelitarnej i informacji o sytuacji na drogach. System rozkładanych foteli pozwala na położenie się i odpoczynek, na przykład po odbyciu długiej drogi.
Chroni środowisko
Ellypse został tak zaprojektowany, by ułatwić demontaż oraz sortowanie części przeznaczonych do recyklingu po zakończeniu cyklu życia samochodu. Liczba części została specjalnie ograniczona, np. przednia maska, boczne listwy ochronne oraz pokrywa chłodnicy stanowią jedną całość. Wszelkie elementy łączące łatwo odkręcają sie, by maksymalnie uprościc demontaż poszczególych części. Ellypse składa sie w większości z materiałów pochodzących z odzysku, podlegających recyklingowi lub odnawialnych. Boczne drzwiczki wykonane zostały z aluminium pochodzącego z odzysku, dzięki czemu jest mniejszy ciężar samochodu, co pozwala na mniejsze zużycie paliwa.
Auto jest wyposażone w 16-zaworowy silnik turbo Diesel o pojemności 1200 ccm, mocy 100 KM i momencie obrotowym 200 Nm. Wtrysk paliwa Common Rail posiada specjalne piezoelektryczne wtryskiwacze z 10 dyszami. Silnik ten jest uzupełniony o zintegrowaną jednostkę elektryczną nowej generacji, spełniającą różne funkcje m.in. alternatora produkującego prąd, zapłonu dla silnika termicznego oraz pomocniczego silnika elektrycznego wspomagającego moc silnika termicznego, a nawet zdolnego napędzać cały samochód na krótkich odcinkach.
Parametry techniczne: całkowita długość 3.930 mm, szerokość 1.770 mm. wysokość 1.520 mm, rozstaw osi 2.610 mm, ciężar 980 kg. Średnie zużycie oleju 3,2 l./100 km.
Fot.Renault
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?