Renault Clio. Duże zmiany - będzie wersja na LPG

Paweł Piątek
Od debiutu rynkowego w 1990 roku historia Clio to nieprzerwane pasmo sukcesów. Na całym świecie sprzedano blisko 16 milionów sztuk tego modelu w pięciu kolejnych generacjach! Clio, to dwukrotny zdobywca tytułu Samochodu Roku w Europie. Nowe Clio właśnie pojawia się na rynku.
Od debiutu rynkowego w 1990 roku historia Clio to nieprzerwane pasmo sukcesów. Na całym świecie sprzedano blisko 16 milionów sztuk tego modelu w pięciu kolejnych generacjach! Clio, to dwukrotny zdobywca tytułu Samochodu Roku w Europie. Nowe Clio właśnie pojawia się na rynku. Renault
Od debiutu rynkowego w 1990 roku historia Clio to nieprzerwane pasmo sukcesów. Na całym świecie sprzedano blisko 16 milionów sztuk tego modelu w pięciu kolejnych generacjach! Clio, to dwukrotny zdobywca tytułu Samochodu Roku w Europie. Nowe Clio właśnie pojawia się na rynku.

Spis treści

Nowe Clio. Nadwozie

Od debiutu rynkowego w 1990 roku historia Clio to nieprzerwane pasmo sukcesów. Na całym świecie sprzedano blisko 16 milionów sztuk tego modelu w pięciu
Od debiutu rynkowego w 1990 roku historia Clio to nieprzerwane pasmo sukcesów. Na całym świecie sprzedano blisko 16 milionów sztuk tego modelu w pięciu kolejnych generacjach! Clio, to dwukrotny zdobywca tytułu Samochodu Roku w Europie. Nowe Clio właśnie pojawia się na rynku. Renault

Przód Nowego Clio został zaprojektowany całkowicie od nowa. Atletyczne bryły i napięte, fasetowane linie wnoszą nowoczesność i dynamikę. Poszerzony grill nawiązujący do wzoru szachownicy nadaje nowemu modelowi mocny, sportowy charakter. Efekt cieniowania – przejście od ciemnego logo do jaśniejszych krawędzi – sprawia wrażenie głębi i podkreśla techniczny charakter auta. W odnowionym designie szeroko wykorzystano różne efekty i grę światłocieni, dzięki którym Nowe Clio jest jeszcze bardziej atrakcyjne.

W Nowym Clio pojawia się nowy, charakterystyczny układ świateł przednich. Clio jest pierwszym modelem Nowej Fali Renault, w którym pojawia się nowa identyfikacja wizualna, zainspirowana nowym logo, z pionowymi światłami dziennymi LED w kształcie połówki rombu. Światła akcentują żywy, wręcz wibrujący charakter przodu auta, a jednocześnie podkreślają spójność stylistyczną całej gamy z wizerunkiem marki.

Cienkie przednie światła wyposażone w 100% w diody LED już od pierwszego poziomu wyposażenia. Dzięki bardziej kompaktowej budowie reflektory składają się z nawet pięciu modułów (poprzednio z trzech) i potrafią automatycznie regulować światło poprzez zmianę wiązki ze świateł mijania na drogowe.

Od debiutu rynkowego w 1990 roku historia Clio to nieprzerwane pasmo sukcesów. Na całym świecie sprzedano blisko 16 milionów sztuk tego modelu w pięciu
Od debiutu rynkowego w 1990 roku historia Clio to nieprzerwane pasmo sukcesów. Na całym świecie sprzedano blisko 16 milionów sztuk tego modelu w pięciu kolejnych generacjach! Clio, to dwukrotny zdobywca tytułu Samochodu Roku w Europie. Nowe Clio właśnie pojawia się na rynku. Renault

Zmieniono również tył samochodu. Aerodynamiczne wyloty powietrza poszerzają optycznie tył i podkreślają stabilność nadwozia, a także zaawansowanie technologiczne samochodu. Dolna część jest polakierowana na czarny mat w niższych poziomach wyposażenia, w wersji Techno – na czarny błyszczący kolor, a w wersji Esprit Alpine ma matowy kolor Szary Schiste. Zmodernizowane tylne światła mają przezroczyste klosze o kryształowym szlifie. Pozwalają one dostrzec wnętrze reflektorów, co nadaje nowoczesny i zaawansowany technologicznie wygląd. Boczny wzór tylnych świateł również nawiązuje do nowego układu przednich lamp.

Nowe Clio jest dostępne w sześciu eleganckich kolorach nadwozia: Biel Alpejska, Czarny Etoilé, Szary Schiste, Niebieski Iron, Czerwony Flamme, Pomarańczowy Valencia oraz w nowym kolorze Szary Rafale. Jest to lakier trójwarstwowy niemetalizowany, ale gdy patrzymy z bliska, wydaje się perłowy.

Oryginalne obręcze kół o rozmiarach sięgających nawet do 17 cali nadają samochodowi atrakcyjny wygląd. Oferta obejmuje sześć różnych obręczy, w tym cztery ze stopu metali lekkich, dostępne w różnych wersjach modelu. Na przykład wersja Techno jest wyposażona w czarne, diamentowane 16-calowe felgi aluminiowe. Wszystkie wzory obręczy kół mają pośrodku nowe logo Renault ze szczotkowanego aluminium.

Niezależnie od wersji lusterka boczne są pokryte lakierem Czarny Etoilé, podobnie jak antena w kształcie płetwy rekina w wersjach Techno i Esprit Alpine.

Nowe Clio. Wnętrze

Od debiutu rynkowego w 1990 roku historia Clio to nieprzerwane pasmo sukcesów. Na całym świecie sprzedano blisko 16 milionów sztuk tego modelu w pięciu
Od debiutu rynkowego w 1990 roku historia Clio to nieprzerwane pasmo sukcesów. Na całym świecie sprzedano blisko 16 milionów sztuk tego modelu w pięciu kolejnych generacjach! Clio, to dwukrotny zdobywca tytułu Samochodu Roku w Europie. Nowe Clio właśnie pojawia się na rynku. Renault

Wprowadzone zmiany stylistyczne nie zaburzyły proporcji nadwozia Nowego Clio, które ma niemal takie same rozmiary jak poprzednia generacja. Nowy model ma długość 4,053 mm przy szerokości 1988 mm i wysokości 1439 mm.

W wersji Techno siedzenia, panele drzwiowe i deska rozdzielcza są pokryte ekologiczną tkaniną tencel, produkowaną przez austriacką firmę Lenzing. Zawiera ona 60% włókien otrzymywanych z masy celulozowej pochodzącej z bioźródeł. Tencel, zastosowany po raz pierwszy na taką skalę w kabinie samochodu, przyczynia się do dekarbonizacji marki Renault. Nowe Clio jest pierwszym samochodem, w którym ta tkanina została zastosowana na dużą skalę. Włókna tencelu są cenione ze względu na wyjątkową miękkość.

Kolejnym wyróżnikiem jest całkowity brak naturalnej skóry w środku Nowego Clio. Została zastąpiona materiałem łączącym tkaninę skóropodobną z włókien pochodzących z bioźródeł oraz poliestru, które wymagają mniejszej ilości wody i energii do barwienia niż włókna farbowane w tradycyjnym procesie.

Oba wybory dokonane przez markę, dotyczące zastosowanych materiałów, świadczą o znaczeniu, jakie przywiązuje ona do zrównoważonego rozwoju.

Od debiutu rynkowego w 1990 roku historia Clio to nieprzerwane pasmo sukcesów. Na całym świecie sprzedano blisko 16 milionów sztuk tego modelu w pięciu
Od debiutu rynkowego w 1990 roku historia Clio to nieprzerwane pasmo sukcesów. Na całym świecie sprzedano blisko 16 milionów sztuk tego modelu w pięciu kolejnych generacjach! Clio, to dwukrotny zdobywca tytułu Samochodu Roku w Europie. Nowe Clio właśnie pojawia się na rynku. Renault

Zespół zegarów i wskaźników Nowego Clio został zmodernizowany – jest wyposażony w nowy cyfrowy wyświetlacz bez obramowania o przekątnej od 7 do 10 cali, w zależności od wersji wyposażenia. W wersjach z ekranem 10-calowym dostępna jest funkcja klonowania map systemu nawigacji i funkcja personalizacji ustawień w zależności od trybu jazdy i ustawień systemu MULTI-SENSE. Zależnie od kraju i wersji Nowe Clio może dysponować radioodbiornikiem z funkcjonalnością R&GO lub systemem multimedialnym Renault EASY LINK. Logo Nouvel’R na kierownicy podkreśla linię kokpitu.

Nowe Clio jest wyposażone w system Renault EASY LINK. Ta multimedialna platforma zapewnia dostęp do całej gamy aplikacji, takich jak nawigacja, zdalne monitorowanie stanu samochodu i systemy informacyjno-rozrywkowe.

System Renault EASY LINK jest dostępny w dwóch wersjach zapewniających bezprzewodowe połączenie ze smartfonami z systemem Android Auto i Apple CarPlay, a mianowicie:

  • wersji z ekranem 7-calowym;
  • wersji z ekranem o wielkości 9,3 cala z wbudowaną nawigacją (w standardzie dla poziomu wyposażenia Esprit Alpine).

Nowe Clio. Systemy wspomagające prowadzenie

Aby jeszcze bardziej ułatwić kierowcom prowadzenie i zwiększyć poziom bezpieczeństwa, Nowe Clio zostało wyposażone w liczne systemy wspomagania prowadzenia (ADAS). Systemy te dzielą się na trzy grupy: prowadzenie, parkowanie i bezpieczeństwo.
Najważniejsze spośród nich to Active Driver Assist, system kamer 360° oraz aktywne wspomaganie nagłego hamowania z wykrywaniem rowerzystów i pieszych.

Active Driver Assist jest jednym z najważniejszych elementów wyposażenia, zapewniających bezstresową jazdę i najwyższy poziom bezpieczeństwa. Active Driver Assist jest połączeniem aktywnego regulatora prędkości (z funkcją Stop & Go) i asystenta utrzymania samochodu na pasie ruchu. Jest to usługa jazdy autonomicznej poziomu 2, która znacząco zwiększa komfort podróżowania, w szczególności na autostradach i w korkach.

Aktywne wspomaganie nagłego hamowania jest również dostępne w standardzie w Nowym Clio – radykalnie zwiększając bezpieczeństwo jazdy poprzez ostrzeganie kierowcy o niebezpiecznych sytuacjach. Jeśli kierowca nie zareaguje na czas, system automatycznie włączy hamowanie.

Podczas parkowania liczne systemy wspomagania ułatwiają manewrowanie Nowym Clio. Oprócz funkcji parkowania bez użycia rąk, nowy model jest także wyposażony w system kamer 360°, który zapewnia widok z góry złożony z czterech obrazów, umożliwiający lokalizowanie i obserwację przeszkód znajdujących się wokół auta.

Nowe Clio. Napęd

Od debiutu rynkowego w 1990 roku historia Clio to nieprzerwane pasmo sukcesów. Na całym świecie sprzedano blisko 16 milionów sztuk tego modelu w pięciu
Od debiutu rynkowego w 1990 roku historia Clio to nieprzerwane pasmo sukcesów. Na całym świecie sprzedano blisko 16 milionów sztuk tego modelu w pięciu kolejnych generacjach! Clio, to dwukrotny zdobywca tytułu Samochodu Roku w Europie. Nowe Clio właśnie pojawia się na rynku. Renault

Nowe Clio może poszczycić się gamą silników wykorzystujących różne źródła energii, na czele z technologicznie zaawansowanym silnikiem E-Tech full hybrid o mocy 145 KM. Oferuje on użytkownikom możliwość jazdy po mieście w trybie elektrycznym, łączącym przyjemność prowadzenia z niższym zużyciem paliwa i niższą emisją CO2. Pozostałe dostępne silniki – benzynowe i dwupaliwowe benzyna/LPG – są bardzo zróżnicowane pod względem mocy. Wszystkie silniki posiadają funkcję asystenta ekojazdy, który informuje kierowcę, jak najskuteczniej oszczędzać paliwo.

E-Tech full hybrid 145 – większa przyjemność prowadzenia, mniejsze zużycie paliwa
Technologia E-Tech full hybrid trafiła do gamy Renault w 2020 roku, w pierwszej kolejności do Clio, a obecnie jest wprowadzana w kolejnych modelach marki. Jest w nią również wyposażone Nowe Clio, w wersji E-Tech full hybrid 145.

Technologia E-Tech full hybrid jest objęta ponad 150 wnioskami patentowymi, wykorzystano w niej bogate doświadczenie Renault w Formule 1, w szczególności w zakresie odzyskiwania energii. Zapewnia Nowemu Clio większą dynamikę w połączeniu z większą efektywnością energetyczną. Jest to konstrukcja szeregowo-równoległa, która łączy dwa silniki elektryczne (silnik elektryczny o mocy 36 kW i wysokonapięciowy rozrusznik-alternator typu HSG – High-Voltage Starter Generator o mocy 18 kW) z 4-cylindrowym benzynowym silnikiem spalinowym 1,6 l o mocy 69 kW (94 KM), współpracującym z inteligentną, bezsprzęgłową wielotrybową skrzynią biegów i akumulatorem trakcyjnym o pojemności 1,2 kWh. Skrzynia posiada 4 biegi do obsługi silnika benzynowego i 2 biegi do obsługi głównego silnika elektrycznego. Napęd E-Tech full hybrid oferuje do 14 kombinacji współpracy silnika spalinowego z silnikiem elektrycznym, pozwalających zoptymalizować sprawność energetyczną tego zespołu. Każde ruszanie z miejsca odbywa się w trybie elektrycznym, dzięki czemu Nowe Clio może poruszać się po mieście w trybie w pełni elektrycznym przez 80% czasu jazdy, a zużycie paliwa może być nawet o 40% niższe niż w wersji z silnikiem spalinowym w cyklu miejskim.

TCe 100 LPG – duża wszechstronność i niskie koszty użytkowania
W ofercie Nowego Clio pojawia się także nowy, 3-cylindrowy turbodoładowany silnik TCe 100 LPG. Dzięki dwupaliwowemu zasilaniu benzyną i fabryczną instalacją LPG, nowa jednostka ma zdecydowanie lepsze osiągi przy znacznie niższym zużyciu paliwa i emisji CO2 (o 8% niższa emisja CO2 w porównaniu z równoważnym silnikiem benzynowym). Silnik ten dysponuje wyższymi osiągami z maksymalnym momentem obrotowym 170 Nm już od 2000 obr./min, co pozwala na bardzo dużą wszechstronność użytkowania i przejrzyste rozgraniczenie między zasilaniem benzyną i LPG. Zasięg samochodu na dwóch pełnych zbiornikach wynosi łącznie ponad 1000 km. To sprawdzone, proste w użyciu, przystępne cenowo i oszczędne w eksploatacji rozwiązanie. Układy LPG w modelach Renault są montowane bezpośrednio w zakładzie produkcyjnym.

TCe 90 – zrównoważony silnik
Ten 3-cylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 90 KM i momencie obrotowym 160 Nm współpracuje z 6-stopniową manualną skrzynią biegów. Charakteryzuje się wyjątkową płynnością pracy i niskim zużyciem paliwa – plasuje się dzięki temu w czołówce segmentu.

Marka planuje rozpocząć przyjmowanie zamówień na Nowe Clio w czerwcu br. Wtedy także poznamy ceny.
Samochody pojawią się w salonach we wrześniu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty