Renault Clio 1,4 16V

Aureliusz Mikos
Najlepiej sprzedający się model Renaulta jest już obecny na rynku od 1990 roku.

Obecna jego wersja pojawiła się w 1998 roku, ale w czerwcu 2001 przeszła face lifting. Przyjrzeliśmy się Clio z silnikiem 1,4 16V o mocy 98 KM.

Renault Clio 1,4 16V

Zmiany, jakie nastąpiły w czerwcu 2001 roku, dotyczyły zarówno nadwozia, wnętrza, jak i podzespołów technicznych. Cały szkielet i zasadniczy wygląd auta pozostał jednak bez większych zmian. Podstawowe wymiary i rozstaw osi również są podobne.
Nadwozie
Karoseria otrzymała nowe reflektory, błotniki, maskę i grill. Z tyłu zmiany były mniejsze i ograniczyły się do nowych lamp i dużego znaku firmowego Renaulta, umieszczonego nad tablicą rejestracyjną. Ponadto zwiększono grubość przednich i tylnych belek ramy silnikowej, przegrody czołowej i przedniego słupka. Wersje trzydrzwiowe otrzymały dodatkowe wzmocnienia progowe i usztywnienie tylnego słupka.

Renault Clio 1,4 16V

Wnętrze
W stosunku do wersji sprzed czerwca 2001 zmieniono także wnętrze. Deska rozdzielcza wykonana jest z materiałów zdecydowanie lepszej jakości. Jest przejrzyście rozplanowana, najważniejsze przełączniki rozmieszczono pod ręką na kolumnie kierownicy. Stylistyką nawiązuje nieznacznie do tablicy Renaulta 5, ale ma też wiele cech wspólnych z wyglądu samochodów niemieckich.
Z przodu miejsca jest pod dostatkiem, za to z tyłu wysokie osoby muszą liczyć się z niskim dachem. Bagażnik jest przeciętnej wielkości. 255 l - wystarcza na zakupy, ale przestrzeń bagażową można powiększyć do 1035 l rozkładając tylną kanapę. Dla porównania, bagażniki u konkurentów w klasie mają odpowiednio: Punto - 297/1080 l, Peugeot 206 - 245/1130 l, Toyota Yaris - 205/900 l.
Silnik
98-konny silnik o pojemności 1,4 litra z czterema zaworami na cylinder pozwala na uzyskiwanie dobrych osiągów. Jak wykazał nasz test, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje temu modelowi 10,5 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 185 km/h. Niezła jest także elastyczność na 4. biegu. Do tego jednostka napędowa wyróżnia się wysoką kulturą pracy i niewielkim zużyciem paliwa (poza miastem spada nawet do 6 l/100 km). Minusem jest wysoki poziom hałasu wewnątrz auta przy jeździe powyżej 130 km/h.
Układ jezdny
Jazda Clio 1,4 16V jest przyjemnością. Pewnie trzyma się drogi na nawet krętych drogach. Wyboiste nawierzchnie dobrze są tłumione, tak jak zresztą w większości Renaultów. Jednym słowem, bardzo przyzwoity komfort. Droga hamowania wynosi ok. 42,4 m, co na tle konkurentów wypada przeciętnie (Fiat Punto 1,2 - 41,7 m, Peugeot 2061,1 - 40,1m, Toyota Yaris 1,0 - 40,2 m). Zbyt duża jest też średnica zawracania, która wynosi 11,1 m.
Koszty
Najtańsza wersja 1,4 16V kosztuje 43 750 zł. Wyposażona jest we wspomaganie kierownicy, ABS, 3 poduszki powietrzne, centralny zamek i elektrycznie regulowane szyby i lusterka. Za klimatyzację trzeba dopłacić 4 600 zł, aluminiowe felgi - 1 500 zł. Gwarancja mechaniczna wynosi 1 rok, perforacyjna 12 lat. Na przeglądy należy jeździć co 30 000 km.
Dane techniczne

Silnik1.2 16V1.4 16V1.5D
Moc maks. (KM)759880
Moment obr. (Nm-obr./min)105127185
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)141212
Prędkość maks. (km/h)170180175
Średnie zużycie paliwa (l/100km)5.87.34.2
Cena (zł)od 37 150od 43 750od 46 350

Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie