Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Renault Clio 1,4 16V

Aureliusz Mikos
Najlepiej sprzedający się model Renaulta jest już obecny na rynku od 1990 roku.

Obecna jego wersja pojawiła się w 1998 roku, ale w czerwcu 2001 przeszła face lifting. Przyjrzeliśmy się Clio z silnikiem 1,4 16V o mocy 98 KM.

Renault Clio 1,4 16V

Zmiany, jakie nastąpiły w czerwcu 2001 roku, dotyczyły zarówno nadwozia, wnętrza, jak i podzespołów technicznych. Cały szkielet i zasadniczy wygląd auta pozostał jednak bez większych zmian. Podstawowe wymiary i rozstaw osi również są podobne.
Nadwozie
Karoseria otrzymała nowe reflektory, błotniki, maskę i grill. Z tyłu zmiany były mniejsze i ograniczyły się do nowych lamp i dużego znaku firmowego Renaulta, umieszczonego nad tablicą rejestracyjną. Ponadto zwiększono grubość przednich i tylnych belek ramy silnikowej, przegrody czołowej i przedniego słupka. Wersje trzydrzwiowe otrzymały dodatkowe wzmocnienia progowe i usztywnienie tylnego słupka.

Renault Clio 1,4 16V

Wnętrze
W stosunku do wersji sprzed czerwca 2001 zmieniono także wnętrze. Deska rozdzielcza wykonana jest z materiałów zdecydowanie lepszej jakości. Jest przejrzyście rozplanowana, najważniejsze przełączniki rozmieszczono pod ręką na kolumnie kierownicy. Stylistyką nawiązuje nieznacznie do tablicy Renaulta 5, ale ma też wiele cech wspólnych z wyglądu samochodów niemieckich.
Z przodu miejsca jest pod dostatkiem, za to z tyłu wysokie osoby muszą liczyć się z niskim dachem. Bagażnik jest przeciętnej wielkości. 255 l - wystarcza na zakupy, ale przestrzeń bagażową można powiększyć do 1035 l rozkładając tylną kanapę. Dla porównania, bagażniki u konkurentów w klasie mają odpowiednio: Punto - 297/1080 l, Peugeot 206 - 245/1130 l, Toyota Yaris - 205/900 l.
Silnik
98-konny silnik o pojemności 1,4 litra z czterema zaworami na cylinder pozwala na uzyskiwanie dobrych osiągów. Jak wykazał nasz test, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje temu modelowi 10,5 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 185 km/h. Niezła jest także elastyczność na 4. biegu. Do tego jednostka napędowa wyróżnia się wysoką kulturą pracy i niewielkim zużyciem paliwa (poza miastem spada nawet do 6 l/100 km). Minusem jest wysoki poziom hałasu wewnątrz auta przy jeździe powyżej 130 km/h.
Układ jezdny
Jazda Clio 1,4 16V jest przyjemnością. Pewnie trzyma się drogi na nawet krętych drogach. Wyboiste nawierzchnie dobrze są tłumione, tak jak zresztą w większości Renaultów. Jednym słowem, bardzo przyzwoity komfort. Droga hamowania wynosi ok. 42,4 m, co na tle konkurentów wypada przeciętnie (Fiat Punto 1,2 - 41,7 m, Peugeot 2061,1 - 40,1m, Toyota Yaris 1,0 - 40,2 m). Zbyt duża jest też średnica zawracania, która wynosi 11,1 m.
Koszty
Najtańsza wersja 1,4 16V kosztuje 43 750 zł. Wyposażona jest we wspomaganie kierownicy, ABS, 3 poduszki powietrzne, centralny zamek i elektrycznie regulowane szyby i lusterka. Za klimatyzację trzeba dopłacić 4 600 zł, aluminiowe felgi - 1 500 zł. Gwarancja mechaniczna wynosi 1 rok, perforacyjna 12 lat. Na przeglądy należy jeździć co 30 000 km.
Dane techniczne

Silnik1.2 16V1.4 16V1.5D
Moc maks. (KM)759880
Moment obr. (Nm-obr./min)105127185
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)141212
Prędkość maks. (km/h)170180175
Średnie zużycie paliwa (l/100km)5.87.34.2
Cena (zł)od 37 150od 43 750od 46 350
od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty