Renault Captur, pierwszy miejski crossover marki Renault, wzbogaca się o nową, limitowaną serię Helly Hansen. Wersja ta,

stworzona we współpracy ze słynną, założoną w 1877 roku norweską marką odzieży sportowej i sportów outdoorowych.
W celu podkreślenia unikalnego charakteru serii limitowanej Helly Hansen wprowadzono dwukolorowe nadwozie w specjalnym kolorze Czerwony Flamme z dachem w kolorze czarnym lub kości słoniowej. Motyw czerwieni będzie powtarzać się również we wnętrzu auta. Terenową żyłkę tego małego crossovera Renault podkreślają wzmocnienia przedniego i tylnego zderzaka oraz 17-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich w czarnym kolorze. Na błotnikach pojawiło się logo "HH".
Renault Captur w serii limitowanej Helly Hansen jest oferowany w standardzie z wbudowanym w deskę rozdzielczą tabletem z ekranem dotykowym Renault R-Link oraz licznymi elementami wyposażenia, podnoszącymi komfort jazdy. Dla tej serii limitowanej przewidziano również w ofercie unikalną tapicerkę skórzaną (w standardzie lub w opcji, zależnie od kraju). Wnętrze Captura Helly Hansen wyróżnia się czerwonymi elementami ozdobnymi deski rozdzielczej, karbonową wstawką w kierownicy, chromowanymi progami drzwi oraz przednimi dywanikami podłogowymi.

Renault Captur Helly Hansen jest oferowany w standardzie z systemem optymalizacji skuteczności napędu Extended Grip, zastosowanym po raz pierwszy w 2013 roku w modelu Renault Scénic X-Mod. Ten zaawansowany system kontroli trakcji stanowi udoskonalenie systemu zapobiegania poślizgowi kół przy ruszaniu. Zapewnia doskonałą przyczepność w trudnych warunkach drogowych (śnieg, błoto, piasek) i daje kierowcy pewność za kierownicą.
Korzystając z umieszczonego na środkowej konsoli pokrętła, kierowca wybiera jeden z 3 dostępnych trybów wspomagania, w zależności od warunków drogowych: „drogowy”, „grząskie podłoże” lub „ekspert”. Aktywowany domyślnie tryb „drogowy” należy wybrać w przypadku utwardzonego podłoża (zarówno na suchej, mokrej, jak i oblodzonej nawierzchni). Odpowiada on klasycznemu ustawieniu systemu zapobiegającemu poślizgowi kół. Włącza się automatycznie po przekroczeniu prędkości 40 km/h, jeśli w międzyczasie nie został wybrany inny tryb pracy. W trybie „grząskie podłoże” kierowca przekazuje sterowanie kołami napędowymi systemowi Extended Grip. System automatycznie kontroluje i zmienia moment

obrotowy silnika oraz pracę hamulców, aby zwiększyć poślizg przednich kół. Zamontowane specjalne opony Mud & Snow odprowadzają błoto bądź piasek spod kół, pozwalając odzyskać lepszą przyczepność i umożliwiając dalszą jazdę. W trybie „ekspert” kierowca zachowuje pełną kontrolę nad momentem obrotowym i sam reguluje przyspieszenie, pozostawiając systemowi kontrolowanie hamulców. System Extended Grip jest dostępny wyłącznie z oponami typu Mud & Snow (na błoto i śnieg), wyposażonymi w specjalny bieżnik, zapewniający skuteczniejsze odprowadzania błota, piasku i mokrego śniegu
Na rynku polskim seria limitowana Renault Captur Helly Hansen oferowana będzie z dwoma silnikami benzynowymi: Energy TCe 90 oraz TCE 120 EDC. Do sprzedaży trafi w czerwcu br., a pierwsze samochody pojawią się w salonach już pod koniec czerwca w specjalnej cenie od 67 900 zł.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?