Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Renault Arkana. Hybrydowa nowość w segmencie C

Mariusz Michalak
Renault Arkana Nowe Renault Arkana jest produkowane w zakładzie w Busan w Korei Południowej, gdzie powstaje również model XM3 Renault Samsung Motors. Zamówienia na samochód będzie można składać od maja 2021 roku, a samochody pojawią się w salonach dealerskich jużw czerwcu br. w wersji TCe i w lipcu w wersji E-TECH Hybrid.Fot. Renault
Renault Arkana Nowe Renault Arkana jest produkowane w zakładzie w Busan w Korei Południowej, gdzie powstaje również model XM3 Renault Samsung Motors. Zamówienia na samochód będzie można składać od maja 2021 roku, a samochody pojawią się w salonach dealerskich jużw czerwcu br. w wersji TCe i w lipcu w wersji E-TECH Hybrid.Fot. Renault
Nowe Renault Arkana ma wzmocnić asortyment francuskiej marki w segmencie C. Nie będzie wariantu elektrycznego, ale wybierać możemy spośród kliku hybryd.

Renault Arkana. Wygląd zewnętrzy

Renault Arkana Nowe Renault Arkana jest produkowane w zakładzie w Busan w Korei Południowej, gdzie powstaje również model XM3 Renault Samsung Motors.
Renault Arkana

Nowe Renault Arkana jest produkowane w zakładzie w Busan w Korei Południowej, gdzie powstaje również model XM3 Renault Samsung Motors. Zamówienia na samochód będzie można składać od maja 2021 roku, a samochody pojawią się w salonach dealerskich już
w czerwcu br. w wersji TCe i w lipcu w wersji E-TECH Hybrid.

Fot. Renault

Nowy model ma duże koła o średnicy 690 mm (felgi aluminiowe 17” i 18”), długość całkowitą 4 568 mm i stosunkowo niewielką wysokość 1 571 mm przy rozstawie osi wynoszącym 2 720 mm. Świata 100% LED mającharakterystyczny dla marki kształt litery C (C-Shape).

Arkana jest czwartym modelem w gamie Renault po Clio, Capturze i Nowym Megane, w którym pojawi się nowa wersja R.S. Line. Uwagę zwraca kolor lakieru Pomarańczowy Valencia opracowany specjalnie dla tej wersji i wystrój w tonacji „black” z czarnymi lakierowanymi lub metalizowanymi ciemnymi elementami nadwozia, łącznie z listwą F1, inspirowaną rozwiązaniami ze świata Formuły 1. Wersja ma specjalny zderzak i obręcze kół Silverstone z czerwonymi akcentami kolorystycznymi. Na nadkolu widoczny jest emblemat R.S. Line, a z tyłu uwagę zwraca podwójna chromowana końcówka wydechu i osłona podwozia wykończona  w ciemnym, metalizowanym kolorze, podobnie jak listwa F1 i przednia osłona podwozia. Wersja R.S. Line jest dostępna w samochodach z napędem E-TECH Hybrid i z napędem mikrohybrydowym TCe 140, a w czwartym kwartale 2021 roku również z jednostką TCe 160.

W momencie wprowadzenia do sprzedaży Nowa Arkana jest oferowana w siedmiu kolorach nadwozia: Biel Arktyczna (niemetalizowany), Biały Universe, Czerń Nocy, Szary Metalic, Niebieski Zanzibar, Czerwony Flamme i Pomarańczowy Valencia (wyłącznie w wersji R.S. Line). Dostępny w opcji czarny lakier dachu podkreśla dynamikę samochodu. Oferta obejmuje również trzy modele kół o średnicy 17 i 18 cali.

Renault Arkana. Wnętrze i wyposażenie

Nowe Renault Arkana jest wyposażone w cyfrowy wyświetlacz na desce rozdzielczej. Kolorowy ekran o przekątnej 4,2, 7 lub 10,25” (w zależności od wersji) pozwala na ntuicyjną personalizację ustawień. Umieszczony obok środkowy ekran o przekątnej 7 lub 9,3” sprawia, że nowy model znajduje się w czołówce pod względem powierzchni wyświetlaczy w tej klasie.

Renault Arkana Nowe Renault Arkana jest produkowane w zakładzie w Busan w Korei Południowej, gdzie powstaje również model XM3 Renault Samsung Motors.
Renault Arkana

Nowe Renault Arkana jest produkowane w zakładzie w Busan w Korei Południowej, gdzie powstaje również model XM3 Renault Samsung Motors. Zamówienia na samochód będzie można składać od maja 2021 roku, a samochody pojawią się w salonach dealerskich już
w czerwcu br. w wersji TCe i w lipcu w wersji E-TECH Hybrid.

Fot. Renault

W środkowej konsoli znajduje się duży schowek z ładowarką indukcyjną do smartfonów oraz boczne schowki, a także kieszeń siatkowa od strony pasażera. W konsolę wbudowano również automatyczny elektryczny hamulec postojowy z funkcją  „Auto hold”, dostępny od wersji Intens. Również od wersji Intens nad konsolą jest umieszczony duży pionowy ekran dotykowy o przekątnej 9,3”, który sprawia że wnętrze kabiny wygląda bardzo nowocześnie. W wersji Zen jest dostępny poziomy ekran 7”.

Oprócz indukcyjnej ładowarki w konsoli nowe Renault Arkana jest wyposażone w cztery gniazda USB (po dwa z przodu i z tyłu), które umożliwiają podłączenie i ładowanie przenośnych urządzeń. W kieszeni w tylnych drzwiach zmieści się butelka o pojemności
1,5 l.

W zależności od wersji, Nowe Renault Arkana może być wyposażone w otwierany dach nad przednimi siedzeniami doskonale doświetlający wnętrze.

Pod względem możliwości załadunku Nowe Renault Arkana dysponuje bardzo pojemnym bagażnikiem (513 litrów i 480 litrów w wersji E-TECH Hybrid), z zestawem naprawczym. Znajduje się w nim podłoga bagażnika, którą można w zależności od potrzeb umieścić
w dolnym położeniu, żeby zwiększyć pojemność bagażnika lub w górnym, żeby było łatwiej załadować ciężkie bagaże. W tej konfiguracji możemy po złożeniu tylnej kanapy (składanej w układzie 1/3-2/3) uzyskać całkowicie płaską podłogę.

Auto posiada m.in. system Rasy Pilot – Asystent jazdy w korku i na autostradzie. Easy Pilot jest połączeniem aktywnego regulatora prędkości (z funkcją Stop & Go) i asystenta utrzymania samochodu w osi pasa ruchu, działającego nawet na zakrętach (w granicach możliwości systemu). Reguluje on prędkość samochodu w zakresie od 0 do 160 km/h i pozwala utrzymywać bezpieczną odległość od pojazdu poprzedzającego
z równoczesnym utrzymywaniem samochodu w osi pasa ruchu.

Aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania rowerzystów i pieszych zwiększa do maksimum bezpieczeństwo, ostrzegając kierowcę o niebezpiecznych sytuacjach i włączając hamowanie w razie braku reakcji z jego strony. Działa zarówno
w dzień, jak i w nocy. Oferowany jest także system kontroli pasa ruchu (LDW) i system utrzymywania samochodu na pasie ruchu (LKA)

Renault Arkana. Jednostki napędowe

Nowa Arkana jest wyposażona w technologię E-TECH Hybrid 145 KM, a także korzysta  z wysokowydajnych silników TCe 140 i 160 w 12-woltowej wersji mikrohybrydowej,

W skład napędu E-TECH Hybrid 145 KM wchodzi spalinowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy Aliansu Renault-Nissan nowej generacji o pojemności 1,6 l. Silnik jest przystosowany do technologii napędu hybrydowego i wyposażony w ograniczający emisję zanieczyszczeń filtr cząstek stałych. Ma moc 69 kW (94 KM) i jest wspomagany dwoma silnikami elektrycznymi – e-silnikiem (o mocy 36 kW) i wysokonapięciowym rozrusznikiem-alternatorem typu HSG (High-Voltage Starter Generator) o mocy 15 kW.

Dzięki umieszczonemu w bagażniku litowo-jonowemu akumulatorowi trakcyjnemu  o pojemności 1,2 kWh (230 V), napęd hybrydowy E-TECH pozwala znacząco obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2. W ten sposób nawet przez 80% czasu jazdy po mieście można poruszać się w trybie w 100% elektrycznym, co pozwala obniżyć o 40% zużycie paliwa  w cyklu miejskim w porównaniu z tradycyjnym silnikiem spalinowym. Nowe Renault Arkana E-TECH Hybrid zużywa w cyklu mieszanym 4,9 l/100 km i emituje 112 g CO2/km (zgodnie  z WLTP). 

Renault Arkana Nowe Renault Arkana jest produkowane w zakładzie w Busan w Korei Południowej, gdzie powstaje również model XM3 Renault Samsung Motors.
Renault Arkana

Nowe Renault Arkana jest produkowane w zakładzie w Busan w Korei Południowej, gdzie powstaje również model XM3 Renault Samsung Motors. Zamówienia na samochód będzie można składać od maja 2021 roku, a samochody pojawią się w salonach dealerskich już
w czerwcu br. w wersji TCe i w lipcu w wersji E-TECH Hybrid.

Fot. Renault

Podobnie jak w samochodach elektrycznych, akumulator trakcyjny jest tutaj doładowywany podczas zwalniania i hamowania. Możliwe jest także jego doładowywanie za pośrednictwem silnika spalinowego, gdy ten pracuje na optymalnych obrotach, z wykorzystaniem nadmiaru mocy niezużytej do napędzania samochodu. Technologia zapewnia bezgłośną pracę  i wysoki poziom komfortu przy równoczesnym ograniczeniu strat energii. W trybie elektrycznym Nowe Renault Arkana E-TECH Hybrid może osiągnąć prędkość  75 km/h.

Nowe Renault Arkana jest również dostępne we wszystkich poziomach wyposażenia  z napędem mikrohybrydowym z turbodoładowanym, benzynowym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem paliwa 1.3 TCe. Technologia napędu mikrohybrydowego polega na dodaniu rozrusznika-alternatora współpracującego z litowo-jonowym akumulatorem 12V umieszczonym pod siedzeniem pasażera. Współpracuje z 7-stopniową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów EDC i będzie oferowany w dwóch wersjach: 140 KM (w dniu debiutu rynkowego) i 160 KM (od czwartego kwartału 2021 roku).

Nowe Renault Arkana w wersji mikrohybrydowej TCe 140 dysponuje momentem obrotowym  260 Nm, dostępnym w przedziale od 1 750 do 3 500 obr./min. Jest to o 10 KM i o 20 Nm więcej w porównaniu do poprzedniego silnika 1.3 TCe 130. Arkana to wyjątkowo udane połączenie oszczędności, elastyczności i przyjemności z jazdy. W cyklu mieszanym zużycie paliwa wynosi 5,8 l/100 km, a emisja CO2 132 g/km (wartości WLTP). Dla osób poszukujących bardziej dynamicznego auta Nowa Arkana będzie także dostępna  z napędem mikrohybrydowym 1.3 TCe w wersji o mocy 160 KM, zapewniającej krótsze czasy reakcji i większą przyjemność z jazdy przy zachowaniu umiarkowanego poziomu zużycia paliwa i emisji spalin. Wersja ta trafi do sprzedaży w ostatnim kwartale bieżącego roku.

Renault Arkana. Kiedy na rynku? Jaka cena?

Nowe Renault Arkana jest produkowane w zakładzie w Busan w Korei Południowej, gdzie powstaje również model XM3 Renault Samsung Motors. Zamówienia na samochód będzie można składać od maja 2021 roku, a samochody pojawią się w salonach dealerskich już
w czerwcu br. w wersji TCe i w lipcu w wersji E-TECH Hybrid.

111 900 zł. Tyle trzeba zapłacić za wariant z silnikiem TCe 140 EDC w bazowej wersji wyposażenia Zen. Za wyposażenie Intens zapłacimy już 122 900 zł, natomiast za R.S. Line – 134 900 zł.

Zobacz także: Testujemy hybrydy Renault

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty