Remontu trasy DK1 w Tychach kończy się za miesiąc

Jolanta Pierończyk
źródło: Dziennik Zachodni
źródło: Dziennik Zachodni
Wczoraj odbyła się jedna z ostatnich rad budowy DK1 w Tychach. I wykonawca podtrzymał ustalony termin 4 lipca jako dzień, w którym przebudowywany odcinek będzie przejezdny na całej długości. Pozostaną prace porządkowe, które potrwają do końca lipca

To prawda: przebudowa bardzo ważnej dla regionu trasy, wiodącej od aglomeracji w stronę Beskidów, czyli DK 1, trwa od jesieni

źródło: Dziennik Zachodni
źródło: Dziennik Zachodni

2011 roku. A najbardziej uciążliwa stała się wiosną 2012 roku.  Cała inwestycja miała być gotowa w 840 dni. Pierwotna umowa zakładała jej zakończenie 2 stycznia 2014. Tak się nie stało i Szybko jednak okazało się, że są problemy.  Każdy kamień milowy był osiągany z kilkumiesięcznym opóźnieniem.  Jeszcze latem 2012 r. Polimex-Mostostal zapewniał, że inwestycja zostanie oddana w terminie. Jesienią 2013 roku ten termin został jednak przesunięty na 4 lipca.  - Przebudowę DK 1  mieliśmy zakończyć w 2014  i zakończymy w 2014 roku- powiedział Tomasz Sikora, dyrektor segmentu budownictwo segmentu infrastrukturalnego Polimex-Mostostal, podczas podpisywania aneksu do umowy w dniu 28 października 2013

- Do całkowitego otwarcia DK 1 na odcinku tyskim zostały już tylko prace wykończeniowe - zapewnia  Wojciech Łyko, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach.

- Na ciągu głównym do dokończenia pozostały obiekty przy skrzyżowaniach z alejami Niepodległości i Piłsudskiego.  Zakończymy je w połowie czerwca i wtedy  przystąpimy do układania masy bitumicznej i to jest właściwie główne miejsce, gdzie kończą się prace, w pozostałych jesteśmy na etapie ostatniej, malowania pasów i ustawiania znaków - precyzuje Arkadiusz Bąk,  zastępca dyrektora MZUJiM ds. przebudowy DK 1.  - Na tych strategicznych obiektach kończymy roboty konstrukcyjne i zaraz potem, końcem czerwca, kładziemy masę bitumiczną.  Staramy się, by 4 lipca trasa była przejezdna na całej długości.

źródło: Dziennik Zachodni
źródło: Dziennik Zachodni

Prac już niewiele, ale na dotrzymanie terminu duży wpływ będzie miała pogoda.  

- Przy układaniu ostatnich warstw bitumicznych mniej ważna jest temperatura (plus dziesięć czy plus trzydzieści - to nie ma znaczenia), natomiast nie może być długuch ulewnych deszczy. Dwu- czy trzydniowe deszcze, po których znów świeci słońce nam nie zaszkodzą, ale gdyby przyszła fala ulewnych deszczy przez dłuższy czas na przełomie czerwca i lipca, to może być zagrożenie dla zapisanego w umowie terminu oddania inwestycji do użytku, bo zależy nam także na jakości wykonanej pracy, a przy deszczach o tę jakość byłoby trudno - tłumaczy Arkadiusz Bąk.

Wczoraj odbyła się jedna z ostatnich rad budowy. - I wykonawca podtrzymał ustalony termin 4 lipca jako dzień, w którym przebudowywany odcinek będzie przejezdny na całej długości. Pozostaną  prace porządkowe, które potrwają do końca lipca - mówi Mieczysław Podmokły, zastępca prezydenta ds. infrastruktury technicznej.

- W budowę codziennie zaangażowanych jest ok. 230 osób. Prace w tygodniu prowadzone są do późnych godzin wieczornych, w soboty od godz. 7 do 17, robotnicy pracują również w niedziele - informuje nas Agnieszka Kijas z MZUiM. - Od początku marca na DK 1 ułożono prawie 30 tysięcy ton mas bitumicznych. W miniony weekend ostatnią, ścieralną warstwą asfaltu przykryto około półtorakilometrowy odcinek między węzłem S1 a Potokiem Tyskim - na jezdni w kierunku Katowic. W najbliższym dniach  planuje  się wprowadzić kolejne zmiany w ruchu, dlatego  kierowców prosimy o większą ostrożność i zwracanie bacznej uwagi na znaki drogowe.

źródło: Dziennik Zachodni

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty