Remont Kaponiery w Poznaniu: Praca wre, ale kiedy koniec? [galeria]

Katarzyna Dobroń
Fot. Waldemar Wylegalski
Fot. Waldemar Wylegalski
Tramwaje przejadą z ronda Kaponiera na ulicę Święty Marcin dopiero na początku przyszłego roku. ZDM podaje na swojej stronie internetowej, że prace remontowe na ulicy Roosevelta (od mostu Uniwersyteckiego do mostu Teatralnego) potrwają do września 2015 roku, ale wykonawca przyznaje, że termin może przedłużyć się do końca przyszłego roku.
Fot. Waldemar Wylegalski
Fot. Waldemar Wylegalski

- Jeżeli pogoda pozwoli, to przejazd z ronda Kaponiera na  ulicę Święty Marcin zostanie otwarty w pierwszym kwartale 2015 roku - potwierdza Zygmunt Napierała z Poznańskich Inwestycji Miejskich. - Na  szczęście na razie pogoda nam sprzyja.

We wrześniu ruszyła odbudowa rozebranych na początku roku przęseł mostu Uniwersyteckiego. Natomiast w pierwszej połowie października zabetonowano duży strop przy  budynku Mercurego.

- W ciągu 14 godzin wylaliśmy 700 metrów sześciennych betonu - opowiada Zygmunt Napierała. - Ze względu na  problemy ze strony niemieckiego dostawcy opóźnił się transport belek,  potrzebnych do  przeprowadzenia kolejnego etapu. Sytuacja została już opanowana i materiały przechodzą obróbkę w Polsce - dodaje.

Belki zostaną zamontowane na początku listopada. Każda z nich waży od 20 do 40 ton. Do ich zamontowania potrzeba dziesięciu osób i dwóch potężnych dźwigów.

 - Te prace będą prowadzone na odcinku PST w nocy, aby nie zakłócać transportu miejskiego. Wszystkie wykonywane do końca roku zadania nie powinny zakłócać komunikacji  - zapewnia Zygmunt Napierała.

Remont komunikacyjnego serca Poznania rozpoczął się jeszcze przed mistrzostwami Euro 2012. Wykonano wówczas prace budowlane od mostu Dworcowego do ulicy Bukowskiego.  Drugi etap przebudowy Kaponiery stanął jednak pod znakiem zapytania, gdy poprzedni wykonawca złożył do sądu wniosek o upadłość. Obecnie inwestycją zajmuje się spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Gotowe są drogi rowerowe i chodniki na  ulicy Roosevelta, podziemny parking mieszczący 300 samochodów oraz szyby wind i ruchomych schodów.

Po  zakończeniu remontu rondo Kaponiera będzie składało się z dwóch podziemnych poziomów. Na jednym z nich będą zatrzymywały się tramwaje PST. Ma też zniknąć podziemne przejście dla pieszych pod ulicą Dworcową.

                                                                                                      Źródło: Głos Wielkopolski

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty