Giganci przemysłu betoniarskiego prześcigali się w ostatnich latach w budowie pomp o coraz większym zasięgu. Wciąż niepokonana pozostawała magiczna bariera 101 metrów. Żeby się z nią zmierzyć, Zoomlion zwrócił się do firmy Scania o podwozie odpowiednie dla tak niecodziennej zabudowy.
Aby sprostać pompie z 7-segmentowym ramieniem potrzebne było 7-osiowe podwozie. Zbudowała je fabryka Scania w Södertälje, a szwedzka firma Laxå Special Vehicles uzupełniła jego wyposażenie. Do napędu posłużył silnik V8 o mocy 620 KM. Mierzące 15,5 m długości podwozie ciężarówki jest prawdopodobnie najdłuższym w historii firmy Scania.
Skomplikowaną zabudowę zaprojektowały Zoomlion oraz specjalistyczna, włoska firma Cifa, która jest częścią chińskiego potentata. Rekordową pompę wyprodukował zakład w Changsha w centralnych Chinach.
Kompletny pojazd ma 18,5 m długości. Niezwykłe jest, że zabudowę wykonano na podwoziu „normalnej” ciężarówki, a nie ciężkiego pojazdu specjalnego. Oznacza to, że pompa mieści się w maksymalnych, dopuszczanych przepisami wymiarach i jest zgodna z normami emisji spalin obowiązującymi w chińskim transporcie drogowym.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?