Rekonstrukcja polskiej legendy motoryzacji - samochodu CWS T-1

(mm)
CWS T-1 / Fot. Ludwik Rożniakowski
CWS T-1 / Fot. Ludwik Rożniakowski
Trwa rekonstrukcja samochodu CWS T-1 dokonywana przez Ludwika Rożniakowskiego z Wejherowa. Właśnie zakończyły się prace nad rekonstrukcją nadwozia, a obecnie trwa jego lakierowanie.
CWS T-1 / Fot. Ludwik Rożniakowski
CWS T-1 / Fot. Ludwik Rożniakowski

Rekonstruowany przez Ludwika Rożniakowskiego samochód, ma popularne w latach dwudziestych nadwozie „torpedo”. Na stalowej ramie montowano drewniany szkielet, do którego przytwierdzano stalowe poszycie.

Odtworzenie nadwozia było niezwykle trudne, gdyż dysponowano zaledwie kilkoma rysunkami i szkicami. Prace blacharskie przebiegały jednak bez problemów. Wcześniej wiele czasu trzeba było poświęcić na studiowanie dokumentacji. Oprócz blacharki trzeba było wykonać m.in. chłodnicę rurkową, na której wykonanie trzeba było użyć 50 mb rurki miedzianej, pociętej na blisko 2000 elementów. Nie lada wyzwaniem okazało się także odtworzenie deski przyrządów, gdyż na zdjęciach widoczny był zaledwie jej fragment. Wykonać trzeba było także podstawę  kufra, zbiornik paliwa, reflektory o średnicy 10 cali, klamki z okuciami, a wokół nadwozia zamontowano charakterystyczne ozdobne lakierowane listwy, w poprzek natomiast dodano maski chromowane. Obecnie prowadzone są prace lakiernicze.

CWS T-1 był pierwszym polskim samochodem produkowanym w latach 1927-1931. Łącznie powstało około 800 sztuk samochodów w różnych wersjach, w tym ok. 500 osobowych i ok. 300 pochodnych.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty