Rekonstruowany przez Ludwika Rożniakowskiego samochód, ma popularne w latach dwudziestych nadwozie „torpedo”. Na stalowej ramie montowano drewniany szkielet, do którego przytwierdzano stalowe poszycie.
Odtworzenie nadwozia było niezwykle trudne, gdyż dysponowano zaledwie kilkoma rysunkami i szkicami. Prace blacharskie przebiegały jednak bez problemów. Wcześniej wiele czasu trzeba było poświęcić na studiowanie dokumentacji. Oprócz blacharki trzeba było wykonać m.in. chłodnicę rurkową, na której wykonanie trzeba było użyć 50 mb rurki miedzianej, pociętej na blisko 2000 elementów. Nie lada wyzwaniem okazało się także odtworzenie deski przyrządów, gdyż na zdjęciach widoczny był zaledwie jej fragment. Wykonać trzeba było także podstawę kufra, zbiornik paliwa, reflektory o średnicy 10 cali, klamki z okuciami, a wokół nadwozia zamontowano charakterystyczne ozdobne lakierowane listwy, w poprzek natomiast dodano maski chromowane. Obecnie prowadzone są prace lakiernicze.
CWS T-1 był pierwszym polskim samochodem produkowanym w latach 1927-1931. Łącznie powstało około 800 sztuk samochodów w różnych wersjach, w tym ok. 500 osobowych i ok. 300 pochodnych.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?