Rejestracje aut premium w lipcu 2021. Jaki model liderem?

Stanisław Rochowicz/ SAMAR
Jak podaje w swoim raporcie Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, w lipcu 2021 roku w Polsce zarejestrowanych zostało 7 605 nowych samochodów klasy premium, o 4,06 proc. mniej niż w czerwcu tego roku oraz o 1,74 proc. więcej w zestawieniu z lipcem roku 2020, gdy krajowe wydziały komunikacji wpisały do swoich baz danych 7 475 takich samochodów. Wynik z lipca br. był także wyższy niż przed pandemią; w lipcu 2019 roku do baz CEPiK wpisano bowiem 6 584 samochody klasy premium.Fot. Daimler
Jak podaje w swoim raporcie Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, w lipcu 2021 roku w Polsce zarejestrowanych zostało 7 605 nowych samochodów klasy premium, o 4,06 proc. mniej niż w czerwcu tego roku oraz o 1,74 proc. więcej w zestawieniu z lipcem roku 2020, gdy krajowe wydziały komunikacji wpisały do swoich baz danych 7 475 takich samochodów. Wynik z lipca br. był także wyższy niż przed pandemią; w lipcu 2019 roku do baz CEPiK wpisano bowiem 6 584 samochody klasy premium.Fot. Daimler
W siódmym miesiącu roku liczba rejestracji samochodów segmentu premium była niższa w stosunku do czerwca tego roku i tylko nieznacznie wyższa w porównaniu z lipcem roku ubiegłego. Licząc od początku roku, wynik jest jednak blisko o 40 procent lepszy, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego

Jak podaje w swoim raporcie Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, w lipcu 2021 roku w Polsce zarejestrowanych zostało 7 605 nowych samochodów klasy premium, o 4,06 proc. mniej niż w czerwcu tego roku oraz o 1,74 proc. więcej w zestawieniu z lipcem roku 2020, gdy krajowe wydziały komunikacji wpisały do swoich baz danych 7 475 takich samochodów. Wynik z lipca br. był także wyższy niż przed pandemią; w lipcu 2019 roku do baz CEPiK wpisano bowiem 6 584 samochody klasy premium.

Łącznie od stycznia do lipca 2021 roku zarejestrowano w Polsce 55 588 samochodów z wyższej półki, o 38,18 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, gdy osłabiony pandemią rynek zamówił jedynie 40 229 samochodów. Wynik na koniec lipca 2021 jest również lepszy od rezultatu osiągniętego w okresie styczeń-lipiec 2019 roku, gdy krajowe wydziały komunikacji zapisały w bazach danych 44 246 takich aut.

Dla porównania, w lipcu 2021 r. zarejestrowano w Polsce 38 851 samochodów osobowych, o 8,44 proc. mniej niż rok wcześniej i o 10,20 proc. mniej niż w czerwcu 2021 r. Do końca lipca 2021 roku zarejestrowano w Polsce łącznie 280 999 samochodów osobowych, o 26,43 proc. więcej w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Klasa premium. Najpopularniejsze marki

Pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych marek na koniec lipca 2021 roku zajęło ponownie BMW. Koncern z Monachium zarejestrował w naszym kraju 14 537 nowych samochodów osobowych, co było wynikiem o 53,78 proc. większym niż w takim samym okresie roku 2020. Najczęściej rejestrowane od stycznia do lipca modele w gamie bawarskiego koncernu to: „trójka" (2 561 szt.), X3 (1 703 szt.) oraz 1 (1 646 egzemplarzy).

Drugą pozycję utrzymało Audi. Producent z Ingolstadt zarejestrował od stycznia do lipca br. 12 583 osobowe auta klasy premium. To rezultat o 58,50 proc. lepszy w porównaniu z sytuacją na koniec lipca 2020 roku. Spośród modeli z czterema pierścieniami na grillu, w okresie styczeń-lipiec 2021 roku najlepiej sprzedawał się model Q5 (2 295 sztuk). Na drugiej pozycji znalazło się Q3 (2 013 sztuk), a trzecie miejsce przypadło w udziale Audi A6 (1 631 egz.).

Brąz przypadł w udziale Mercedesowi. W okresie od stycznia do lipca 2021 r. krajowe wydziały komunikacji zarejestrowały 12 067 samochodów tej marki, o 17,83 proc. więcej (r/r). Rezultat nie obejmuje osobowych wersji vanów Mercedesa (Citan, Vito, Marco Polo, Sprinter), uwzględnia natomiast klasę V. W gamie Mercedesa zwycięska okazała się klasa A z 1 355 zarejestrowanymi autami, przed klasą E (1 339 egz.) oraz GLE (1 107 sztuk).

Na czwartej pozycji ponownie znalazło się Volvo. Od początku roku do końca lipca Polacy kupili i zarejestrowali 7 842 samochody tej marki, o 17,13 proc. więcej niż w takim samym okresie ubiegłego roku. Liderem w gamie szwedzkiego producenta był model XC60 (2 946 egzemplarzy), wiceliderem – XC40 (2 160 szt.), które wyprzedziło model XC90 (939 egz.).

W pierwszej dziesiątce zestawienia aut klasy premium stratę na koniec lipca zanotował tylko Jaguar (280 samochodów, mniej o 34,73 proc. r/r). W TOP 10 nadal największymi wzrostami wyrażonymi w procentach może pochwalić się Tesla. Od stycznia do lipca 2021 r. krajowe wydziały komunikacji zapisały w swoich bazach danych 442 amerykańskie elektryki, w wzrost liczby rejestracji rok do roku wyniósł 268,33 proc.

Klasa premium. Najpopularniejsze modele

Po siedmiu miesiącach 2021 roku liderem wśród najpopularniejszych modeli segmentu premium było Volvo XC60 (2 946 egz.), przed BMW serii 3 (2 561 sztuk) oraz Audi Q5 (2 295 egzemplarzy).

Zobacz także: Toyota Camry w nowej odsłonie

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty