W co drugiej, statystycznej, rodzinie jest samochód.
Najwięcej samochodów zarejestrowano w województwach mazowieckim i śląskim - po ok. 15 proc. wszystkich oraz w wielkopolskim i małopolskim - po ok. 10 proc. Najmniej, na Podlasiu oraz Warmi i Mazurach - po 2 proc. Najliczniejszą,
35-proc. grupę stanowią auta starsze niż 10 letnie. Można odnieść wrażenie,
iż nie są one wymieniane na auta nowe, tylko na mniej używane. A to dlatego,
że procent aut w wieku do 5 lat, przestał rosnąć dwa lata temu i zatrzymał
się na poziomie trzeciej części.
Zwiększa się odsetek kobiet za kierownicami - z 22 proc. w 2000 r. do
25 proc. obecnie. 45 proc. młodych ludzi, w wieku od 18 do 24 roku życia
ma dziś prawo jazdy; 25 proc. młodych mężczyzn oraz 11 proc. młodych kobiet
dysponuje własnym autem. W skali kraju, zwiększył się odsetek kierowców
powyżej 50. roku życia, niezmienny pozostaje natomiast - od roku - procent
kierowców poniżej 30. roku życia.
Niemal 40 proc. osób pytanych o "siłę nabywczą" ich gospodarstw domowych
przewiduje, że zmniejszy się ona. Ponad 56 proc. ankietowanych uważa, że
sprzedaż nowych aut będzie spadać, ponad 18 proc. nie ma w tej sprawie
wyrobionej opinii. Te informacje są komentarzem.
Jak stare mamy auta (w proc.)
2000 | 2001 | |
do 5 lat | 33 | 33 |
od 5 do 10 lat | 29 | 32 |
pow. 10 lat | 38 | 35 |
Dane: KGP, Instytut Transportu Drogowego, BPS Consultants Poland Ltd.,
CBM Indicator.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?