Raport Dekra 2017. Lista najbardziej awaryjnych aut

Wojciech Frelichowski
SAMOCHODY MAŁEChevroelt Aveo/Kalos (rocznik 2002)Oprócz pojazdów z ubytkami oleju z silnika i skrzyni biegów oraz niesprawnymi amortyzatorami, należy szczególnie sprawdzić przeguby - można znaleźć zużyte przeguby drążków łączących i wahaczy poprzecznych. Podczas jazdy próbnej należy uważać podczas hamowania, ponieważ Kalos/Aveo ma często z tym problem. Od czasu do czasu zdarzają się również usterki poduszek powietrznych.Fot. Chevrolet
SAMOCHODY MAŁEChevroelt Aveo/Kalos (rocznik 2002)Oprócz pojazdów z ubytkami oleju z silnika i skrzyni biegów oraz niesprawnymi amortyzatorami, należy szczególnie sprawdzić przeguby - można znaleźć zużyte przeguby drążków łączących i wahaczy poprzecznych. Podczas jazdy próbnej należy uważać podczas hamowania, ponieważ Kalos/Aveo ma często z tym problem. Od czasu do czasu zdarzają się również usterki poduszek powietrznych.Fot. Chevrolet
Dekra opublikowała raport na temat używanych samochodów (edycja na 2017 rok). Sprawdziliśmy, które auta wg tego raportu są najbardziej zawodne.

Dekra informuje, że w raporcie ujęto wyniki około 15 milionów przeglądów okresowych pojazdów przeprowadzonych w ciągu dwóch lat. W statystyce są tylko te usterki, które mają rzeczywisty wpływ na ocenę modeli. Nie są uwzględniane typowe usterki eksploatacyjne, których wystąpienie związane jest z postępowaniem właściciela pojazdu, a nie z funkcjonowaniem danego modelu.

Warto wiedzieć: Fałszywe oferty. W sieci grasują oszuści! Źródło: TVN Turbo/x-news

W najnowszym raporcie ujęto ponad 500 aut. Pod uwagę brane są tylko te model, w przypadku których dla określonego przebiegu w trakcie przeprowadzania analizy przebadano co najmniej tysiąc pojazdów. Dekra podkreśla, iż w odniesieniu do usterkowości ważniejszy od roku produkcji jest przebieg auta i rozróżnia trzy jego zakresy - od 0 do 50 tys. km, od 50 tys. do 100 tys. km i od 100 tys. do 150 tys. km. Dekra zaznacza, że w danej klasie może zwyciężyć wyłącznie pojazd oceniony we wszystkich trzech zakresach przebiegu.

Do ogólnej oceny auta Dekra posługuje się własnym wskaźnikiem usterkowości (DMI). Uwzględnia on, oprócz pojazdów bez istotnych usterek, także te z poważnymi defektami. Wskaźnik DMI oblicza się odejmując od wartości procentowej pojazdów bez poważnych usterek wartość poważnych usterek.

O ile ta organizacja co roku wyłania po trzy najmniej usterkowe samochody w swojej klasie, o tyle nie ma takiego zestawienia jeśli chodzi o auta z największą liczbą usterek. Żeby je odszukać należy się zagłębić w cały raport.

Ponieważ lista aut z najmniejszą liczbą usterek jest tworzona na podstawie trzech zakresów przebiegu, zatem poszukując aut największą liczbą usterek pod uwagę braliśmy również pojazdy, dla których istnieje ocena dotycząca trzech zakresów przebiegu: od 0 do 50 tys. km, od 50 tys. do 100 tys. km i od 100 tys. do 150 tys. km.

Raport Dekry może być pomocny dla osób poszukujących auta na rynku wtórnym. Należy jednak zauważyć, że powstaje on na podstawie badań technicznych, a nie eksploatacji rozciągniętej w danym okresie czasu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty