W badaniu wzięło udział 75 712 osób, które zakupiły nowy pojazd w 2018 roku. Zostało one przeprowadzone 90 dni od momentu nabycia auta.
Pod uwagę brano m.in. właściwości jezdne, łatwość obsługi oraz jakość wykonania poszczególnych elementów. Nie bez znaczenia była również praca skrzyni biegów i osiągi silnika.
W czołówce zestawienia znalazły się samochody z Korei. Wśród aut kompaktowych najmniej usterkowym samochodem okazała się Toyota Corolla. Wśród SUV-ów średniej wielkości zwyciężyło BMW X6, natomiast Hyundai Tucson okazał się liderem wśród małych SUV-ów. W swoich klasach wygrały modele Kii - Sorento i Rio.
Należy podkreślić, że zgłaszane przez Amerykanów usterki nie należą do poważnych. W większości odnotowano m.in. problemy z systemem rozpoznawania głosu oraz łączeniem urządzeń przez system Bluetooth. Poważniejszą usterką było m.in. wadliwe działanie skrzyni biegów.
Te marki sprawiają klientom najmniej problemów. Wyniki badania J.D. Power
Miejsce | Marka | Liczba problemów na 100 samochodów |
1 | Genesis | 68 |
2 | Kia | 72 |
3 | Hyundai | 74 |
4 | Porsche | 79 |
5 | Ford | 81 |
6 | Chevrolet | 82 |
7 | Lincoln | 83 |
8 | Lexus | 84 |
9 | RAM | 84 |
10 | Nissan | 85 |
Zobacz także: Volkswagen up! w naszym teście
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?