Ranking awaryjności. Te nowe auta sprawiają najmniej problemów?

Mariusz Michalak
Jakość niekoniecznie powiązana jest z ceną auta. Pokazują to wyniki raportu firmy analitycznej J.D. Power dotyczącego poziomu zadowolenia nabywców nowych samochodów w USA.

W badaniu wzięło udział 75 712 osób, które zakupiły nowy pojazd w 2018 roku. Zostało one przeprowadzone 90 dni od momentu nabycia auta.

Pod uwagę brano m.in. właściwości jezdne, łatwość obsługi oraz jakość wykonania poszczególnych elementów. Nie bez znaczenia była również praca skrzyni biegów i osiągi silnika.

W czołówce zestawienia znalazły się samochody z Korei. Wśród aut kompaktowych najmniej usterkowym samochodem okazała się Toyota Corolla. Wśród SUV-ów średniej wielkości zwyciężyło BMW X6, natomiast Hyundai Tucson okazał się liderem wśród małych SUV-ów. W swoich klasach wygrały modele Kii - Sorento i Rio.

Należy podkreślić, że zgłaszane przez Amerykanów usterki nie należą do poważnych. W większości odnotowano m.in. problemy z systemem rozpoznawania głosu oraz łączeniem urządzeń przez system Bluetooth. Poważniejszą usterką było m.in. wadliwe działanie skrzyni biegów.

Te marki sprawiają klientom najmniej problemów. Wyniki badania J.D. Power

MiejsceMarkaLiczba problemów na 100 samochodów 
1Genesis68
2Kia72
3Hyundai74
4Porsche79
5Ford81
6Chevrolet82
7Lincoln 83
8Lexus 84
9RAM84
10Nissan85

Zobacz także: Volkswagen up! w naszym teście

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty