Nowość Brytyjczyków ma za zadanie wypełnić lukę między modelami Evoque i Sport, a płyta podłogowa auta wykonana z aluminium, znana jest już z Jaguara F-Pace. Pojazd ma 4803 mm długości, 2032 mm szerokości i 1665 mm wysokości. Oznacza to, że Range Rover Velar jest większy niż BMW X4.
Zobacz także: Testujemy elektrycznego Golfa
Polecamy: Co ma do zaoferowania Volkswagen up!?
Czterocylindrowe silniki z rodziny Diesel Ingenium o pojemności 2.0 l dostarczają 180 KM lub 240 KM. Największa jednostka wysokoprężna 3.0 l V6 generuje 300 KM. Jednostki benzynowe mają moc 250 oraz 300 KM.
Do dyspozycji kierowców są dwa ekrany dotykowe o przekątnej 10 cali. Samochód oferowany jest w dziewięciu wersjach Velar, S, SE, HSE, R-Dynamic, R-Dynamic S, R-Dynamic SE, R-Dynamic HSE oraz premierowej First Edition.
Bazową wersję napędza 180-konny silnik Diesla 2.0 TD4. Za auto w takim wydaniu trzeba zapłacić 239 900 zł. Tyle samo kosztuje najsłabsza, 250-konna, wersja benzynowa. Standardowo otrzymamy 8-stopniowy automat oraz napęd na wszystkie koła AWD.
Dla porównania mierzące 4,66 m długości Audi Q5 z napędem quattro i automatem kosztuje 192 200 zł (2.0 TDI 190 KM).
Range Rover Velar - cennik
Diesel 2.0 TD4 (180 KM) od 239 900 zł
Diesel 2.0 SD4 (240 KM) od 263 300 zł
Diesel 3.0 SD6 (300 KM) od 324 900 zł
Benzynowy 2.0 Si4 (250 KM) od 239 900 zł
Benzynowy 3.0 Si6 (380 KM) od 328 500 zł
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?