Range Rover po zmianach

(ip/TSz)
Nowy silnik Diesla V8, 8-stopniowa skrzynia biegów, udoskonalony system Terrain Response oraz subtelne zmiany stylistyki wnętrza - tak w skrócie można przedstawić odnowionego Range Rovera.

W modelu 2011 jest także oferowany opcjonalnie 5-litrowy, 510-konny

Fot. Range Rover
Fot. Range Rover

silnik benzynowy LR-V8, który pozwala Range Roverowi Supercharged przyspieszać do 100 km/h
w 6,2 sekundy.

Występujący w podstawowej odmianie nowy 4,4-litrowy silnik LR-TD V8 z dwoma sekwencyjnymi turbosprężarkami zastępuje jednostkę LR-TDV8 o pojemności 3,6 litra
i jest dostępny tylko w modelu Range Rover. W cyklu mieszanym zużycie paliwa wynosi
9,4 l/ 100 km, co sprawia, że jest to pierwszy model tej marki w historii, który spala poniżej 10 l/ 100 km.

Fot. Range Rover
Fot. Range Rover

Przy 313 KM i 700 Nm momentu obrotowego silnik ten łączy moc ze zmniejszoną emisją dwutlenku węgla o 14 proc. Nowa jednostka wysokoprężna jest w tej kwestii wspomagana dzięki sterowanej elektronicznie, 8-stopniowej, automatycznej skrzyni biegów ZF 8HP70.

“Nowa 8-biegowa przekładnia, to jedna z najbardziej zaawansowanych dostępnych skrzyń biegów. Stworzona przez inżynierów Land Rovera, idealnie pasuje do charakterystyki nowego diesla V8 - powiedział Ron Lee, główny inżynier ds. napędu Land Rover.

Range Rover 2011 posiada ulepszony system Terrain Response - wspomagający ruszanie pod górę (Hill Start Assist) oraz układ kontroli

Range Rover po zmianach

prędkości podczas zjeżdżania z wzniesienia (Gradient Acceleration Control).

Wewnątrz przedziału pasażerskiego znajdują się opcjonalne podświetlone progi przednich drzwi, nowe elementy sterowania skrzynią biegów w modelach z silnikiem Diesla oraz udoskonalony system audio firmy Harman Kardon. Zmiany we wnętrzu obejmują także nowe maskownice oraz boczne wloty powietrza w modelach z silnikiem Diesla.

Nowy pakiet wykończenia daje klientom możliwość nadania autu bardziej indywidualnego charakteru szczególnie, że do gamy dodano kolejne kolory (Fuji White i Baltic Blue) oraz nowe koła. Ponadto, 12-calowy wyświetlacz TFT zapewnia większą wszechstronność niż klasyczne wskaźniki, podczas gdy
8-calowy ekran Dual View umożliwia oglądanie różnych materiałów przez kierowcę oraz pasażera. Oznacza to, że kierowca może np. mieć podgląd na wskazania nawigacji, podczas gdy pasażer, na tym samym ekranie będzie oglądać film.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty