Rajdowa stajnia Citroena

LOOS MAREK, Głos Wielkopolski
Od ponad 70 lat Citroen jest reprezentowany w międzynarodowym sporcie samochodowym na najwyższym poziomie. Model C6F, który w roku 1931 nazywany był „Rozalią”, i Xsarę WRC, która w tym sezonie wzięła udział we wszystkich eliminacjach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata, dzielą 72 lata. Mieszczący się w Versailles-Satory zespół

Od ponad 70 lat Citroen jest reprezentowany w międzynarodowym sporcie samochodowym na najwyższym poziomie. Model C6F, który w roku 1931 nazywany był "Rozalią", i Xsarę WRC, która w tym sezonie wzięła udział we wszystkich eliminacjach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata, dzielą 72 lata.

Mieszczący się w Versailles-Satory zespół Citroen Sport Team pod kierownictwem Guy Fréquelin, w zeszłym roku skoncentrował swe wysiłki na przygotowaniach do udziału w 14 eliminacjach WRC (World Rally Cup). Aby sprostać temu wyzwaniu, Citroen zatrudnił najlepszych kierowców: obiecujące młode talenty - Sébastien Loeb i Guy Fréquelin oraz dwóch sławnych weteranów rajdowych: Szkota Colina McRae i Hiszpana Carlosa Sainza, którzy razem wygrali 50 rajdów i zdobyli 3 tytuły mistrza świata.

Citroen postanowił skonstruować swój całkowicie nowy samochód na potrzeby światowej rywalizacji rajdowej. Kompletnie wszystko w nim jest nowe, wraz z układem jezdnym i silnikiem. W toku intensywnych przygotowań (testy i rajdy), które od roku 2001 coraz bardziej rozwijano, Citroen Sport Team wprowadził do rajdowej rywalizacji model Xsara WRC. Samochód szybko zaczął odnosić sportowe sukcesy w: Rajdzie Korsyki (2001 rok - Jesús Puras-Marc Marti), ADAC Rajd Niemiec (2002 rok - Sébastien Loeb-Daniel Elena), Rajd Monte Carlo (2003 rok - Sébastien Loeb-Daniel Elena) i Rajd Turcji (2003 rok - Carlos Sainz-Marc Marti).

Aby móc w pełni sprostać wciąż rozrastającemu się programowi rajdowemu, Citroen Sport opuścił w grudniu 2000 roku warsztaty w Vélizy i przeniósł się do nowoczesnej centrali w Versailles-Satory. Aktualnie centrum Citroen Sport obejmuje wszystkie niezbędne urządzenia i warunki do projektowania, konstruowania i wytwarzania samochodów rajdowych i podzespołów na potrzeby Citroen Sport lub na sprzedaż. Działy techniczne (stanowiska testowe układów napędowych, jezdnych, silnika, tworzyw sztucznych itp.) ustawiono w wielkiej hali montażowej. Nowa centrala ma także swój salon, w którym wystawia się samochody rajdowe marki.
By skutecznie rywalizować na rajdowych trasach, pod koniec 2002, centrum sportowe roku rozbudowano, a na początku roku 2003 wybudowano nową halę.

Centrum Versailles-Satory ma aktualnie powierzchnię całkowitą 40.000 metrów kwadratowych, powierzchnię budynków - 10.150 metrów, powierzchnię użytkową - 15.040, biura - 2 250, warsztaty i laboratoria - 5 500, magazyn - 3 700 oraz sale wielofunkcyjne o powierzchni 300 metrów kwadratowych.

W 2003 roku Citroen Sport Team zdobył: cztery zwycięstwa, siedem drugich miejsc i trzykrotnie zdobyta trzecia lokata w klasyfikacji generalnej.

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie