Na początku czerwca odbył się historyczny rajd dla uczczenia setnej rocznicy Wyścigu o Puchar Gordon-Bennetta z 1905 r.

Wyścig z początku XX w. był prekursorem współczesnych zawodów Grand Prix Formuły 1. W tegorocznym rajdzie uczestniczyło ponad 150 załóg w zabytkowych samochodach wyścigowych z początków zeszłego stulecia. Byli wśród nich

reprezentanci Niemiec, Austrii, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Holandii, Belgii, Hiszpanii, Francji, Szwajcarii, Meksyku i USA. Pojazdy miały do przebycia tę samą trasę, co przed 100 laty: 137-kilometrowy odcinek u podnóża pasma górskiego Puy-de-Dome i wokół wulkanów Owernii we Francji.

Wśród biorących udział w wyścigu pięć aut uczestniczyło w wyścigach o Puchar Gordon-Bennetta na początku XX wieku: dwa brytyjskie Napiery (1903), dwuosobowy Mercedes 60 HP 2, którego kierowcą przed laty był Camille Jenatzy, zwycięzca Pucharu Gordon-Bennetta w 1903 r. w Irlandii, a także autentyczny Pope Toledo z 1905 r. i Panhard Levassor Z40 (1905). Najstarszym pojazdem w rajdzie był, pochodzący z roku 1897 i uważany za poprzednika samochodu, spalinowy trójkołowiec Leon Bolee.
Przed stu laty zwycięzcą szóstej edycji Pucharu Gordon-Bennetta (Grand Prix Owernii) w 1905 r., był Leon Thery w samochodzie Richard-Brasier. Tym razem zwycięzcy nie było - liczyło się uczestnictwo w zawodach. Imprezę zorganizowała firma Michelin.

Inwestycje drogowe w Miliczu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?