Rajd Portugalii. Dramatyczne lądowanie zakończyło jazdę Ptaszka i Szczepaniaka

(TSZ/mm/ip)
Hubert Ptaszek i Maciek Szczepaniak nie ukończyli sobotniego etapu Rajdu Portugalii z powodu awarii przedniego dyferencjału, jednak dzięki systemowi Rally2 zdecydowali się powrócić na trasę, aby zdobywać kolejne doświadczenie. Fot. materiały prasowe
Hubert Ptaszek i Maciek Szczepaniak nie ukończyli sobotniego etapu Rajdu Portugalii z powodu awarii przedniego dyferencjału, jednak dzięki systemowi Rally2 zdecydowali się powrócić na trasę, aby zdobywać kolejne doświadczenie. Fot. materiały prasowe
Hubert Ptaszek i Maciek Szczepaniak nie ukończyli sobotniego etapu Rajdu Portugalii z powodu defektu przedniego dyferencjału, jednak dzięki systemowi Rally2 zdecydowali się powrócić na trasę. Niestety, skok na jednej z hop zakończył się kontuzją pilota i polska załoga musiała sie wycofać z rywalizacji.
Hubert Ptaszek i Maciek Szczepaniak nie ukończyli sobotniego etapu Rajdu Portugalii z powodu awarii przedniego dyferencjału, jednak dzięki systemowi
Hubert Ptaszek i Maciek Szczepaniak nie ukończyli sobotniego etapu Rajdu Portugalii z powodu awarii przedniego dyferencjału, jednak dzięki systemowi Rally2 zdecydowali się powrócić na trasę, aby zdobywać kolejne doświadczenie.

Fot. materiały prasowe

Załoga The Ptock Team rozpoczęła  zmagania od ósmego czasu na szesnastym odcinku specjalnym z niewielką stratą do znacznie bardziej doświadczonych rywali. Podczas pierwszego przejazdu próby Fafe Polacy znaleźli się nawet oczko wyżej, jednak ważniejsze od czasu na mecie okazało się lądowanie na jednej z hop. Skoda Fabia R5 mocno dobiła do ziemi, przez co Maciek Szczepaniak poczuł ból i wstrzymał dyktowanie. Na mecie okazało się, że nie były to tylko chwilowe problemy, przez co załoga podjęła decyzję o wycofaniu się z dalszej jazdy, a Maciek trafił do szpitala, gdzie szczegółowe badania potwierdziły uraz pleców. 

Hubert Ptaszek: - Zaczęliśmy nieźle, jednak odcinek Fafe okazał się pechowy. Po lądowaniu na mniejszej hopie w pierwszej połowie odcinka Maciek poczuł ból i po odcinku zdecydowaliśmy się natychmiast wycofać z rajdu. Maciek trafił do szpitala i gdzie przeszedł szczegółowe badania.

Maciej Szczepaniak: - Niestety uszkodziłem kręgosłup na hopie na oesie Fafe. Dość kuriozalne jest to, że na pierwszej, znacznie mniej spektakularnej. Dziękuje wszystkim za wsparcie! Po odpoczynku będzie pora na rehabilitację i powrót do formy. Wracając do samego rajdu, to pomimo awarii Skody i pilota, Hubert pojechał świetny rajd, a niektóre odcinki wręcz lepiej niż świetnie, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę jego niewielkie doświadczenie. Patrząc na postępy, jakie robi myślę, że już w niedalekiej przyszłości może zafundować wszystkim wiele radości.

Ciekawostki Rajdu Portugalii

  • Pierwsza edycja rajdu odbyła się w roku 1967, natomiast w kalendarzu mistrzostw świata portugalska runda zawitała dokładnie 6 lat później podczas inauguracji tego cyklu
  • Rajd Portugalii stracił swoje miejsce w kalendarzu po sezonie 2001, gdy katastrofalna pogoda całkowicie zepsuła widowisko
  • W harmonogramie jubileuszowej 50. edycji rajdu znalazł się nowy, niemalże 2-kilometrowy odcinek uliczny w centrum Porto, który kierowcy pokonają dwukrotnie na koniec piątkowej pętli
  • Kamienie i głębokie koleiny wprowadzą element hazardu w drugich przejazdach danego oesu - zespoły będą musiały rozważyć podniesienie zawieszenie, celem uniknięcia uszkodzeń mechanicznych
  • W roku 2009 na trasie Rajdu Portugalii doszło do spektakularnego wypadku Jari-Matti Latvali. Fin rolował swoim Focusem RS WRC 17 razy!
  • Sebastien Ogier stanie przed szansą wyrównania rekordu liczby zwycięstw (pięć) należącego do Markku Alena
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty