Rajd Parkowy. Jak wypadł zespół Subaru Poland RC Team?

(ip)
Rajdy szutrowe, choć nieprzewidywalne i niszczycielskie, gwarantują ekstremum emocji i widowiskowej jazdy. 2. Rajd Parkowy dorzucił jeszcze wysokogórskie wspinaczki, jazdę nad urwiskami i... konkursów lotów zdalnie sterowaną rajdówką.Fot. Bartosz Jędrzejewski / SPRCT
Rajdy szutrowe, choć nieprzewidywalne i niszczycielskie, gwarantują ekstremum emocji i widowiskowej jazdy. 2. Rajd Parkowy dorzucił jeszcze wysokogórskie wspinaczki, jazdę nad urwiskami i... konkursów lotów zdalnie sterowaną rajdówką.Fot. Bartosz Jędrzejewski / SPRCT
Udostępnij:
Rajdy szutrowe, choć nieprzewidywalne i niszczycielskie, gwarantują ekstremum emocji i widowiskowej jazdy. 2. Rajd Parkowy dorzucił jeszcze wysokogórskie wspinaczki, jazdę nad urwiskami i... konkursów lotów zdalnie sterowaną rajdówką.

Rajdy szutrowe, choć nieprzewidywalne i niszczycielskie, gwarantują ekstremum emocji i widowiskowej jazdy. 2. Rajd Parkowy dorzucił jeszcze wysokogórskie
Rajdy szutrowe, choć nieprzewidywalne i niszczycielskie, gwarantują ekstremum emocji i widowiskowej jazdy. 2. Rajd Parkowy dorzucił jeszcze wysokogórskie wspinaczki, jazdę nad urwiskami i... konkursów lotów zdalnie sterowaną rajdówką.

Fot. Bartosz Jędrzejewski / SPRCT

Początek rajdowego sezonu Toruńskiej Ligi Rajdowej modeli RC okazał się szczęśliwy dla zespołu Subaru Poland RC Team. Zwycięstwo w klasie WRC w Rajdzie Zimowym i wysoka czwarta pozycja w generalce napawała optymizmem przed kolejnymi startami. Wyprawa do stolicy, choć mniej szczęśliwa, była okazją do przetestowania nowych opon i ustawień zawieszenia. Przed Świętami Wielkanocnymi kierowcy elektrycznych rajdówek powrócili do rywalizacji w toruńskim czempionacie stając na starcie pierwszego w tym roku rajdu szutrowego

Rajd Parkowy z pewnością nie należy do najłatwiejszych imprez organizowanych dla samochodowych modeli RC. Większość zawodników doskonale pamięta ubiegłoroczną edycję - bardzo wąską, ciasną i krętą. Tytuł relacji "Zabawa, która kradnie radość" doskonale oddawała charakter marcowych zawodów. Czy tegoroczna, druga odsłona "Parkowego" będzie równie ciężka?

Organizatorzy w tym sezonie postawili na szutry i to był strzał w dziesiątkę. Malownicze trasy, czasami mocno piaszczyste skutecznie blokujące nawet "czterołapy", czasami ubite i szybkie - każdy mógł znaleźć swój ulubiony kawałek oesu. Do budowy trasy wykorzystano naturalne "dekoracje", jak liście, pnie drzew, betonowe krawężniki, zbocza, doły i górki. Dodatkową atrakcją był konkurs... skoków elektryczną rajdówką. Baza rajdu zlokalizowana była blisko miejscowego kościoła, co gwarantowało niespotykaną dotąd rzeszę "wiernych" kibiców. Dopisała również pogoda, które mimo prognozowania opadami deszczu, zachowała mokry klimat na później. Zapowiadał się ciekawy rajd.

Pierwszy i najdłuższy odcinek specjalny zespół Subaru Poland RC Team rozpoczął od... zblokowanego układu kierowniczego.

Rajdy szutrowe, choć nieprzewidywalne i niszczycielskie, gwarantują ekstremum emocji i widowiskowej jazdy. 2. Rajd Parkowy dorzucił jeszcze wysokogórskie
Rajdy szutrowe, choć nieprzewidywalne i niszczycielskie, gwarantują ekstremum emocji i widowiskowej jazdy. 2. Rajd Parkowy dorzucił jeszcze wysokogórskie wspinaczki, jazdę nad urwiskami i... konkursów lotów zdalnie sterowaną rajdówką.

Fot. Bartosz Jędrzejewski / SPRCT

- Szutry są piękne, widowiskowe, ale potrafią zepsuć humor już na początku. Zabezpieczyliśmy nasze Subaru przed piaskiem, ale ten i tak potrafił się dostać do układu kierowniczego i zablokować skręt. Przez większość odcinka jechaliśmy z brakiem możliwości skręcania w prawo. Ale nie poddawaliśmy się - na serwisie wprowadziliśmy dodatkowe zabezpieczenia i było już OK - mówi Michał Jasiński, kierowca Subaru Poland RC team.

Kolejne oesy to dobre tempo i powolne odrabianie strat w wykonaniu toruńsko-krakowskiego zespołu. Pech dopadł niestety na piątej próbie. W przednie lewe koło wkręciła się wysuszona trawa, blokując napęd i zabierając kolejne cenne sekundy. Mimo kłopotów kierowca SPRCT nie składał broni i gonił rywali. Skuteczne ataki pozwoliły na awans na piąte miejsce w klasyfikacji generalnej i utrzymanie pozycji lidera w królewskiej klasie WRC.

- Uwielbiam szutry, które kuszą jazdą poślizgami. Teraz jednak skupiliśmy się na zbieraniu doświadczenia w szukaniu optymalnych torów przejazdu. Czasami oczywiście, gdy przy trasie stali kibicie, pokazaliśmy efektowne nawroty na luźnej nawierzchni. Słyszeliśmy potem "Patrz, to Subaru to szybko jedzie, ale fajnie". To było naprawdę miłe - komentuje Michał Jasiński. - Trasy 2. Rajdu Parkowego były bardzo ciężkie, ale nie ma co narzekać, bo... sami je układaliśmy. Jeszcze nigdy tyle nie nabiegałem się na zawodach. Trzeba pomyśleć o siłowni chyba - kończy z uśmiechem zawodnik SPRCT.

Ostatecznie Michał Jasiński wywalczył piąte miejsce w klasyfikacji generalnej i pierwsze w klasie WRC, pozostając w królewskiej klasie liderem. Do sukcesów kierowca Subaru Poland RC Team może zaliczyć także spektakularne skoki na hopie "RedBull". Pierwsza próba wzbiła w powietrze rajdówkę w układzie tzw. "śruby", które po kilkukrotnym obrocie wokół własnej osi wylądowała na trase. W oficjalnym konkursie skoków na Power Stage jako jedyny w stawce zawodnik SPRCT przekroczył barierę 2 metrów lądujące elektryczną Imprezą WRC na odległość 220cm.

Teraz zawodników czeka krótka przerwa i przygotowania do najstarszego rajdu w kalendarzu Toruńskiej Ligi Rajdowej - 13. Rajdu Toruńskiego (17.04). W międzyczasie toruńsko-krakowską Subaru Imprezę WRC będziemy mogli zobaczyć na torze rallycrossowym, podczas I rundy Rallycrossowych Mistrzostw Torunia modeli RC (10.04). Warto przypomnieć, że w tym sezonie zespół SPRCT będzie startował we wszystkich cyklach imprez organizowanych w Toruniu, w tym również po raz pierwszy w Rajdach Terenowych. Czeka nas więc emocjonujący rok.

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Promiler

Promiler AL 7010

359,00 zł292,64 zł-18%
miejsce #2

Promiler

PROMILER DXP600

299,00 zł248,95 zł-17%
miejsce #3

Promiler

Promiler iBlow 10

1 799,00 zł1 538,00 zł-15%
miejsce #4

Certen

Certen Personal White

389,00 zł338,00 zł-13%
miejsce #5

Promiler

PROMILER AL 7000 LITE

238,00 zł229,00 zł
miejsce #6

Bean

AlcoFind AF-35

299,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Co dalej z oprocentowaniem lokat?

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie