Rajd Niemiec

tekst i zdjęcia: Maciej Rzońca
Piękną, bardzo wyrównaną walkę podczas Rajdu Niemiec mogło osobiście obejrzeć blisko 270 tysięcy widzów, którzy przybyli w okolice Trieru na ósmą rundę rajdowych MŚ.

Rajd Niemiec

Wygrywając Rajd Niemiec Sebastian Loeb powtórzył
sukces z ubiegłego roku.

Na pozycji lidera znajdowało się aż pięciu kierowców - jako pierwszy
objął prowadzenie Richard Burns (peugeot 206 WRC), później na pierwsze
miejsce awansowali Markko Martin (ford focus WRC), Colin McRae (citroen
xsara WRC) i Marcus Gronholm (peugeot 206 WRC). Ostatecznie wszystkich
pretendentów do wygranej pogodził Sebastian Loeb (citroen xsara WRC), sympatyczny
29-letni Francuz z pobliskiej Alzacji, który również przed rokiem wygrał
ten rajd. Loeb trzymał do samego końca w napięciu swój zespół i licznych
kibiców z Francji. Zaciekle atakował w końcówce rajdu jego pozycję Gronholm,
któremu ostatecznie zabrakło 3,6 sek do zwycięzcy. Trzecią lokatę wywalczył
partner Gronholma z zespołu Peugeota Richard Burns (19,7 sek straty), czwartą
Colin Mc Rae (31,4 sek), piątą Martin (37,9 sek) i szóstą Carlos Sainz
(citroen xsara WRC). Tak więc, w pierwszej punktowanej szóstce na mecie
znalazło się aż pięciu kierowców reprezentujących dwa francuskie zespoły
producentów - Citroena i Peugeota...
Niezbyt udanie wypadł debiut skody fabii WRC. Didier Auriol pokonał
112 z 388 kilometrów oesowych i wycofał się po awarii silnika. Fabia prowadzona
przez Gardemeistera dojechała do OS-13 i 233 kilometra, ale wcześniej dwukrotnie
plasowała się w pierwszej dziesiątce na mecie oesów. Szef zespołu Skoda
Motorsport Petr Kohoutek stwierdził później, że nie spodziewał się w Niemczech
spektakularnych rezultatów, ale cennych doświadczeń związanych z nową konstrukcją.
Teraz czeka ich intensywna praca przed Rajdem Finlandii (za dwa tygodnie)
- pierwszym rajdem fabii na szutrowej nawierzchni, gdzie ma być już dużo
lepiej.
Rajd Niemiec okazał się bardzo szczęśliwy dla Janusza Kuliga (mitsubishi
lancer evo VI), jadącemu w barwach Mobil 1 Team, któremu po raz pierwszy
na prawym fotelu towarzyszył Maciej Szczepaniak. Kulig walczący w tym sezonie
w klasyfikacji Production Cars nie miał do tej pory powodów do zadowolenia.
W Szwecji został pozbawiony punktów za wygraną (wykluczenie za odstępstwo
techniczne), innych rajdów nie kończył. Tym razem wicemistrz Europy dotarł
do mety na znakomitej trzeciej pozycji, co pozwoliło mu awansować w klasyfikacji
na ósmą lokatę.
Michał Sołowow jadący z Maciejem Baranem mitsubishi lancerem evo VII
będzie równie dobrze wspominał Rajd Niemiec. Załoga ta zajęła znakomite
ósme miejsce w grupie N (wliczając Production Cars), co więcej - Sołowow
był najszybszym kierowcą N-ki na 19-kilometrowym OS-19 St. Wendeler Land,
co niewątpliwie jest jego życiowym sukcesem.
Trzecia polska załoga jadąca w rajdzie - Krzysztof Hołowczyc i Łukasz
Kurzeja (mitsubishi lancer evo VII) - wycofała się już po pierwszym oesie
na skutek awarii silnika.
Klasyfikacja MŚ kierowców po Rajdzie Niemiec:
1) Burns 43 pkt

2) Sainz 39 pkt

3) Gronholm 38 pkt

4) Loeb 33 pkt

5) Solberg 30

6) McRae 28 pkt.

MŚ producentów:

1) Peugeot 95 pkt

2) Citroen 88 pkt

3) Ford 50 pkt

4) Subaru 49 pkt

5) Skoda 20 pkt

6) Hyundai 7 pkt.
Janusz Kulig
- To był dla mnie przełomowy rajd po nieco pechowym początku sezonu.
Jestem bardzo zadowolony z naszej jazdy. "Zapracowaliśmy" na czwarte miejsce,
a pod koniec los uśmiechnął się do nas gdy trasę opuścił Marcos Ligato,
co przesunęło nas jeszcze o jedną lokatę. Dwa ostatnie odcinki rajdu wygraliśmy,
na innych podczas trzeciego etapu plasowaliśmy się również w czołówce.
Bardzo dobrze układała mi się współpraca z Maćkiem Szczepaniakiem. Myślę,
że będziemy razem jeździć już do końca tego sezonu, w którym planuję jeszcze
starty w Rajdzie Australii oraz Korsyce.

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie