Szósty raz z rzędu Sebastien Loeb zwyciężył w Rajdzie Niemiec zaliczanym do Rajdowych Mistrzostw Świata.
Po pierwszym etapie zawodów nieoczekiwanym liderem był François Duval (Citroen Xsara), który o 1,3 sekundy wyprzedzał Loeba. Na trzeciej pozycji plasował się Marcus Gronholm (Ford Focus) ze startą 17,4 sekundy do prowadzących.
Drugiego dnia Loeb wysunął się na prowadzenie. Za nim jechali Gronholm (+37,8 sekundy) i Duval (+50,4 sekudny).
Ostatni, 6 etap Rajdu Niemiec, liczył w sumie tylko 63 km jazdy na czas. Jednak pętla ta, złożona z dwóch dwukrotnie
rzejeżdżanych odcinków specjalnych, wytyczonych wzdłuż barier energochłonnych i krawężników, okazała się emocjonująca. Duval zaczął odrabiać starty do Gronholma, który popełnił błąd, uderzył w mur i spadł o dwie pozycje. Jak tłumaczył na mecie, zdekoncentrowała go…krowa stojąca na poboczu bardzo blisko drogi.
Ostatecznie na najwyższym miejscu podium stanął Loeb. Drugi był Duval, a trzeci Mikko Hirvonen (Ford Focus).
Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak, z powodu uszkodzenia samochodu na 16 km pierwszego odcinka specjalnego rajdu, musieli wycofać się z imprezy. Dla Polaków był to czwarty w tym sezonie start na trasach Mistrzostw Świata i pierwszy na asfaltach.
Klasyfikacja końcowa 6. Rajdu Niemiec:
1. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) 3 h 27 min 27,5s
2. F. Duval/P. Pivato (Citroën Xsara) + 20,3 s
3. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 1 min 19,1 s
4. M. Grönholm/T. Rautiainen (Ford Focus) + 1 min 36,5 s
5. J. Kopecký/F. Schovánek (Skoda Fabia) + 3 min 07,1 s
6. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 3 min 14,7 s
7. T. Gardemeister/J. Honkanen (Citroën Xsara) + 3 min 37,5 s
8. JM. Latvala/M. Anttila (Ford Focus) + 5 min 29,3 s
9. M. Wilson/M. Orr (Ford Focus) + 11 min 04,2 s
10. G. Wilks/P. Pugh (Ford Focus) + 19 min 47,8 s
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (klasyfikacja kierowców) po rundzie 10/16:
1. M. Grönholm, 80 pkt;
2. S. Loeb, 72 pkt;
3. M. Hirvonen, 63 pkt;
4. P. Solberg, 29 pkt;
5. D. Sordo, 28 pkt;
6. H. Solberg, 28 pkt;
7. C. Atkinson, 20 pkt;
8. JM. Latvala; 13 pkt;
9. T. Gardemeister: 10 pkt;
10. M. Stohl, 9 pkt;
11. D. Carlsson, 9 pkt;
12. J. Kopecky, 8 pkt;
13. F. Duval, 8 pkt;
14. G. Galli, 5 pkt;
15. X. Pons, 3 pkt;
16. U. Aava, 2pkt;
17. M. Wilson, J. Hanninen i M. Östberg, 1pkt.
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (klasyfikacja konstruktorów) po rundzie 10/16:
1. Ford, 143 punkty;
2. Citroën Total, 102 pkt;
3. Subaru, 53 pkt;
4. Stobart, 50 pkt;
5. OMV KronosCitroën, 35 pkt;
6. Munchis, 6 pkt.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?