Rajd Mikołowsko-Żorski po prologu

(TSz)
Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra
Udostępnij:
Od wieczornej próby na ulicach Mikołowa rozpoczął się 5. Rajd Mikołowsko-Żorski. Do rywalizacji w I rundzie Rajdowych Mistrzostw Śląska stanęło 55 załóg z całej Polski. Na prologu najlepszym czasem popisała się załoga Mariusz Preś i Maciej Krzysik w BMW 318 IS.
Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra

Przez całe sobotnie popołudnie mikołowski rynek tętnił życiem. Fanów motoryzacji przyciągały piękne samochody – i te najszybsze jak Ferrari czy Porsche, i te futurystyczne jak pojazdy elektryczne. Niezliczone atrakcje i zabawy zajmowały najmłodszych widzów. O godzinie 19.20 na rampę wjechały pierwsze załogi biorące udział w rajdzie.

Jako pierwsi na trasę wyruszyli uczestnicy II rundy Historycznego Rajdowego Pucharu Polski. To zawody w których startują klasyczne samochody rajdowe, wyprodukowane przed 1990 rokiem. W Mikołowie można było więc zobaczyć najmocniejsze rajdówki jak Audi Quattro czy Lancia Delta HF a także nieco słabsze, ale nie mniej ciekawe maluchy, Wartburgi czy Łady. Najlepszy czas na prologu należał do załogi Artur Rowiński/Magdalena Tokarska w Audi Quattro.

Zawodnicy startujący w RSMŚl startowali do prologu w odwróconej kolejności. Na 1,5-kilometrowej trasie najlepszy czas zanotowali Mariusz Preś i Maciej Krzysik jadący BMW 318 IS w klasie RO 1. Damian Kostka i Paweł Pochroń (Honda Civic) byli drudzy w generalce

Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra

ze stratą 1,6 s. Zajęli też pierwsze miejsce w klasie RO 2. Trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej i drugie w klasie RO 1 należało do załogi Krzysztof Konar i Piotr Krzystanek (BMW 318 IS). Ich czas był gorszy o 3,8 s. od zwycięzcy. Marek Dudzieński i Tomasz Siwak ( Subaru Impreza) wygrali klasę RO 4WD a Tomasz Wróbleski i Radosław Banach (Peugeot 208 R2) byli najszybsi w klasie RO R.

W klasie Gość najlepiej spisał się Tomasz Kwiędacz pilotowany przez doświadczonego Daniela Dymurskiego (Mitsubishi Lancer Evo IX). Jednak 10-sekundowa kara zepchnęła ich na dalszą pozycję. Zwycięstwo w tej klasie przypadło załodze Igor Pietrzak/Michał Kłos (Ford Fiesta). Wyprzedzili oni Tomasza Gryca i Michała Kuśnierza (Peugeot 208 R2) o 1,1 s. Trzecie miejsce zajęli Robert Mąsior i Łukasz Bobrowski (Peugeot 208 R2). Nie obyło się bez przygód: załoga Jacek Polok/Katarzyna Pytel-Majkowska uderzyła swoim Fordem Fiesta w drzewo. Na szczęście wypadek nie był groźny i zawodnicy mogli kontynuować jazdę, choć ze sporą, przeszło 5-minutową stratą.

Niedzielny etap rajdu składa się z 3 odcinków specjalnych pokonywanych dwukrotnie. Próby wytoczono w Chudowie, Gostyni i w Żorach. Łącznie do pokonania jest ok. 40 km oesowych. Park serwisowy zlokalizowano pod CH Auchan w Mikołowie, a pierwsze załogi wjadą na metę na żorskim rynku o godz. 17.23.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie