Rajd Chorwacji. Ogier i Ingrassia wygrywają mimo problemów. Kajetanowicz i Szczepaniak najszybsi w WRC 3

Tomasz Szmandra (AIP) / Press Focus / x-news
Nawet kolizja z cywilnym samochodem i problemy z policją nie przeszkodziły Sebastienowi Ogierowi i Julienowi Ingrassii w wygraniu Rajd Chorwacji – trzeciej rundy tegorocznych mistrzostw świata. Kajetan Kajetanowicz i Maciej SzczepaniakRajd Chorwacji po raz pierwszy znalazł się w kalendarzu WRC, a jego organizatorzy przygotowali 20 asfaltowych odcinków specjalnych o łącznej długości 300,32 km. Bazę imprezy zlokalizowano w Zagrzebiu. Tym samym Chorwacja została 34. krajem w historii, który gościł najlepsze rajdowe załogi naszego globu.Fot. Lotos Rally Team
Nawet kolizja z cywilnym samochodem i problemy z policją nie przeszkodziły Sebastienowi Ogierowi i Julienowi Ingrassii w wygraniu Rajd Chorwacji – trzeciej rundy tegorocznych mistrzostw świata. Kajetan Kajetanowicz i Maciej SzczepaniakRajd Chorwacji po raz pierwszy znalazł się w kalendarzu WRC, a jego organizatorzy przygotowali 20 asfaltowych odcinków specjalnych o łącznej długości 300,32 km. Bazę imprezy zlokalizowano w Zagrzebiu. Tym samym Chorwacja została 34. krajem w historii, który gościł najlepsze rajdowe załogi naszego globu.Fot. Lotos Rally Team
Udostępnij:
Nawet kolizja z cywilnym samochodem i problemy z policją nie przeszkodziły Sebastienowi Ogierowi i Julienowi Ingrassii w wygraniu Rajd Chorwacji – trzeciej rundy tegorocznych mistrzostw świata. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak Rajd Chorwacji po raz pierwszy znalazł się w kalendarzu WRC, a jego organizatorzy przygotowali 20 asfaltowych odcinków specjalnych o łącznej długości 300,32 km. Bazę imprezy zlokalizowano w Zagrzebiu. Tym samym Chorwacja została 34. krajem w historii, który gościł najlepsze rajdowe załogi naszego globu.

Po trzech dniach rywalizacji sprawa zwycięstwa w rajdzie była otwarta praktycznie do ostatnich metrów ostatniego, dodatkowo punktowanego odcinka specjalnego (Power Stage). Ogier i Ingrassia (Toyota Yaris WRC) okazali się ma nim o 3 sekundy szybsi od Craiga Breena i Paula Nagle (Hyundai i20 Coupe WRC) oraz o 4 sekundy od załogi Thierry Neuville i Martijn Wydaghe (Hyundai i20 Coupe WRC). Przed finałowym oesem w klasyfikacji generalnej rajdu prowadzili Elfyn Evans i Scott Martin (Toyota Yaris WRC), ale 4,5-sekundowa strata do siedmiokrotnych mistrzów świata na ostatniej próbie oznaczała, że brytyjska załoga przegrała rajd z kolegami z Toyota GAZOO Racing WRT o zaledwie 0,6 sekundy! Trzecie miejsce na podium wywalczyli Neuville i Wydaeghe, którzy stracili do zwycięzców 8,1 sekundy.

Nawet kolizja z cywilnym samochodem i problemy z policją nie przeszkodziły Sebastienowi Ogierowi i Julienowi Ingrassii w wygraniu Rajd Chorwacji – trzeciej
Nawet kolizja z cywilnym samochodem i problemy z policją nie przeszkodziły Sebastienowi Ogierowi i Julienowi Ingrassii w wygraniu Rajd Chorwacji – trzeciej rundy tegorocznych mistrzostw świata. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak
Rajd Chorwacji po raz pierwszy znalazł się w kalendarzu WRC, a jego organizatorzy przygotowali 20 asfaltowych odcinków specjalnych o łącznej długości 300,32 km. Bazę imprezy zlokalizowano w Zagrzebiu. Tym samym Chorwacja została 34. krajem w historii, który gościł najlepsze rajdowe załogi naszego globu.

Fot. Lotos Rally Team

Dla Sebastiena Ogiera i Juliena Ingrassii końcówka rajdu okazała się jedną z najdramatyczniejszych w karierze. W czasie odcinka dojazdowego pomiędzy 17. a 18. oesem, na jednej z ulic Zagrzebia, Toyota została uszkodzona w wyniku kolizji z cywilnym samochodem. Stan techniczny Yarisa WRC pozwalał na kontynuację udziału w rajdzie, ale przedłużająca się dyskusja z policją mogła oznaczać spóźnienie na punkt kontroli czasu. Wyraźnie poirytowany Sebastien Ogier przerwał więc „czynności” stróżom prawa i ruszył w dalszą drogę! Ostatecznie cały incydent zakończył się karą 5000 euro nałożoną na Francuza, który musi jeszcze zapłacić 2000 euro za przejazd na czerwonym świetle. Najważniejsze jednak, że obyło się bez konsekwencji ze strony zespołu sędziowskiego rajdu wpływającymi na wynik sportowy, bo wtedy wyniki trzeciej rundy WRC 2021 z pewnością byłyby inne.

„Chciałbym przeprosić i wyjaśnić incydent, który wydarzył się rano” – przekazał w swoim oświadczeniu Ogier. „W przeciwieństwie do niektórych sugestii po opublikowaniu materiałów video, po naszej kolizji zatrzymaliśmy się przy policji. Najpierw upewniliśmy się, że drugiemu kierowcy nic się nie stało. Wszystko wyjaśniliśmy policji i przekazaliśmy jej nasze dokumenty. Niestety, doszło do nieporozumienia z powodu bariery językowej, ale teraz wszystko jest już wyjaśnione i cieszymy się, że nikt nie został ranny”.

Nawet kolizja z cywilnym samochodem i problemy z policją nie przeszkodziły Sebastienowi Ogierowi i Julienowi Ingrassii w wygraniu Rajd Chorwacji – trzeciej
Nawet kolizja z cywilnym samochodem i problemy z policją nie przeszkodziły Sebastienowi Ogierowi i Julienowi Ingrassii w wygraniu Rajd Chorwacji – trzeciej rundy tegorocznych mistrzostw świata. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak
Rajd Chorwacji po raz pierwszy znalazł się w kalendarzu WRC, a jego organizatorzy przygotowali 20 asfaltowych odcinków specjalnych o łącznej długości 300,32 km. Bazę imprezy zlokalizowano w Zagrzebiu. Tym samym Chorwacja została 34. krajem w historii, który gościł najlepsze rajdowe załogi naszego globu.

Fot. Lotos Rally Team

Warto jeszcze dodać, że dla Ogiera i Ingrassii był to już 51 triumf w 159 starcie w Rajdowych Mistrzostwach Świata.
W kategorii WRC 2 rajd wygrała załoga Mads Ostberg i Torstein Eriksen (Citroen C3 Rally2), natomiast na chorwackich trasach zainaugurowali swój tegoroczny sezon Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak. Po bardzo równej, niemal bezbłędnej jeździe, reprezentanci Lotos Rally Team pewnie triumfowali w kategorii WRC 3 (11 miejsce w klasyfikacji generalnej), wykręcając najlepsze czasy na 5 (jeden ex aequo) odcinkach specjalnych. Oprócz załogi Skody Fabii Rally2 evo z RaceSeven na podium tej kategorii stanęli również Finowie Emil Lindholm i Mikael Korhonen, jadący bliźniaczą Fabią (+1.14,6) oraz Francuzi Yohan Rossel i Alexandre Coria, korzystający z Citroena C3 Rally2 (+2.41,4).

„To był fantastyczny weekend i wymarzony początek sezonu! W zasadzie wszystko szło po naszej myśli. Zaprezentowaliśmy bardzo dobre tempo, samochód spisywał się doskonale, a nam udało się uniknąć kosztownych błędów. Jak zawsze bardzo ciężko pracowaliśmy przygotowując się do tego rajdu. Przez kilka ostatnich tygodni chodziłem jak robot i robiłem tylko to, co pozwoliło nam pojechać taki rajd! Teraz zbieramy tego owoce. Mam znakomity zespół, Lotos Rally Team, który kolejny raz potwierdził swoją klasę. Wygrywamy bardzo wymagający rajd, nawiązując równą walkę z załogami fabrycznymi, które miały tutaj przywileje w postaci załóg szpiegowskich. Na niektórych odcinkach wymagało to od nas podejmowania większego ryzyka, które mogło drogo kosztować. Naszym celem było jednak zwycięstwo w Rajdzie Chorwacji i od pierwszego dnia do tego dążyliśmy. Z uśmiechem i pełni motywacji patrzymy już na kolejne rajdy – powiedział Kajetan Kajetanowicz, dla którego jest to trzecia wygrana i ósme podium w mistrzostwach świata.

Po trzech rundach WRC 2021 w klasyfikacji generalnej prowadzi Ogier (61 pkt.), drugi jest Neuville (53), a trzeci Evans (51). W rankingu producentów przewodzi Toyota (138) przed Hyundaiem (111), natomiast w WRC 3 na czele jest Rossel (48), przed Ciaminem (36) oraz Kajetanowiczem i Asunmem, którzy zgromadzili po 28 punktów.

Następną rundą mistrzostw świata będzie Rajd Portugalii, który zaplanowano w dniach 20-23 maja.

Wyniki Rajdu Chorwacji

Nawet kolizja z cywilnym samochodem i problemy z policją nie przeszkodziły Sebastienowi Ogierowi i Julienowi Ingrassii w wygraniu Rajd Chorwacji – trzeciej
Nawet kolizja z cywilnym samochodem i problemy z policją nie przeszkodziły Sebastienowi Ogierowi i Julienowi Ingrassii w wygraniu Rajd Chorwacji – trzeciej rundy tegorocznych mistrzostw świata. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak
Rajd Chorwacji po raz pierwszy znalazł się w kalendarzu WRC, a jego organizatorzy przygotowali 20 asfaltowych odcinków specjalnych o łącznej długości 300,32 km. Bazę imprezy zlokalizowano w Zagrzebiu. Tym samym Chorwacja została 34. krajem w historii, który gościł najlepsze rajdowe załogi naszego globu.

Fot. WRC

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Akcja policji w Bydgoszczy. Bezpieczeństwo pieszych

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie