Touarega R50 przygotowano z myślą o tych kierowcach, którzy lubią jeździć szybko. W tym celu zmodyfikowano 5-litrowego diesla V10 przeprojektowując system zarządzający jego pracą i zmieniając nieco ustawienia turbosprężarki. Efektem jest wzrost mocy jednostki (z 313 do 350 KM) i wartości jej maksymalnego momentu obrotowego (z 750 do 850 Nm).
Nie pozostało to bez wpływu na osiągi. Tuareg R50 osiąga "setkę" w 6,7 sekundy (standardowo w 7,4 sekundy) i może jechać z prędkością do 235 km/h (wzrost o 4 km/h). Z 350-konnym dieslem współpracuje 6-stopniowa skrzynia Tiptronic. Zużycie paliwa w mieście wynosi 12,6 l/100 km, a w trasie 9,6 l/100 km.
Poza zmianami w silniku R50 wyróżnia się m.in. 21-calowymi obręczami kół, niebieskimi zaciskami hamulców i grillem w kolorze matowego chromu. Standardowo samochód dostępny będzie w kolorze niebieskim, charakterystycznym dla wszystkich usportowionych Volkswagenów oznaczanych literką
"R". W opcji znajda się także lakier biały, srebrny, czarny i szary.
W związku z zastosowaniem pneumatycznego zawieszenia, kierowca ma do wyboru trzy tryby jego ustawień: auto (automatyczne dobieranie pracy elementów tłumiących), comfort (bardziej miękka praca zawieszenia) i sport. Ten ostatni przewidziany jest do jazdy z większymi prędkościami, w związku z czym prześwit obniża się o 2 cm oraz następuje usztywnienie elementów zawieszenia.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?